پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
در ادامه مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان در ماه صفر، حضرت آیت الله شفیعی تصریح کردند:
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه سه شنبه 17 آذرماه در مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد با تأکید بر این که ماه صفر نیز در حال پایان یافتن است و روزهای پایانی آن را در حال سپری کردن هستیم، ادامه داد: شب های پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) مورد غنیمت واقع شود.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) مبنی براین که «تأخیر التوبة اغترار و طول التسویف حیرة و الاعتلال علی الله هلکه و الاصرار علی الذنب امن لمکر الله و لا یأمن مکر الله الا القوم الخاسرون»، افزودند: این حدیث را شیخ مفید در کتاب الارشاد روایت کرده اند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که فضلا و علما برای احادیث و روایات رمزی دارند و به عنوان نمونه اگر حدیث با حرف «ص و الف» نوشته شود، به معنای ذکر آن از امام صادق(علیه السلام) است، خاطرنشان کرد: اگر حدیث صرفا با حرف «ص» ذکر شود به معنای این است که از پیامبراکرم نوشته شده است.

وی با بیان این که حدیث امام صادق(علیه السلام) روایت چهار شاخه ای است، گفت: درس نخست حدیث این است که عقب انداختن توبه ناشی از بی خبری و غفلت می باشد؛ همه درباره توبه کردن گفته اند که واجب است، چرا که توبه پشیمانی از گناه می باشد و کسی که گناهی کند، بالاخره باید آن را جبران کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در تألیفات علامه سید نعمت الله جزایری آمده است که مسأله جبران کردن در سایر حیوانات موجود است، یادآور شد: آیا انسانی که متشرع و عاقل است نباید نسبت به کار خطا جبران و تلافی داشته باشد.

حضرت آیت الله شفیعی با ذکر این نکته که انسان توبه را باید پیش از مردن انجام دهد، به آیه قرآنی «وَلَیْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ حَتَّى إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّی تُبْتُ الآنَ وَلاَ الَّذِینَ یَمُوتُونَ وَهُمْ کُفَّارٌ أُوْلَـئِکَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا» اشاره کرد.

وی ادامه داد: آیه به معنای این است، کسانی که کارهای زشت انجام می دهند چون مرگ آنها فرا می رسد می گویند: اکنون توبه کردیم و نیز توبه کسانی که کافر بمیرند، پذیرفته نخواهد شد و برای اینان عذابی دردآور مهیا کرده ایم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که توبه واجب و وجوب آن عقلی و فوری است چراکه مشخص نیست مرگ انسان چه زمانی است، اظهار داشت: بر زبان هر انسانی همیشه باید استغفرالله ربی و اتوب الیه جاری باشد؛ گفتن این جمله بسیار مفید و یکی از موانع رزق، گناه کردن و این مسأله نیز از موانع اجابت دعا است.

وی با اشاره به شاخه دیگر این حدیث که می گوید، اهمال کاری و معطل کردن در کارها سبب حیرت و سرگردانی است، بیان داشت: درس دیگر حدیث این است که ایراد گرفتن و بهانه جویی در کارها با خداوند سبب هلاکت خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در احادیث اسلامی ذکر شده عابدی در قوم بنی اسرائیل وجود داشت که با خداوند بر سر صاحب فرزند نشدن بهانه و ایراد می گرفت، خداوند ملائکه ای را به صورت انسان فرستاد که به او بگوید نباید چنین کاری را انجام دهد. با انجام این کار، عابد هوشیار و رفتار خود را تغییر داد که در نهایت پس از مدتی صاحب فرزند شد.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که در حدیث آمده است اصرار و پافشاری و تکرار گناه از ایمن بودن از مکر خداوند عزوجل است، ادامه داد: امام صادق(علیه السلام) سپس آیه قرآن را قرائت فرمودند که از مکر خداوند و نقشه های مخفی خداوند زیان کاران ایمن نمی شوند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی