پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

آیت الله شفیعی:

مخالفت با تبعیض نژادی مهم ترین دلیل گرایش آمریکایی‌ها به اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه سخنرانی خود که پس از نماز ظهر و عصر برگزار شد، با اشاره به موج اسلام خواهی در جهان و با بیان این که بیشترین مسلمانان اروپا در شرق این قاره متمرکز شده اند، اظهار داشت: در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان که بیشترین مخالفت ها علیه اسلام صورت می گیرد، پیش بینی می شود تا 20 سال آینده شاهد افزایش آمار مسلمانان آن کشورها خواهیم بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که روسیه در صدر کشورهای اروپایی است که بیشترین مسلمان را در خود جای داده است، گفت: کشور انگلستان نیز شاهد افزایش دو برابری مسلمانان تا سال های آینده خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به پیر شدن مسیحیان و عدم تمایل جوانان نسبت به پیروی از این آیین در انگلستان اشاره کرد و ابراز داشت: رشد چشم گیر گرایش جوانان انگلیسی به اسلام چهره این کشور را در سال های آینده اسلامی خواهد کرد.

وضع قوانین علیه اسلام اروپاییان را با اسلام آشنا کرده است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به نظر سنجی هایی پیرامون علل گرایش مردم اروپا به اسلام تصریح کرد: سست بودن بنیان خانواده و نبود خانواده به معنای واقعی کلمه در اروپا و رواج مسائل غیر اخلاقی و  افسار گسیختگی در مسائل فرهنگی از مهم ترین این عوامل است.

آیت الله شفیعی به اقدامات اسلام هراسانه از سوی سردمداران غربی اشاره کرد و گفت: وضع قوانین منع حجاب و توهین به مقدسات اسلامی از جمله پیامبر اکرم(ص) و قرآن از طریق مجلات و رسانه ها در اروپا سبب تمایل مردم به اسلام شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نیویورک تایمز در گزارشی به ساختمانی در شهر پاریس ویژه مسلمانان اشاره کرده است، اظهار داشت: این مسجد ویژه کسانی است که می خواهند به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

حضور جوانان متعصب کاتولیک در نماز جمعه پاریس

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که سالانه 150 نفر در این مسجد دین اسلام را می پذیرند، تصریح کرد: این مسجد که مناره های زیبایی دارد به نماد اسلام و افزایش آمار مسلمانان در شهر پاریس تبدیل شده است.

آیت الله شفیعی در ادامه بیان داشت: جوانان کاتولیک پس از گرویدن به اسلام و آشنایی با آیین این مکتب راستین، حضوری فعال در نماز جمعه که در مسجد پاریس برگزار می شود دارند، که مورد تعجب مسؤولان فرانسه قرار گرفته است.

وی به اظهار نظر عبدالرحمن گل امام جماعت مسجد بزرگ مارسی فرانسه پیرامون رشد روز افزون مسلمانان در این کشور اشاره کرد و گفت: سرعت گرایش مردم به اسلام در اروپا را می توان معجزه اسلام و قرآن دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیشرفت اسلام در مناطقی است که اقدامات اسلام هراسی بیشتری انجام شده است، تصریح کرد: مسلمانان باید تبلیغات خود در هر برهه ای و با هر امکاناتی را انجام دهند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان مسلمان واقعی را مبلغ آموزه های اسلامی دانست و افزود: عده ای در زمان پیامر اکرم(ص) افزون بر خروج از اسلام به تبلیغ علیه پیامبر می پرداختند.

آیت الله شفیعی گسترش اسلام را دلیلی بر حقانیت آن دانست و تأکید کرد: عدم تبعیض نژادی در آیین اسلامی دلیل مهمی بر گرایش مردم به دین اسلام در کشور های اروپایی به ویژه آمریکا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تبعیض نژادی در اروپا اشاره کرد و گفت: در ورودی بعضی از هتل های آمریکا نوشته شده است ورود سگ و سیاه پوست ممنوع است.

دلایل به ظاهر علمی جهت توجیه عدم تساوی سیاه و سفید در اروپا

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان حضور اوباما در پست ریاست جمهوری آمریکا را به دلیل مسائل سیاسی دانست و اظهار داشت: در مسأله عدم تساوی سیاه و سفید در اروپا دلایل علمی غیر منطقی را نیز آورده اند تا این مسأله را توجیه کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اروپاییان در نظریه ای غیر قابل باور آورده اند سلول های مغزی سیاه پوستان از سفید پوستان کمتر است، تصریح کرد: غرب با واگذاری کارهای سخت و طاقت فرسا به سیاه پوستان در صدد نهادینه کردن این تبعیض نژادی است.

آیت الله شفیعی پذیرش اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) را بیشتر از سوی بردگان و محرومان جامعه دانست و تأکید کرد: اسلام، همه مردم را از یک طبقه در نظر گرفته است و این مهم عامل محبوبیت اسلام در جهان شده است.

طلب استغفار امام حسین برای «جون» غلام سیاه پوست

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اسلام تقوا را مهم ترین عامل برتری انسان ها نسبت به یکدیگر دانسته است، گفت: «جُون» از غلامان سیاه پوست ابوذر بود که در صحرای کربلا در رکاب امام حسین(ع) به مقام سهادت نائل آمد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که «جُون» پس از آزادی به خدمت اهل بیت (ع) آمد و در روز عاشورا با پافشاری خود به میدان جنگ فرستاده شد، اظهار داشت: پس از شهادت «جُون» امام حسین(ع) بر بالین او آمد و همانند دیگر یاران و فرزندان خوییش برای او طلب مغفرت کرد.


(لینک خبر)

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی