پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی امروز سه شنبه ۹ خرداد در ادامه شرح خطبه غدیر رسول اکرم(ص) گفت: جلسه بزرگی که حضرت برای معرفی حضرت امیرالمؤمنین(ع) برپا کرد، در فرهنگ و آشنایی‌های ما کم‌رنگ است. رسول خدا در این ارتباط سخنرانی مبسوطی کرده است و فلسفه جلسه را بیان کرده است و اگر به زوایای این جلسه مهم توجه کنیم ابعاد و عظمت غدیر برای ما روشن‌ترو ملموس‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: حج سال دهم، حج پایانی عمر پیامبر(ص) است. پیغمبر(ص) مناسک حج را آموزش دادند و جبرئیل بر ایشان فرود آمد و از حضرت خواست جانشینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) را ابلاغ کند. حضرت نگران تفرقه در میان امت بود؛ چرا که تفرقه بسیار خطرناک است و قوی‌ترین جوامع را فرو می‌پاشد. پیامبر به جبرئیل فرمود: من نگران منافقان امتم هستم که فضا را بهم بزنند. آیه بر پیامبر نازل شد: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ»(مائده، ۶۷). صیانت از ناس را خداوند متعال انجام می‌دهد و تمام این ۲۳ سال در گرو دستوری است که باید انجام دهی و اگر آن را انجام ندهی رسالت الهی انجام نشده و کار تمام نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ادامه داد: پیامبر(ص) اعلام توقف کرد و جمعیت مستقر شد. سخنوری پیامبر(ص) مبسوط و مفصل است؛ اینگونه شروع می‌شود: «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَ دَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی اَرْکانِهِ...» تا اینکه فرمود: خداوند مرا آگاه کرد که اگر آنچه را می‌گویم، نگویم رسالتم را انجام نداده‌ام و صیانت از این مطلب را خداوند تضمین فرموده است و فرمودند: در تبلیغ آنچه خداوند بر من فرو فرستاد کوتاهی نکردم. همین یک جمله بسیار جمله تأثیرگذاری است. این نمونه یک رهبر الهی است. پیامبر هیچ کوتاهی در ابلاغ وحی الهی نکرده است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز گفت: پیامبر(ص) سخن خود را آغاز کرد و فرمود: خداوند علی(ع) را به عنوان وحی و جانشین و امام شما بعد از من معرفی کرده است. ما ولایت امام را تداوم ولایت رسول خدا(ص) و ولایت الهی می‌دانیم.

وی افزود: پیامبر(ص) در این خطبه حضرت علی(ع) را به جانشینی معرفی کردند و فرمودند: «یرید الله فی کل حال» ویژگی مردان الهی این است که در همه حالات خدا را اراده می‌کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به ادامه خطبه گفت: پیامبر(ص) به مردم فرمود در ابلاغ این دستور تأمل داشتم. به جبرئیل گفتم نمی‌شود این را به مردم گفت چون می‌دانم منافق زیاد است و مؤمنان کم هستند. از این رو در گفتن این مطلب درنگ کردم اما خداوند متعال هیچ یک از این مسائل را مانع ابلاغ این دستور ندانسته است. بدانید خدا علی(ع) را به ولایت همه شما از کوچک و بزرگ، سفید و سیاه، عرب و عجم و ... منصوب کرده است. هر کس از او در این جایگاه الهی تبعیت کند مورد رحمت الهی است و هر کس مخالفت کند معلون است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان گفت: پیامبر(ص) چندین بار در این خطبه تأکید می‌کنند که این یک امر الهی است تا منافقان متوجه شوند و این مسیر تا روز قیامت در فرزندان من از ذریه علی بن ابیطالب(ع) هست.

  • ۹۶/۰۳/۰۹
  • ۱۷۹۱ بیننده|
  • ۱۹۰۷ نمایش|
  • |

امیر المومنین

سید محسن شفیعی

غدیر

ماه رمضان

پیامبر اکرم

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی