پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، امروز در جمع اساتید و مدیران گروه ‌های معارف شهرستان دزفول با بیان اینکه خدمت به آموزه‌ های شریعت و دین اسلام، همان خدمات صورت گرفته در گروه‌ های معارف است، ابراز داشت: حوزه آموزشی دروس معارف صرفا یک بخش آموزشی همانند دیگر حوزه‌ها نبوده و چنین دیدگاهی نباید هم باشد البته امروزه در نظام آموزشی دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی ساختار و چارچوب تعریف شده و سازمان یافته‌ای در اختیار گروه های معارف قرار دارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان دروس معارف را فرصتی برای دفاع نظام‌ مند و اصولی از دین دانست و افزود: چه بسا برخی افراد نسبت به عملکرد نظام اسلامی، مدیران و کارگزاران آن ایراد، شبهه و نقد داشته باشند اما در این باره هیچ گروه آموزشی به اندازه گروه معارف مورد سؤال و نقد دانشجو قرار نمی گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشجویان گروه معارف را نماینده و تریبون حاکمیت می ‌دانند، خاطرنشان شد: رویکرد این گروه باید برای دفاع از دین باشد زیرا فرض بر وجود میدان نبرد و یا خاکریز؛ سنگربانی در آن از سوی اساتید معارف صورت می گیرد و این گروه مسؤولیت سنگین تری بر دوش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه مدرسان معارف، دفاتر نهاد نمایندگی، روحانیت و بسیج دانشجویی باید در برابر هجمه های سنگین دشمن ایستادگی کنند، تصریح کرد: چنین عرصه رویارویی به تعبیر امروزی‌ ها میدان جنگ نرم است و چنین میدانی عرصه ایستادگی، مقاومت و مجاهدت ها محسوب می شود.

وی ادامه داد: نگاه‌ به دروس گروه معارف باید جهادی باشد چرا که در صورت پیدا کردن حالت اداری از مسیر اصلی خارج می شوند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه امروزه برخی آقایان در گفتمان رسمی کشور از بکارگیری واژه‌ هایی چون جهاد، شهادت، استکبارستیزی، نظام سلطه، مقاومت و پایداری ترس دارند، اظهار داشت: تغییر گفتمان ها در فضای عمومی، انسان و جامعه را از حالت آماده باش خارج می سازد حال آنکه رهبری بر داشتن روحیه انقلابی در همه امور تأکیدات بسیاری دارند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت وجود روحیه انقلابی در حوزه مجاهدت های دینی گفت: امروزه اردوهای جهادی دانشجویی به مراتب از ساز و کارهای اداری، رسمی و دولتی تأثیرگذارتر است؛ چرا که با گذر شش سال از عمر دولت کماکان بحث بر سر اصولی بودن یا نبودن مسکن مهر است در حالی که دانشجویان در قالب اردوهای جهادی و به دور از بودجه های رسمی و هرگونه تبلیغی؛ برای مردم مستضعف خانه، مسجد و مدرسه می ‌سازند و در کاهش سختی و گرفتاری آنها گام برمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و آرمان‌ های بلندش با ساز و کار رسمی و اداری بی بهره از روحیه‌ جهادی به اهداف عالی نمی رسد، ابراز داشت: بدون تردید کار مجاهدت آمیز ما را به قله‌ ها نزدیک ‌تر می کند.

  • ۹۶/۱۰/۲۱
  • ۱۸۱۴ بیننده|
  • ۱۹۳۴ نمایش|
  • |

دانشگاه

دزفول

سید محسن شفیعی

نهاد رهبری

گروه معارف

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی