پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در نشست هم‌اندیشی با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از آغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 58 تاکنون کارنامه‌ای چهل ساله برای ارائه در اختیار دارد.

وی بیان کرد: نقد و بررسی کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی باید با انصاف و به دور از پیش فرض مورد توجه قرار گیرد، در واقع در این کارنامه نقاط قوت موجود را نباید نادیده گرفت و اگر در محل‌هایی اشکال و کاستی‌هایی بوده باید به بررسی و نقد گذاشته و آنها را اصلاح کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال نشان داده که از اصلاح در طول حرکت خود هیچگونه ابا و اجتنابی ندارد. به عنوان مثال قانون اساسی  با تلاش بزرگان در سال 58 تصویب شد اما یک دهه بعد بازنگری شده و اصلاح لازم در آن صورت گرفت.

وی گفت: در بررسی انقلاب اسلامی و عملکرد چهل ساله تلاش گسترده نظام سلطه در اخلال، مانع‌تراشی، سنگ اندازی و دست‌اندازی در این حرکت را نباید نادیده گرفت. در کجا دیده شده که مردم یک کشور  یک سال بعد از استقرار مورد حمله گسترده و همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی واقع شود و هشت سال در برابر این چنین هجمه‌ای مقاومت کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: امروز در بررسی عملکرد انقلاب اسلامی، حرکت یک خودرو در مسیر اتوبان عریض خوش‌‌آسفالتی را بررسی نمی‌کنیم بلکه عملکرد یک خودرو در حرکت مسیر پر سنگ، دشوار و پر پیچ و خمی را بررسی می‌کنیم.


کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی کارنامه موفقی است

وی گفت‌: نه براساس تعصب بلکه برمبنای واقع‌گرایی اعلام می‌کنیم که کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی کارنامه موفقی است و البته اگر دشمنی‌های نظام سلطه نبود توفیقات انقلاب اسلامی را بسیار بیش از وضعیت کنونی شاهد بودیم. البته دشمنی نظام سلطه فرصت‌هایی را ایجاد کرد که انقلاب اسلامی به درخت تنومند و تناوری تبدیل شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: پیشرفت‌ها در چهل سال انقلاب در جاهایی است که براساس مهندسی و نسخه امام راحل عمل کرده باشیم و هرکجا چالشی وجود داشته در مقطعی بوده که با آرمان‌های امام زاویه پیدا کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: این از مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است که شماری از مدیران، مسئولان اجرایی و کارگزاران این نظام براساس نسخه امام مدیریت و مشی نمی‌کنند و برای نظام جمهوری اسلامی هزینه ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: مسئولان در نظام جمهوری اسلامی بدانند اگر براساس آرمان‌ها و اندیشه امام راحل عمل نکنند جایگاه را به ناحق احراز کرده‌اند چراکه انقلاب اسلامی براساس منشور و تفاهم امام و امت شکل گرفته و به پیروزی رسیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: چگونه می‌شود در نظام جمهوری اسلامی مسئولی بر پُستی تکیه بزند و عملکردی مغایر با آرمان‌ها و اندیشه امام راحل داشته باشد. تعبیری که درباره حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) با عنوان مقتدر مظلوم به کار برده می‌شود درباره نظام جمهوری اسلامی نیز صدق می‌کند.

عنوان کرد: آیا سزاوار و روا است که جشنواره فیلم فجر با هزینه دولت جمهوری اسلامی شکل گیرد، هدایای برگزیدگان این جشنواره از بیت‌المال دولت اسلامی پرداخته شود و شماری از کسانی که در جشنواره برگزیده شدند نه تنها قدرشناس نظام جمهوری اسلامی نباشند بلکه در همان مراسم نیز به نظام حمله ‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: اما دلبستگان آرمان‌های انقلاب اسلامی و کسانی که پای کار اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند از همین امکانات محروم و از حمایت‌ها برخوردار نمی‌شوند. مسئولان به طور شفاف اعلام کنند از جشنواره فیلم فجر چه حمایت‌هایی کرده‌ و برای این جشنواره چه هزینه‌های را انجام داده‌اند و برای نمونه از جشنواره عمار چه حمایت‌هایی داشته و برای آن این جشنواره مردمی چه امکاناتی پای کار آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی اظهار داشت: انقلاب اسلامی هر جایی که با چالش و مشکل مواجه شده، آنجایی بوده که مسئولان مربوطه از آرمان‌های امام راحل غفلت کرده‌اند. ما مسئولان، مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی را به مطالعه صحیفه امام، آشنایی با مبانی فکری امام، التزام به آرمان‌های امام و شهیدان دعوت می‌کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: تربیت مدیران آینده‌ساز، رسالت‌ و مسئولیت مهمی است که امروزه نظام جمهوری اسلامی برعهده دارد. باید در فضای داخلی کشور و مراکزی که مدیران فردا تربیت می‌شوند نسخه‌ها و دستورالعمل‌های مدیریتی با مبانی دینی، ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های حضرت امام و شهیدان هماهنگ و تنظیم شود.

وی ادامه داد: نمی‌شود براساس نسخه‌های غربی برای آینده جمهوری اسلامی مدیر تربیت کرد زیرا این رفتار  تناقضی آشکار است. اینکه فرزندان ما و آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی براساس چه گفتمانی تربیت می‌شوند، مسیر آینده را تعیین می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: جشن‌های چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از یک سو ناظر به چهار دهه گذشته و از یک سو ناظر به دهه پنجم پیش‌رو است. باید برای دهه پنجم که از حساسیت‌ بالایی برخوردار و دشمنی نظام سلطه بسیار روشن‌تر و آشکارتر است؛ آماده شویم و کمر همت را ببندیم تا از این مقطع نیز بگذریم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی