پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستگاه قضایی اداره نیست که با نوشتن نامه مسائل برطرف شود و قانون بر آن حاکم است، گفت: نسب قوه قضاییه به ولایت فقیه می‌رسد و باید این عقیده آنقدر در میان مردم ترویج یابد تا کار دستگاه‌ قضایی نسبت به تکثیر پرونده‌ها و اطاله دادرسی اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان خوزستان که امروز 2 آذر در مجتمع فرهنگی ملی حفاری برگزار شد، با اشاره به آیه 106 سوره بقره«مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ، هر حکمى را نسخ کنیم یا آن را به [دست] فراموشى بسپاریم بهتر از آن یا مانندش را مى‏‌آوریم مگر ندانستى که خدا بر هر کارى تواناست» نمی‌دانم تطبیق این آیه با این جلسه صادق است یا خیر اما انشاءالله بی‌انطباق نباشد.


وی دستگاه قضایی را ستوان فقرات جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت ولی امر مسلمین دانست و گفت: دانشکده‌های علوم قضایی برای پرورش مجتهد شاغل در دستگاه‌ قضایی هنوز کافی نیستند. با توجه به آنکه قاضی در هر شهر باید عاقل‌ترین باشد، بنابراین اکتفا به آن نکنیم که مقام معظم رهبری در راس دستگاه قضا است البته که این امر صحیح است اما ولی فقیه که مباشرت به امر قضا نمی‌فرماید، اکتفا به آن نکنید که قانون حکم می‌کند بلکه در عین حال که قانون وجود دارد قاضی نیز باید عادل باشد.


آیت‌الله شفیعی با تاکید بر اینکه قاضی باید عادل و حتی‌المقدور مجتهد باشد، گفت: مهم‌ترین مسئله مورد دغدغه در دستگاه قضایی اطاله دادرسی است. آیت‌الله لاریجانی و مردم می‌دانند این امر تا چه میزان مضرات را به وجود می‌آورد.


منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عربستان سعودی که دارای حکومتی انحرافی است و مردم از پایین‌ترین تا بالاترین رده مسئولان را اطاعت می‌کنند و به همین دلیل احکام بسیار سریع اجرا می‌شود، گفت: ما در ایران با وجود ولایت فقیه که جانشین امام معصوم(ع) است یک مجرم در یک پرونده با متهم کردن افراد و حضور در زندان و آموختن قوانینی خاص از دیگر مجرمان کار قاضی را با مشکل مواجه می‌کند و در این فرایند مجرم نسبت به جرم بی‌تفاوت می‌شود.


وی با بیان اینکه دستگاه قضایی اداره نیست که با نوشتن نامه مسائل برطرف شود و قانون بر آن حاکم است، خطاب به حاضران در جمع افزود: نامه ننویسید بگذارید قاضی کار خود را انجام دهد. نسب این سلسله به ولایت فقیه می‌رسد و باید این عقیده آنقدر در میان مردم ترویج یابد تا کار دستگاه‌ قضایی نسبت به تکثیر پرونده‌ها و اطاله دادرسی اصلاح شود.


آیت‌الله شفیعی خاطرنشان کرد: قضات محافل لفظی را در مرحله عمل پیاده کنند و با این جابجایی ماهیت قضایی استان تغییر نمی‌یابد و امید است ریاست دادگستری استان خوزستان با تغییرات جدید در این سمت موفق باشد.


عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به تغییر مدیریت در ستون‌های مختلف جامعه گفت: این تغییر باعث نمی‌شود که روند خدمت به مردم کند شود و امید است در سطوح دیگر مدیریت کشور جابجایی‌ها باعث از هم گسیختگی در ارائه خدمات به مردم نشود.

  • ۹۳/۰۹/۰۶
  • ۲۴۴۱ بیننده|
  • ۲۶۳۷ نمایش|
  • |

ایکنا

گفتگو با آیت الله

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی