پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اعضای خانه‌ مطبوعات استان خوزستان امروز پنج‌شنبه ۶ بهمن در مرقد حضرت علی بن مهزیار اهوازی حضور یافته و با قرائت فاتحه، به مقام حجت والمسلمین سیدمحسن شفیعی ادای احترام کردند و پس از آن با آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

آیت‌الله شفیعی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور اعضای خانه مطبوعات گفت: خدمت شما خوش‌آمد عرض می‌کنم که ساعاتی از وقت خود را صرف کردید ‌و به اینجا تشریف آوردید. نکته دوم این است که مجددا تشکر کنم که سر وقتی که معین شده بود تشریف آوردید. بارها عرض کردم و همیشه قابل گفتن است که تا آنجا که ما می‌دانیم در اهواز ساعات معین شده رعایت نمی‌شود. وقتی به صورت شوخی یا جدی گفته می‌شود که دیر کردید عذر همه ترافیک است. جناب‌عالی که می‌دانید ترافیک است و این را تجربه کرده‌اید، دفعه دیگر زودتر بیایید که گیر ترافیک نشوید و مجبور نشوید عذر بیاورید. اینکه آقایان راس ساعت تشریف آوردند برای من جالب و ارزشمند بود. رعایت وقت بسیار مهم و ارزشمند است و دلیل بر این است که انسان در جاهای دیگر هم رعایت جهات لازمه را می‌کند. ابن قابل تشکر و تقدیر است. از شما سپاسگزارم.

وی گفت: با صحبتی که آقایان ابتدای جلسه بیان داشتند، مشخص شد محور اصلی این دیدار، سید محسن ما است. از اظهار لطف شما تشکر می‌کنم.
در برنامه دزفول گفتم شما درباره من هر چه بگویید زیاد گفتید. من قابل نیستم. من کسی نیستم که کسی از من تعریف و توصیف کند. فقط دعا کنید خداوند ما را رسوا نکند. خداوند گناهان ما را بپوشاند. هر چه درباره من بگویید زیاد گفته‌اید، مبالغه کرده‌اید، ولی هرچه درباره سید محسن بگویید کم گفته‌اید. علت این است که شاید هیچ کس به اندازه پدر او نمی‌تواند دانسته باشد. کسی در شب، کسی در روز، کسی در محل کار، یا در مسجد، هر کس در جایی و در همان محدوده سید محسن را می‌دید. اما اینکه کسی همه جهات او را درک‌ بکند، پدر یا مادر می‌تواند این را احساس بکند.

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: یک جمله‌ای خدمتتان عرض کنم که جای خیلی چیزها را می‌گیرد. یکی از دوستان مسجد ایشان می‌گفت که در مسجد ایستاده بودم ایشان وارد شد. به او گفتم این قدر خودت را اذیت نکن، این قدر دوندگی نکن. جواب داد: فلانی، کار، کار، کار. کما اینکه یک شب در منزل، خودم به او‌ گفتم این قدر به خودت اذیت نرسان‌‌. می‌خواهی چه بکنی؟ مسجد، محراب، منبر، دانشگاه، درس، بحث، خانواده، چیزهای دیگر و ... چه خبر است؟ او‌ گفت من برای خدا کار می‌کنم. در حالی که من به حسب ظاهر به خود نگذاشتم ولی از دل تکان خوردم که انسانی که می‌خواهد برای خدا کار کند غیر از این، نمی‌تواند باشد. لذا اگر توصیه‌ای لازم باشد این است که انسان برای خدا کار کند. انسان برای خدا قدم بردارد.

این عالم دینی بیان کرد: قرآن مبارک، معلم بزرگ ما است. می‌فرماید: «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ» (انعام، ۹۱) ای پیغمبر، به مردم بگو، خدا و آن ها را رها کن. خدا را که گفتی و مطرح کردی، همه چیز را گفته‌ای. اگر گفتی خدا، چیز نگفته‌ای باقی نگذاشتی. همه چیز در خدا مندرج است‌. خداوند محیط و مشرف به همه چیز و همه کس است و خود خداوند توان می‌دهد، عزت می‌دهد. بنابراین اگر انسان برای خداوند کار بکند، همه کارها را کرده و اگر برای خدا صحبت کند، همه چیز را گفته و اگر برای خداوند بنویسد، همه چیز را نگارش کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در تمام شوون زندگی، خدا را در نظر بگیرید. این شاید در گفتار، آسان باشد اما در مرحله عمل اگر ادامه دادید کم کم خداوند کمک می‌کند. در روایتی آمده است که خداوند متعال می‌فرماید: «مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ شِبرا تَقَرَّبتُ إلَیهِ ذِراعا ، و مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ ذِراعا تَقَرَّبتُ إلَیهِ باعا ، و إذا أقبَلَ إلَیَّ یَمشی أقبَلتُ إلَیهِ اُهَروِلُ» اگر کسی یک وجب به من نزدیک شود، من یک ذراع به او نزدیک می شوم و اگر کسی یک ذراع به من نزدیک شد، بیش‌از آن به او نزدیک می‌شوم و اگر کسی یک گام به من نزدیک بیاید، من شتابان به سوی او می‌آیم. این خدایی است که خود را معرفی کرده است. ما به طرف خدا نرفته و او را ندیدم. اگر به طرف خدا برویم، خدا خودش را به ما نشان می‌دهد. انسان در خلوت و جلوت، نزد خانواده، پیش همسایه و همگان همیشه هم و غمش این باشد که خدا را در نظر بگیرد. این نباشد که فلانی خوشش بیاید، یا خوشش نیاید. همه‌اش خدا باشد‌. هیچ کس که نبیند، خداوند متعال می‌بیند. شما فرزندان اسلام هستید، فرزندان مذهب جعفری و انقلاب اسلامی هستید. به خدا توجه کنید. مبدا و مقصد خود را خدا قرار دهید و آثارش را نه تنها در آخرت، در دنیا هم خواهید دید‌. ان شاءالله خداوند در ماه رجب همه شما را به بهترین توفیقات موفق و موید بدارد و دعای خیر امام زمان(عج) و ادعیه زاکیه مقام معظم رهبری را شامل همه شما و همه ما بفرماید.

در این نشست، امید حلالی، مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان، به بیان فضایل حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی و جایگاه ایشان در بین مردم عادی اشاره کرد و گفت: با خود عهد کردیم که سیره و روش آقا سید محسن را با آن همه جاذبه که ایجاد کردند و موجب دلگرمی و امید آینده بودند فراموش نکنیم. اگر سیره آقا سید محسن را تبلیغ کنیم و نشر بدهیم امید آینده تجلی پیدا می‌کند.

محمد جعفر فلسفی، پیشکسوت رسانه نیز در این دیدار گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم ارتباط با روحانیت است. این پیوند می‌تواند منشا بسیاری از برکات باشد و منشا انقلاب ما همین بود. وجود آیت الله شفیعی با این سلوک و مشی و توانمندی‌ها و جایگاه علمی خیلی کمک کرده است که این ارتباط حفظ و تقویت بشود و برکات این ارتباط، فرزندان بزرگوار ایشان هستند‌‌. همه ما در معرفی شخصیت و جایگاه علما موظف هستیم. حفظ ارتباط با علما خیلی مهم است و به آن نیاز داریم.

رضا علیجانی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین شفیعی جزو معدود افرادی بودند که توانسته بودند جذب حداکثری که بارها به آن تاکید شده است در عمل نشان دهند. بارها دیدیم در مراسمات مختلف بدون تشریفات و غروری شرکت می‌کرد و سعی می‌کردند برخی نکات را ظریف به ما رسانه‌ای‌ها انتقال دهند. یکی از دلایل ناراحتی مردم در درگذشت ایشان این بود که ایشان از مردم فاصله نگرفتند.

همچنین عبدالرحمان نیک‌سرشت، دیگر پیشکسوت رسانه در این دیدار گفت: یکی از دلایلی که خوزستان در بحران هویت و درگیری‌ها، جزو آرام‌ترین جاها بود، حضور علما و بزرگان است که مردم را تربیت کردند. مردمی بودن یعنی اینکه نفع من در ضرر مردم نهفته نیست و اگر یک عالم دینی بتواند این را خوب عمل بکند، نظر مردم نسبت به او جلب می‌شود. خیلی‌ها منافعشان در ضرر مردم است و این خیلی بد است. اما خوش به حال کسانی که نفع مردم نفع آنها و ضرر مردم، ضرر آنها است. حجت الاسلام والمسلمین شفیعی شخصی بود که در هیچ جریانی که ضرر مردم در آن بود، مشارکت نمی‌کرد و هر جا نفع مردم بود، خود را هم در نفع می‌دید.

از حاشیه‌های این نشست این بود که آیت‌الله شفیعی در پایان رو به بانوان حاضر در نشست عذر خواهی کرد و گفت: در زبان یادم رفت بگویم و از شما تشکر کنم اما در دل متوجه شما بودم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی