پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، ظهر روز چهارشنبه 16 اسفندماه در نشست با مدیران و اساتید گروه های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدرسین معارف آموزشکده های سما خوزستان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و اشاره به زادروز امام خمینی(ره)، اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برای ارتباط با مخاطب معرفت طلب مشکلاتی در پیش رو بوده و با تنگناهایی مواجه بودیم اما اکنون فرصتی برای دین پیش آمده که باید مغتنم شمرده شود.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان با اشاره به اینکه گاهی بزرگان، علما و پیشگامان برای چندین جوان سرمایه گذاری کرده و در ارتباط با چند جوان خرسند می شدند، افزود: روزگاری گذشت که ارتباط با نسل تحصیل کرده و دانشگاهی برای علما و رهبران دین، جزو بزرگ‌ترین آرزوها بود تا از طریق آن بتوان فرصتی برای ارتباط با دانشگاه فراهم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به سفر آیت الله مطهری از قم به تهران و فعالیت در دانشگاه تهران، ادامه داد: حضور حق التدریسی وی منوط به امتحان داده و ارزیابی بود که این مراحل را با موفقیت گذراند" زیرا وی ورود به این عرصه را برای خود فتح الفتوح احساس می‌ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی این فرصت در همه حوزه‌ های آموزش عالی در اختیار دین قرار گرفته گرچه بعضی تمایل دارند این فرصت را در فرصتی برای حضور روحانیت اعلام و جنبه صنفی به آن دهند اما در واقع این فرصت و عرصه، فرصتی الهی برای معارف دین است.

وی با اشاره به تلاش امام راحل برای حضور معارف دین در دانشگاه‌ ها، بیان کرد: اگر این بار بر روی دوش روحانیت قرار گرفت به دلیل آمادگی و تجمیع شرایط در بخشی از روحانیت در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود اما امروز جمع بیشتری در این میدان حاضر شده و به یاری علما و روحانیان شتافته ‌اند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان تأکید کرد: امروزه هیچ نیازی به استدلال، اقامه شاهد و توضیح در زمینه واگذاری این حوزه به روحانیت وجود ندارد چرا که همه هویت و موجودیت دین امروز مورد هجوم قرار گرفته است.

این مقام مسئول نگاه از موضع حاکمیت به مسائل، شبهات و مخاطب ‌ها را از آسیب‌ ها در حوزه دروس معارف دانست و ادامه داد: این نگاه ارتباط ما با نسل جوان و مخاطب را تضعیف کرده و گاهی دچار آسیب می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این‌که عناوین حقوقی و اعتبارات اجتماعی تا درب کلاس محترم هستند و به محض ورود به کلاس، رابطه حاکم، ارتباط معلم و شاگرد است، خاطرنشان شد: اگر دانشجو احساس کند که ارتباط استاد با او تحت تاثیر ارتباطات اجتماعی و شؤن دیگر قرار دارد، اعتماد و باور استاد و پذیرش منطق او، رنگ باخته و تضعیف می شود.

وی گفت: دانشجو اگر احساس کند که استدلال، پاسخ و اداره کلاس اساتید معارف از موضع آمادگی و پاسخگویی و استعداد مطرح است با کلاس و استاد ارتباط برقرار می کند و این را نکته قوت و پدیده ای مثبت به شمار می آورد.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه ‌های خوزستان عنوان کرد: عدم نگاه به دانشجو از موضع حاکمیت به دلیل تفاوت اقتضائات حاکمیت با اقتضائات معلمی است و امروز شاهد هستیم که شبهات و سؤالات بسیاری در ذهن نسل جوان مبادر می شود که باید پاسخ داده شوند که این پاس خ‌ها در یک کلاس آماده و مستعد برای فهم و تدریس به دست می آید.

این مقام مسئول افزود: به رابطه معلم و متعلم در دروس معارف به دلیل پیوند این گروه با ساختار و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی نباید نظیر دیگر دروس و کلاس‌های نگاه کرد بلکه اهمیت این مسأله بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه در محیط کلاس و دانشگاه، دانشجو شاید هیچ کلاس و استادی را نماد حاکمیت دینی نبیند، تصریح کرد: سیل سؤالات و مطالبه ها در کلاس درس گروه معارف اسلامی وجود دارد و اتخاذ رویکرد لازم و پسندیده از سوی اساتید این گروه در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: هیچ بخشی از حوزه آموزش در دانشگاه به اندازه گروه معارف مدیون نظام اسلامی نیست و انجام این مسؤولیت سنگین کار بزرگی است که برعهده اساتید گروه معارف و روحانیت می ‌باشد؛ اداره هوشمند کلاس های گروه معارف از مصادیق نصرت، دین الهی است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به اینکه پیش نیاز انجام مسئوولیت استادی گروه معارف دو مولفه است، بیان کرد: پیش نیاز نخست، سلوک و نوع رفتار استاد معارف با دانشجو و نحوه ی اداره کلاس است، در قرآن کریم خداوند به پیامبر می فرماید که اگر ویژگی ‌های مثبت و اخلاق پسندیده و تواضع تو نبود مردم از محور تو پراکنده می شدند.

این مقام مسئول بیان داشت: پیش نیاز دوم در این حوزه پاسخگویی به بخش عمده از شبهات موجود در ذهن نسل جوان به استناد دلیل، منطق و مبنا است.

وی با بیان اینکه تدریس در گروه معارف، کار جهادی است و از این طریق می ‌توان اعتقاد دانشجویان به دین را تقویت کرد، اظهار داشت: این فرصت نباید ارزان شمرده شود و جدی به شمار نیاید؛ روح جهادی در حوزه معارف اسلامی باید در همه سطوح و برنامه‌ها وجود داشته باشد و جز این، بار به مقصد نخواهد رسید.

  • ۹۶/۱۲/۱۷
  • ۱۲۶۵ بیننده|
  • ۱۳۵۰ نمایش|
  • |

امام خامنه‌ای

امام خمینی

سید محسن شفیعی

نهاد رهبری

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی