پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه یک شنبه در مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با اشاره به این که سخن گفتن از امام سجاد(علیه السلام) اول گوش دادن، اطاعت کردن و یاد گرفتن است، ابراز داشت: انسان باید به گونه ای در مجالس حضور پیدا کند که مطالب مطرح شده فراموش نشود.

وی با اشاره به این که امام سجاد(علیه السلام) به دو ویژگی زین العابدین و سید الساجدین معروف است، خاطرنشان کرد: سید الساجدین یعنی سر و سرور سجده کنندگان و باتوجه به این که سجده عمل بسیار مهمی است؛ در دستورات مذهبی آمده است که بهترین و دوست داشتنی ترین حالت در نزد خداوند متعال حالت سجده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که در نماز واجبات رکنی و غیر رکنی داریم، گفت: واجبات رکنی عمدا یا سهوا فراموش یا خراب شوند نماز باطل است که مهم ترین آنها سجده می باشد؛ و تأکید بسیاری شده که انسان نماز خود را طولانی و بسیار سجده کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: در حدیثی آمده که شیطان وقتی ببیند انسان به سجده رفته، بر سر خود می زند و می گوید ای وای بر من، من مأمور به سجده کردن بودم اما مخالفت کردم و این بنده را که مأمور شده چگونه سجده می کند و شیطان با سجده کردن بنده عصبانی می شود.

حضرت آیت الله شفیعی ابراز داشت: به غلام امام سجاد(علیه السلام) گفتند که از امام چه چیزی در ذهن داری؟ گفت که چهل سال است که با ایشان هستم نه شبی برای او رختخوابی انداختم و نه روزی برای آن سفره پهن کرده باشم.

وی با بیان این که برخی از افراد سر بر مهر نگذاشته اند سرشان بلند می کنند و در برخی روایات به همچون کلاغی تشبیه اند، چنین کسی می تواند بگوید که من پیرو امام سجاد(علیه السلام) هستم، تأکید کرد: مردم باید عباداتی که انجام می دهند را با عبادات امام سجاد(علیه السلام) محاسبه کنند که آیا صحیح است.

این مقام مسؤول بیان داشت: برخی از نویسندگان نوشته اند که امام سجاد(علیه السلام) هنوز شناخته شده نیست و نمی توان شخصیت عرب و یا تنها مسلمانان برای او دانست چراکه شخصیت همه نسل ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نویسنده در ادامه می گوید که من معتقد هستم که گریه های امام سجاد(علیه السلام) یک مقداری گریه تبلیغی و ارشادی بوده است؛ و نوشته اند آنقدر امام سجاد(علیه السلام) بر امام حسین(علیه السلام) گریه می کرد که دل های همه را آب می کرد و این گریه ها سبب قیام اهل مدینه علیه یزید شد.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که روایات و احادیث امام سجاد(علیه السلام) از 164 نفر راوی نقل شده اند و از این میان تنها یک نفر زن بود، ادامه داد: امام سجاد(علیه السلام) در سن 22 سالگی به امامت رسید و عمر گرانبهای ایشان 57 سال است. 

وی در پایان گفت: یکی از یاران و اصحاب امام سجاد(علیه السلام) جابر بن زید جعفی است که در برابر امام سجاد(علیه السلام) همانند سلمان فارسی در مقابل پیامبراکرم(ص) می باشد و منزلت بالایی داشت.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی