پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در مراسم رونمایی از کتاب «جهادگران آتش به اختیار» اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده کاملاً دینی است و هنر امام خمینی(ره) این بود که در روزگار به اصطلاح پایان تاریخ دین یک انقلاب کاملاً دینی انجام دادند.

وی افزود: در دهه 50 بلوک شرق دین را به عنوان افیون توده‌ها و تخدیر کننده خلق بیان و معرفی می‌کرد و بلوک غرب هم که در قالب لیبرال دموکراسی، دین را در کلیسا محدود ساخته بود. در این شرایط امام خمینی(ره) یک انقلاب کاملاً دینی و مبتنی بر اصل دین را به ثمر نشاند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های خوزستان بیان کرد: انقلاب اسلامی دین را وارد متن کرد و پس از انقلاب، غرب و حتی رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های خود درباره دین، کرسی شیعه شناسی ایجاد کردند و مجبور به مطالعه درباره دین شدند.

وی با اشاره به ابعاد جنگ نرم در کشور گفت: یکی از ابعاد مهم جنگ نرم در کشور، امروز مشروعیت‌زدایی از مفاهیم دینی است. مفاهیمی همچون امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، شهادت از کلیدواژه‌های دینی هستند که شاهد هجمه‌های گسترده علیه آنها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: غرب از این واژه‌ها وحشت دارد و با جنگ نرم دنبال تحریف آنها هستند به طوری که رسانه‌های غربی بعد از هر حادثه تروریستی با جنجال، نخستین مظنونین را از مسلمانان و با اسامی اسلامی معرفی می‌کنند.

وی با انتقاد از تغییر گفتمان اجتماعی کشور بیان کرد: یکی از ظلم‌‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بود که گفتمان اجتماعی کشور را تغییر داد. یک کشوری که در معرض دائمی توطئه‌های نظام استکبار است باید همیشه آماده باشد. کاهش روحیه آمادگی دفاعی مردم در تمامی ابعاد و اینکه مرتب بگوییم ما سایه جنگ را از کشور دور کردیم برای ملتی که هر روز تهدید می‌شود آسیب است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اکنون در این مقطع که دشمن فشار خود را افزایش داده است یکی از مشکلات مسئولان این است که نمی‌توانند چگونه به مردم بگویند آماده باشید تا از این موج توطئه دشمن عبور کنیم. این موضوع از همان تغییر گفتمان اجتماعی کشور نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید مواظب باشیم جای شهید و جلاد عوض نشود گفت: فرهنگ جهاد و شهادت طلبی جزو هویت دینی و مفروضات فرهنگی ما است ولی دشمن به شکل نرم دنبال تغییر و جابه‌جایی این ارزش‌ها با کلماتی همچون خشونت طلبی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: مبارزه با استکبار یک فرهنگ دینی است ولی می‌بینیم بعضی‌ها حتی حاضر نیستند اسم آمریکا را به عنوان یک مستکبر نام ببرند یا خیلی‌ها تلاش کردند واژه مستضعف که یک واژه دینی و با پشتوانه دینی است را از ادبیات عمومی حذف کنند و با واژه‌های دیگر مانند قشرآسیب‌پذیر جابه‌جا کنند.

وی گفت: حقیقت استکبار اکنون واضح‌تر شده و در چند سال اخیر عده‌ای که می‌گفتند باید مودبانه و آرام با دنیا صحبت کنیم و ما زبان دنیا را بلد هستیم  حال باید پرسید نتیجه چه شد؟ وضعیت امروز ما و این فشارها و مشکلات اقتصادی نتیجه آنهایی است که می‌گفتند ما زبان دنیا را بلدیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در این شرایط فعلی باید با صدای بلند مقابل استکبار ایستادگی کرد. بخشی از اقتدار ملی در موضع‌گیری رسا است. قابل قبول نیست رهبری بگوید خدا و برخی ارکان نظام بگویند کدخدا، این باعث طمع دشمن می‌شود. جرم انقلاب اسلامی این است که می‌خواهد مستقل باشد و نمی‌خواهد از استکبار اجازه بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: در این شرایط فشار اقتصادی، نیاز به جهاد اقتصادی داریم. امروز نیاز به مدیر جهادی و سالم داریم و با کار اداری نمی‌شود مشکلات مردم را برطرف کرد. مدیران بین مردم بیاییند و حرف مردم را بشنوند و از برخی امتیازهای قانونی خودشان دواطلبانه صرف نظر کنند این باعث آرامش می‌شود.

وی افزود: کار جهادی و انقلابی‌گری با سمینار برطرف نمی‌شود باید به دل مشکلات زد. گروه‌های جهادی از حرکات ماندگار است و این روحیه می‌تواند کشور را مثل دوران دفاع مقدس از این پیچ سربلند عبور دهد و پس از عبور، مردم قضاوت خواهند کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: علما و اساتید حوزه و دانشگاه باید به اردوهای جهادی افتخار کنند. این قابل افتخار است که یک دانشجو و یا طلبه در کنار درس خود در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی