پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر اهواز با تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: مسلمانان باید در حد اعلی از برکات این ایام استفاده کنند و ان شاءالله این عید بر همه مبارک باشد.

وی عنوان کرد: با تجارب بنده از شورای شهر و مذاکرات با شهردار و اعضای شهر، برداشت‌هایی حاصل شده که گویا مربوط به دوران تأسیس این شورا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که پُست‌ها فرصت‌های الهی هستند که در اختیار انسان قرار می‌گیرند، ادامه داد: براساس قرآن کریم خداوند می‌خواهد ما را امتحان کند که شکرگذار این پُست‌ها هستیم یا خدای ناخواسته کفران آن را می‌کنیم.

وی با بیان این‌که مدامی که پُست‌ها فرصت‌ هستند باید از آنها استفاده کرد به ویژه آنکه به سرعت از دست می‌روند، خاطرنشان کرد: در روایات آمده که فرصت‌ها به سرعت ابر می‌گذرند و می‌روند؛ فرصت‌های خیر به ابر تشبیه شده‌اند.

حضرت آیت‌الله شفیعی با اشاره به این‌که چگونگی استفاده از فرصت‌ها در آئین‌نامه‌های کاری و فلسفه وجودی شورای شهر موجود است، عنوان کرد: عامل عمده خدمت به شهر، مردم و خدمت به خداوند است که در اسلام بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کار مردم مربوط به شهر، خیابان‌ها، منزل و مرتبط با خدمت به مردم است.

وی با اشاره به مساله همدلی و همفکری، ادامه داد: این مساله در شورای اسلامی فعلی شهر بسیار بهتر از دوره‌های قبل است؛ هم‌زبان و اتحادی که باید باشد بهتر است و انعکاس آن در جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

حضرت آیت‌الله شفیعی گفت: در دوره‌های شورای شهر قبلی در میان مردم اهواز نگرانی بود که قومیت و حتی لجاجت حاکم است که الحمدالله در دوره‌ی فعلی این صحبت‌ها شنیده نشده که مایه امیدواری است که بتوانیم برای کل مردم شهر کار کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین‌که همه ما باید برای همه مردم خدمت کنیم، ادامه داد: این مساله اتحاد و توجه به این مساله که مردم خوب می‌فهمنند و پیگیری می‌کنند را می‌طلبد.

وی با اشاره به این‌که نباید بگذاریم که دچار تفسیر سوء شویم و از طرف مردم به قوم‌گرایی و سماجت متهم شویم، افزود: دوری از  این مساله در این دوره از شورای شهر مشهود است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.

حضرت آیت‌الله شفیعی گفت: نگرانی‌های پیش می‌آید که لازمه کار و اشتغال به مسئولیت است که استاندار، شهردار و شورای شهر سعی کنند نگرانی‌های که پیش می‌آید در مردم منعکس نشود چراکه مردم زده می‌شوند و دشمن سوء استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سعی شود که به مردم امید و آینده‌نگری داد و نباید کاری کرد که مردم با وجود همه مشکلات نگران شوند.

وی با اشاره به ضرورت سلامت مالی و دوری از افراد معلوم‌الحالی که همه جا پیدا می‌شوند و با ترفندهایی مخصوص و شگردهای ویژه یا به قصد خراب کردن نهاد یا رسیدن خود به اهدافی که دارند، از هر کاری که در توانشان باشد استفاده می‌کنند، افزود: سعی شود این افراد شناخته و مجالی در دستگاه‌های مسئولیت پیدا نکنند.

حضرت آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: تا هماهنگی بین شهردار و اعضای شورای شهر نباشد، فلسفه کاری که این نهاد تشکیل شده به عمل نمی‌آید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با پختگی، خلوص نیت بین شهردار و اعضای شورای شهر هماهنگی باشد و واقعا اگر مساله‌ی مطلوب نباشد، انجام نشود؛ ارتباط نزدیک با اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان و مستضعفان باید وجود داشته باشد که به مشکلات آنها باید رسیدگی کرد.

وی با اشاره به حضور مستقیم و بازدید از مناطق مختلف شهر، عنوان کرد: دو تحول می‌توان انجام داد که نخست تحول در افکار و بینش مردم است که شاید از دست شورای شهر برنیاید اما وظیفه شورای شهر و شهرداری، تحول در چهره شهر است که مدرن شود.

حضرت آیت‌الله شفیعی افزود: لازمه تغییر و تحول در چهره شهر بازدید دائمی از مناطق مختلف است که مردم و مسئولان یکدیگر را ببینند و نیازها را از نزدیک ملاحظه شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که عادت شده در کارها فلسفه‌بازی کنیم، گفت: حرفی باید زده شود که عملی باشد و از نظریه‌پردازی باید خودداری کرد؛ بیان عملکردها و برنامه‌های آینده بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به این‌که مسائل عملی در عمران، آبادی، پیشرفت و نظافت شهر باید بیان شود، بیان کرد: خوزستان و پایتخت آن اهواز، مرکز ولایت و تشیع است؛ رهبرمعظم انقلاب فرمودند که خوزستان دروازه تشیع است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی