پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان روز سه شنبه ۲۱ آذرماه از نمایشگاه عکس اربعین «آن سوی واقعه» که از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در دانشگاه شهید چمران اهواز برپا شده است، بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: اولا باید از نفس این کار تقدیر کنم که جزء اهداف اولیه جهاد دانشگاهی بوده است. جهاد دانشگاهی خود از مصادیق آتش به اختیار است. این مولود مبارک از اول با این انگیزه شروع شد که کارها و بارهای بر زمین مانده را بردارد. من در طول این سال‌ها به ویژه آن وقتی که رویکرد جهاد دانشگاهی خیلی صنعتی و دَکَلی می‌شد، این را تأکید می‌کردم که جهاد از مسیر کارهای اثرگذار فرهنگی دور نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: مانعی ندارد که به اقتضاء ضرورت در کشور، جهاد دانشگاهی بارهای دیگری را هم بردارد؛ اما اساس کار جهاد دانشگاهی این بود که یک حرکت جهادی در عرصه فرهنگی انجام شود. وقتی اصل جشنواره را مطلع شدم اولین چیزی که به ذهنم آمد این بود که جهاد یک حرکتی را در راستای همان علاقه‌ها و دلبستگی‌های انقلابی شروع کرده است و برپایی این نمایشگاه و جشنواره نشانه‌ای است بر اینکه شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان درباره موضوع اربعین که موضوع نمایشگاه عکس «آن سوی واقعه» است، اظهار کرد: اربعین در این قالب جدیدش، حقیقتا از معجزات حسینی است. هیچ تعبیری به جز معجزه نمی‌توان بر آن گذاشت. امام راحل اواخر دوره نهضت و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی یک چیز را چند بار تکرار کردند، گفتند: «من به این نتیجه رسیدم که دست خدا با این انقلاب است و یک دستی دارد کار را هدایت می‌کند.» بعد در مقام اثبات این ادعا، امام دلیلی ذکر می‌کنند.  امام می‌گوید: «وقتی دیدم در شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها مردم همه یک شعار می‌دهند دریافتم که این خدا است؛ چون این وحدت شعار و حرکت با هیچ برنامه و طراحی امکانپذیر نبود.» این حرکت اربعین کار خداوند متعال است؛ اینکه آتشی به جان عالم بیفتد و از همه سمت حرکت کنند و بیایند این یک معجزه است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حرکتی به این عظمت طبیعتاً اشکال‌ها و کاستی‌ها و جای نقد و جرح و تعدیل هست؛ اما آنچنان این مقوله را بزرگ نکنند که اساس این حرکت مبارک مورد بی‌مهری قرار بگیرد. عده‌ای می‌خواهند در ایفای نقش دولتی خرده‌ای بیان کنند، مانعی ندارد، می‌خواهند به بعضی از حاشیه‌ها نقد کنند، اشکال ندارد؛ اما نادیده گرفتن این حماسه الهی ظلم است، یا بزرگ‌نمایی خرده نقطه‌ها و نادیدن بزرگی حماسه پیاده‌روی اربعین شرط انصاف و مروت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: این(اربعین) یک اقیانوس است؛ یک طوفانی است. این که صدها نفر و صدها میلیون دل در چند روز خاص به یک سمت خاص حرکت کنند، این قدرت امام حسین(علیه السلام) است. این تحقق کلامی است که حضرت رسول الله(ص) فرمودند: «سوزش و حرارت حسینی خاموشی ندارد.» این همان است.


از هنرمندان یک حضور هنرمندانه در عرصه اربعین طلب می‌کنیم

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در کنار این حرکت بزرگ که هر کس به سهم خود کاری می‌کند، اصحاب هنر بنا است چه کار کنند؟ ما از هنرمندان یک حضور هنرمندانه را در این عرصه طلب می‌کنیم. یعنی اهل شعر، اهل نوشتن، اهل عکس، اهل فیلم، اهل نمایش در یک کلام اصحاب هنر، از این قافله عقب نمانند.

وی تأکید کرد: مباد از کسانی باشیم که عصر روز عاشورا به کربلا برسیم. هنرمندان بیایند وارد کار شوند. این نگاه غلطی که ترویج می‌شود که هنر به پوچ‌گرایی، به بی بند و باری و به تصویر کشیدن هر آنچه بی‌مفهوم و بی‌قیمت است تفسیر شود، یک خطای بزرگ است.


این نمایشگاه این بشارت را می‌دهد که اصحاب هنر از این قافله عقب نماندند

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه در برابر عظمت این حماسه شاید بیشترین مسئولیت به دوش اصحاب هنر باشد، افزود: اصحاب هنر باید بخش‌هایی از این حرکت‌ ‌را ثبت کنند. این حرکت با همه ابعادش قابل ثبت نیست؛‌ اما به نظر من این نمایشگاه این بشارت را می‌دهد که اصحاب هنر از این قافله عقب نماندند و به هنگام رسیدند؛ به دلیل اینکه بخشی از کار را توانستند به تصویر بکشند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه بر توجه به نقش مردم خوزستان در ذیل حرکت عظیم اربعین تأکید کرد و گفت: درست است که در این سیلی که به راه افتاده و همه الحمدالله به سهم خود در حال نقش‌آفرینی هستند؛ اما به نظر می‌رسد مردم خوزستان، با همه گرمی و حرارت و عشق‌شان به اهل بیت(ع) باز یک فرصتی پیدا کرده‌اند که امتحال موفقی را به نمایش بگذارند؛ این را در حاشیه حرکت اربعین ببینید.


خوزستان در حرکت اربعین همه چیز را در طبق اخلاص گذاشته است

وی ادامه داد: من منکر بعضی از کاستی‌ها و پلشتی‌ها در عرصه فرهنگی استان نیستم؛ اما می‌خواهم بگویم چهره استان خوزستان آن پلشتی‌ها نیستند. چهره خوزستان حضور در سال‌های دفاع مقدس است. چهره خوزستان حضور در اربعین است؛ مردم خوزستان در پیش پای زائران اربعین، فرش قرمز گسترده است؛ یعنی همه چیز را در طبق اخلاص گذاشته است.


خوزستان یک استان زخمی ایستاده برپا است

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: می‌شود به نقش آفرینی مردم خوزستان، عشایر عرب استان پرداخت. نباید اجازه دهیم تصویر ناتمامی از استان خوزستان در بیرون استان به نمایش در بیاید. تصویر شطرنجی از خوزستان بیان و انعکاس واقعیات نیست؛ همچنین در بلندمدت هم، منافع استان خوزستان را مخدوش و مصالح استان را لگدمال می‌کند. استان خوزستان یک استان عمیقاً معتقد به انقلاب اسلامی، عمیقاً معتقد به اهل بیت(علیهم السلام) و یک استان زخمی ایستاده برپا است؛ این چهره خوزستان است.

وی اظهار کرد: می‌شود در حاشیه اربعین به این موضوع از جنس پیام‌های غیرمستقیم دامن زد و آمادگی مردمی استان خوزستان برای اربعین ظرفیتی است که می‌شود از آن استفاده کرد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان گفت: از جهاد دانشگاهی خوزستان صمیمانه تشکر می‌کنم. کار خیلی خوبی بود. ان شاءالله بالنده شود و متداوم باشد. امروز در عرصه فرهنگ یک جنگ نابرابر در حال انجام است. ان‌شاءالله جهاد دانشگاهی استان‌مان این آزمون موفق را به رویه و نقشه راهی تبدیل کند و در عرصه‌های دیگر، تلاش و مجاهدت و سربلندی‌های بیشتری را به نمایش بگذارد.

یادآور می‌شود؛ مسابقه ملی عکس «آن سوی واقعه» ویژه راهپیمایی اربعین از سوی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. اختتامیه این رویداد فرهنگی ۱۴ آذر با حضور برگزیدگان این مسابقه ملی برگزار شد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی