پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر روز 15 خردادماه، در مسجد آیت الله شفیعی در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، ابراز داشت: امام راحل درباره چنین روزی عبارت های «این واقعه قلب من را به درد آورد و ۱۵ خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام می کنم»، بر زبان آورد که گویای اهمیت چنین قیامی در شکل گیری انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ۱۵ خرداد را جریانی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و لطف الهی بیان کرد و گفت: امام در سخنرانی معروف خود در مدرسه فیضیه خطاب به شاه ملعون، گفت «کاری مکن که ملت گوشت را بگیرد و بیرونت کند و رفتنت را جشن بگیرد» که دقیقا ۱۵ سال بعد چنین سخنی به واقعیت پیوست.

وی با بیان اینکه پیش بینی امام امت درباره سرنگونی و فرار شاه کرامت الهی است، عنوان داشت: سررشته و سرآغاز انقلاب اسلامی، قیام اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در کربلا است؛ از این رو در جای جای فرمایشات امام خمینی(ره)و به صورت های گوناگون به چنین مسأله ای اشاره شده است.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به فرمایشات امام مبنی بر اینکه امام حسین(علیه السلام) تکلیف ما را معین و همچون ایشان باید وارد میدان جنگ شده و خارج شویم، ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان کردند که هر چه داریم از محرم و صفر است و در جای دیگر می گویند که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته اند؛ از این رو بی تردید قیام امام حسین(علیه السلام) آغاز کننده انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود به خروش مردم قم پس از دستگیری امام به دست مأموران ساوک در سال ۴۲ اشاره و خاطرنشان کرد: مردم با وجود هشدارها و تهدیدهای نیروهای نظامی عقب نشینی نکرده و با سر دادن شعار «یا مرگ یا خمینی» در صحن حضرت معصومه(س) تجمع کردند که زنان نیز دوشادوش مردان حضور خود را در نخستین جرقه انقلاب اسلامی اعلام داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رژیم پهلوی تلاش داشت تا اعتراضات را کم اهمیت و معترضان را بی شمار و نزدیک به دویست نفر اعلام کند، افزود: در چنین روزی ۱۵ هزار نفر شهید شدند که ۱۴ هزار و چهارصد نفر از تهران و قم و مابقی از سایر شهرها بودند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ نگاران آغاز انقلاب اسلامی را ۱۵ خرداد عنوان کرده اند، گفت: در ۱۵ خرداد برای نخستین بار شعارهای «خمینی بت شکن» و «مرگ بر شاه» سر داده شد که پیش از آن بیان نشده بود و در حقیقت با این شعارها مبارزه با رژیم ستمشاهی به مبارزه علیه شاه تغییر مسیر داد.

حضرت آیت الله شفیعی عنصر دین و اسلام را عامل اصلی در یکدلی و یکپارچگی مردم در قیام ۱۵ خرداد برشمرد و گفت: چه بسا در صورت نبود چنین عنصری و حمایت های مردمی، امام خمینی(ره) اعدام شده بود و مراجع تقلید وقت نیز نامه ای تهیه و در آن بر مرجعیت و فقیه بودن امام تأکید کردند که با این اقدام مصونیت امام را تضمین کردند.

وی عنصر فعال دین را در شکل گیری نهضت ها و قیام ها مهم عنوان کرد و افزود: تجربه ثابت کرده است که نه ملیت گرایی و قوم گرایی بلکه تنها اسلام مردم را به هیجان در می آورد و امام راحل در جای جای سخنانشان از دین، اسلام، قرآن کریم و شریعت سخن می گفتند و انقلاب اسلامی را متعلق به همه مستضعفان جهانی برمی شمردند و آن را مختص ایرانی و غیرایرانی عرب و عجم نمی دانستند.

شایان ذکر است، پس از مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، پیکر شهید سید اصلان حسینی، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس پس از اقامه نماز از سوی حضرت آیت الله شفیعی از درب مسجد آیت الله شفیعی به سمت علی بن مهزیار تشییع شد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی