حضرت آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه شنبه 7 آذرماه در مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) مبنی بر این که «ذَلِّلُوا أَخْلاقَکُمْ بِالْمَحاسِنِ، وَقَوِّدُوها إِلَى الْمَکارِمِ وَعَوِّدُوا أَنْفُسَکُمُ الْحِلْمَ» ابراز داشت: این سخن از کلمات تکان دهنده است که با دقت به آن می توان به ابعاد شخصیتی حضرت پی برد.
وی با بیان این که بدون هیچ گونه تعصبی شیعه باید شکر گذار خداوند به سبب امامت امیرالمؤمنین(علیه السلام) پس از رسالت خاتم الانبیا(ص) باشد، گفت: زبان امام علی(علیه السلام) حقیقت ترین حقایقی که بشر به آن نیاز دارد را بیان کرده به گونه ای که در هر زمانی قابل تأمل و بهره گیری هستند.
استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان سخنی از ابن ابی الحدید مبنی بر این که سخن علی از کلمات مخلوق بالاتر و تنها از سخنان خالق پایین تر است، ادامه داد: سخنان و راهنمایی های امام علی(علیه السلام) در زندگی باید پیاده شوند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همه ابعاد زندگانی انسان در سخنان امام علی(علیه السلام) مورد توجه قرار گرفته و این حدیث گوهربار در کتاب مشکاة الانوار ذکر شده است، افزود: حضرت زهرا(سلام الله علیها) درباره امام علی(علیه السلام) می فرمایند: حکم امام حکم کعبه است و مردم به سوی کعبه می آیند؛ امام علی(علیه السلام) به عنوان امام محور ثبات و استقامت است.
حضرت آیت الله شفیعی بیان داشت: در این حدیث ذکر شده که اخلاق خود را رامِ خوبى ها کنید و به بزرگوارى ها بکشانید و خود را به بردبارى عادت دهید.
وی با اشاره به این که از سخن امام علی(علیه السلام) می توان پی برد که در دوران حضرت خشن ترین انسان ها مخاطب ایشان بوده که البته مردم برخی کشورها اینگونه هستند، گفت: عربستان سعودی با جنایت علیه مردم خود و کشورهای منطقه چنین رفتاری دارند و حتی گریه که برخوردار از فواید بسیاری است در منطق آنها جایی ندارد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علمای اخلاق گفته اند که انسان برای دوری از صفات بد و رذائل اخلاقی به ترتیب و به صورت مرحله ای آن ها را از بین ببرد که بتواند عادت کند.
- ۹۴/۰۹/۰۸
- ۲۴۲۷ بیننده|
- ۲۵۹۴ نمایش|
- |
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.