پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در مسجد آیت الله شفیعی با تسلیت شهادت تعداد زیادی از زائران ایرانی در حادثه تروریستی حله عراق ابراز داشت: این حادثه انتقام دشمنان از امام حسین(علیه السلام) و اهدافشان است که در تاریخ سابقه دارد و این زوار شربت شهادت را همچون مولایشان نوشیدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تعدادی از شهدای این حادثه خوزستانی هستند، گفت: تاکنون هویت 28 زائر خوزستانی شناسایی شده است و در این باره جلسه ای از سوی شورای تأمین استان تشکیل و تصمیماتی برای نقل اجساد مطهرشان در نظر گرفته شد.

این عالم دینی در ادامه سخنان خود با تسلیت رحلت رسول خدا(ص) اشاره و اظهار داشت: دین اسلام جهان بشریت را دگرگون و همه ابزار تکامل انسان را پیش بینی کرده، نواقص سایر ادیان را مرتفع و پذیرش دین دیگری جز آن خسران را برای انسان ها در پی خواهد داشت.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان این که باید زندگانی رسول خدا(ص) را از اواخر عمر تا آغاز نبوت مورد بررسی قرار دهیم، گفت: مهمترین بررسی در این زمینه از دوران غدیر خم تا پیش از آن است که در غدیر خم به عنوان بزرگترین نقطه تحول از جهان اسلام به جهان بشریت که همانا ولایت و رهبری است، نکات فراوانی وجود دارد.

وی به نکات ناگفته ای در غدیر خم از جمله حضور 120 هزار نفر در چنین واقعه ای اشاره و خاطرنشان کرد: این جمعیت نشان از پیشرفت و گسترش اسلام دارد که پس از نصب علی(علیه السلام) آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» نازل و پس از استحکام مبانی اسلام به رسول خدا(ص) الهام شد که اواخر عمرشان را می گذراند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آگاهی رسول خدا(ص) از پایان عمر سبب بیان نکات کلیدی و بسیار مهم شد و پس از غدیر خم تا 14 صفر آن حضرت در کمال شادابی و سلامتی زندگی می کردند؛ اما پس از 14 صفر کسالت و بیماری ها آغاز و در 28 صفر وفات یافتند.

این عالم دینی به اقدامات رسول خدا(ص) برای تثبیت ولایت علی(علیه السلام) در اواخر عمر اشاره و خاطرنشان کرد: اعزام لشکر اسلام به فرماندهی اسامه بن زید علی رغم سن کم از جمله این اقدامات و هدف آن بود که به همگان بفهمانند ملاک و اعتبار رهبری، ارزش های انسانی، تقوا و کارآیی و نیز مهیا ساختن زمینه سازی برای رهبری و خلافت علی(علیه السلام) بود؛ هر چند که این اقدام میسر نشد و مخالفان از نیت خاتم الانبیاء(ص) آگاه بودند.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان این که پیامبراکرم(ص) به اتفاق شیعه و سنی در روز دوشنبه رحلت کردند، ابراز داشت: آن حضرت 4 روز پیش از وفات خواستار نوشتن نامه ای برای جلوگیری از گمراهی امت اسلام شد اما مخالفان ادعای کافی بودن قرآن کریم و هذیان گویی رسول خدا(ص) را مطرح کردند.

وی گفت: عمر بن خطاب علت مخالفت با درخواست رسول خدا(ص) را جلوگیری از خلیفه شدن علی(علیه السلام) برشمرد و ادعا کرد که عرب راضی به جمع شدن خلافت و رسالت در یک خاندان نبود؛ حال آنکه چنین سخنی برخلاف دستور الهی است.

نماینده مردم خوزستان وحدت قبابل عرب را از دیگر اقدامات رسول خدا(ص) دانست و افزود: پیامبراکرم(ص) با این اقدام درس بزرگ وحدت و یکپارچگی را به جهانیان یاد دادند و امروزه نیز عاملان تفرقه و فتنه انگیزی، چنین شعاری را سر می دهند.

این عالم دینی مبارزه با بت پرستی و جایگزینی قوانین اسلامی در میان قبایل و مبارزه با منافقان را از جمله اقدامات رسول خدا(ص) در دوران پایانی زندگانی عمرشان دانست.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی