پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی در خصوص وظایف جامعه اسلامی در برابر اسلام‌هراسی غرب، اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در معرفی پیامبر و انتشار سیره نورانی ایشان ظرفیت بسیار بالایی است و در این راستا باید نشست‌های سالانه پیامبرشناسی به منظور معرفی سیره ایشان تشکیل شود.

وی افزود: حوزه کشورهای فارسی‌زبان، ظرفیت کشورهای عربی که علایق اسلامی مشترک آنها را پیوند می‌دهد و فراتر از آن امت اسلامی یعنی همه ملت‌هایی که با نام پیامبر عواطفشان می‌جوشد، ظرفیت عظیمی در این زمینه هستند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بر لزوم ورود هنر به عرصه شناخت پیامبر(ص) تاکید کرد و افزود: لازم است شبکه معرفی اسلام و پیامبر راه‌اندازی شود. ساخت فیلمی به نام حضرت محمد(ص) که در فضای انقلاب اسلامی تهیه می‌شود، بسیار می‌تواند در ترسیم چهره واقعی پیامبر(ص) تاثیر داشته باشد.

شفیعی با بیان این‌که انقلاب اسلامی نمونه‌ای از تعالیم عظیم اسلام و رسول‌الله(ص) است و این انقلاب قدرت دین و معنویت را به نمایش گذاشت، گفت: انقلاب اسلامی نشان داد عاملی که نظم نوین جهان را بی‌اعتبار می‌کند و طرحی نو درمی‌اندازد، حرکتی کاملا دینی با هدایت یک رهبر دینی و بر اساس آموزه‌های دینی است، این خواب نظام سلطه را برآشفت و در نگاه آنها تبدیل به کابوس شد.

وی ادامه داد: تقسیم دوگانه عالم به بلوک شرق و غرب، با انقلاب اسلامی از رونق افتاد و باطل اعلام شد و کدخدایان مقتدر بر کرسی اقتدار نشسته متوجه شدند که آتشفشانی در ایران به جوشش آمده و انقلابی به نام خدا به پیروزی رسیده است.

صهیونیسم بین‌الملل؛ موتور محرکه اسلام‌هراسی

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که نماد انقلابی‌گری پیش از انقلاب اسلامی ایران، امثال ویت‌کنگ‌ها، چه‌گوارا، رجال سوسیالیست و کمونیست ها بودند، گفت: غرب تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر دین سرمایه‌گذاری نکرده بود و اسلام‌هراسی و پیامبرهراسی، پس از انقلاب اسلامی و پس از آن‌که مفاهیم بزرگ دینی در آن به نمایش گذاشته و قدرت نهاد دین نمایان شد، بروز یافت.

وی افزود: بنابراین نقطه آغاز اسلام‌هراسی و پیامبرهراسی را در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید دانست و موتور محرکه اسلام‌هراسی و پیامبرهراسی، صهیونیسم بین‌الملل است.

شفیعی ادامه داد: سیاست صهیونیسم جهانی، تحقق شعار قدیمی از نیل تا فرات است که از انعقاد نطفه ی نامشروع اسرائیل کلید خورده بود و به آرامی به جلو می رفت اما ناگهان با پدیده جدیدی مواجه شد که رهبرش مردی است که می گوید اگر هر فردی از امت اسلام سطل آبی بریزد، اسرائیل را آب خواهد بود.

وی اظهار کرد: صهیونیست‌ها با انقلابی مواجه شدند که رهبرش می‌گوید اسرائیل، مولودی نامشروع است و یک غده سرطانی است که باید جراحی شود. بنابراین چرا آنها ما را تخریب نکنند و به تمسخر نگیرند در حالی که ما منافع آنها را به خطر انداخته و می‌اندازیم.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر این‌که از خطاهای احتمالی و موردی رفتاریمان در سیاست داخلی و خارجی نباید چنین تحلیل شود که ما عامل اسلام‌هراسی و پیامبرهراسی هستیم، گفت: نباید چنین بپنداریم که اگر ما هولوکاست را محکوم نمی‌کردیم؛ اسلام‌هراسی، پیامبر‌هراسی و ایران‌هراسی اتفاق نمی‌افتاد. اسلام‌هراسی و پیامبرهراسی به دلیل ماهیت استکبارستیزی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ممکن است ما در این مسیر دچار خطاهایی هم بوده باشیم اما این خطاها، خطاهای روبنایی هستند و چنین نیست که اگر ما خوب صحبت می‌کردیم، غرب با ما از در سازگاری وارد می‌شد.

جنگ تحمیلی؛ نقطه پایان امیدواری نظام سلطه به مهار انقلاب اسلامی

حجت الاسلام شفیعی گفت: جهان غرب حتی کشورهای رده دو اروپایی تا پیش از انقلاب اسلامی در منابع انرژی ایران سهم داشتند و طبیعی است زمانی که اسلام و تعالیم نبی مکرم (ص) به میدان آمد و قدرت خود را نشان داد، و این منافع به خطر افتاد و دست چپاولگران بین المللی قطع شد، نظام سلطه نیز با همه توان و هیمنه خود به میدان ‌آمد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شروع جنگ تحمیلی در 31 شهریور 59 نقطه پایان امیدواری آمریکا به مهار ما از طریق دیپلماسی و مذاکره و تحریم و فشار اقتصادی و نقطه ی شروع بالا بردن مشت قدرت و توان نظامی آنها بود؛ شهریور 59 میدان جدیدی از رویارویی استکبار جهانی با انقلاب نوپای اسلامی است با این یاوه گویی که چه کسی به شما اجازه داده است حرفی غیر از آن‌چه ما می‌گوییم، بگویید؟ و در مسیری بجز آنچه ما ترسیم کرده ایم حرکت کنید؟ و مقصدی متفاوت با آنچه ما تعیین کرده ایم جویا شوید؟

وی در پاسخ به این پرسش که برای توقف اسلام‌هراسی و پیامبرهراسی چه باید کرد، توضیح داد: آیا برای این کار باید دست‌ها را بالا ببریم و تسلیم شویم؟ « وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»(بقره، 120) و آن‌چه در بهمن 57 بیان کرده‌ایم پس بگیریم و درصدد جبران برآییم؟ امام خمینی(ره) در صحیفه خود می‌فرماید: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیستها و امریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبیِ‌مان را لکه‌دار نمایند ... آری، اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام - را با دستهای خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند؛ ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف؛ آنها ولیّ و قیّم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها؛ نه یک ایران با هویت ایرانی - اسلامی؛ بلکه ایرانی که شناسنامه‌اش را امریکا و شوروی صادر کند؛ ایرانی که ارابه سیاست امریکا یا شوروی را بکشد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که نمی‌توان از دین دست برداشت، بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی با ماهیت سلطه و استکبار سازگار نیست و برای این موضوع نمی‌توان کاری کرد. البته نظام سلطه تنور اسلام‌هراسی را گرم و پررونق می‌کند و دست به اقداماتی می‌زند که احساسات و عواطف امت اسلامی به جوش بیاید، اما ما راهی جز مبارزه و مقابله و ایستادگی نداریم.

وی گفت: برای نمونه چه کسی می‌تواند بپذیرد که کاریکاتور اهانت به پیامبر اسلام(ص) در فرانسه ای که به اصطلاح نماد آزادی، روشنگری و حقوق بشر است، یک اتفاق عادی است؟ این در واقع مواجهه ی صریح با امت اسلامی است.

هیاهوی نظام سلطه، ترجمان عواطف قلبی ملت‌ها نیست

شفیعی افزود: انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های امام خمینی(ره) نباید یک قدم از مواجهه با استکبار کوتاه بیاید. اسلام‌هراسی از سوی تریبون‌ها و شبکه رسانه ای نظام سلطه به وجود آمده است اما دل‌های ملت‌ها با ماست. نباید تصور کنیم که هیاهوی نظام سلطه و نظام رسانه‌ای او، ترجمان عواطف قلبی ملت‌هاست. به مصداق آیه کریمه "کف روی آب عبور خواهد کرد و آب زلال باقی خواهد ماند."

وی با اشاره به این‌که برخی از رهبران ادیان بزرگ اعتراف کرده‌اند که انقلاب اسلامی نه تنها به اسلام بلکه به ادیان دیگر نیز رونق بخشیده است، گفت: کلیسا و اماکن عبادی ادیان دیگر نیز به برکت انقلاب اسلامی رونق یافته اند چرا که انقلاب اسلامی، انقلاب معنویت و حرکتی به نام خدا بود.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: مشاهد می‌کنیم از سال 57 تا دو دهه پس از آن تعداد بسیاری از رساله‌های مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به کلیدواژه‌های برآمده از انقلاب اسلامی همچون عاشورا، ولایت، ولایت فقیه، امامت، حکومت اسلامی، نفی سلطه، تشیع، قیام، انتظار، مرگ آگاهانه و ... اختصاص پیدا می‌کند.

گفتمان نخبگان؛ راهکار مقابله با اسلام‌هراسی

وی گفت: ما با تغییر روبنایی گفتمان نمی‌توانیم دل غرب را به دست آوریم و نباید در این جهت حرکت کنیم. خطای برخی از سیاست گزاران خارجی و دیپلماسی ما این است که خیال می‌کنند با تغییر گفتمان در حد تحقیرپذیری، سیاست غرب در ستیزه با ما عوض می شود و اتفاق دیگری می‌افتد؛ این اشتباه است. خروجی مذاکرات هسته‌ای را که می‌بینیم بهترین گواه بر این تحلیل خطاست.

شفیعی اظهار کرد: نظام سلطه بر اساس ماهیت خود تبسم را با تبسم جواب نمی‌دهد. ادب با متکبر و مستکبر، تحقیر و تضعیف خودی است. سنت‌ الهی به ما می‌گوید این رفتارها جواب نخواهد داد. به اعتقاد من برای اسلام‌هراسی ساخته و پرداخته غرب باید بخش گفتمان نخبگان و اندیشمندانمان را فعال کنیم چراکه دیپلماسی ما نباید تضعیف شود و نرمش پیدا کند.

وی ادامه داد: نرمش دیپلماسی به معنای بر باد رفتن همه آن چیزی است که در حوزه انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم. نباید دیپلماسی ما جای نخبگان را بگیرد و به جای اندیشمندان و گروه های مرجع ایفای نقش کند چراکه این خطایی بزرگ و غیرقابل جبران و در یک کلام این عقب‌نشینی از مواضع انقلاب اسلامی است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان این‌که اندیشه انقلاب اسلامی به سراسر جهان نفوذ کرده و منشا حرکت‌های آزادی‌خواهی شده است، گفت: پدیده اسلام‌هراسی، ابزار آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در مواجهه با صدور انقلاب اسلامی است.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که گاهی در گفت‌وگوها احساس می‌کنیم منظور از اسلام رحمانی، اسلام گزینش‌شده است، تصریح کرد: اگر اسلام رحمانی از موضع انفعال در برابر نظام سلطه مطرح شود ما در زمین آنها بازی کرده ایم و راه به خطا رفته ایم.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: اسلام با همان اسلامی است که امام فرمود: "اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی" اسلام ناب محمدی، نرمش مهربانانه پیامبر را داشت و جهاد سنگین برابر مشرکان را نیز داشت.

وی گفت: حزب‌الله لبنان برگی از چهره اسلام رحمانی است؛ "اشداء علی‌ الکفار و رحماء بینهم» این دو با هم هستند. «اشداء علی الکفار» همراه با «رحماء بینهم» است. چون اگر با کافر درگیر نشویم جامعه اسلامی را از بین می‌برد. پس مهربانی با امت اسلامی این است که مشتمان را برابر دشمن بالا ببریم تا امت اسلامی را قتل‌عام نکند و پای از گلیم خود بیرون نگذارند.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در برابر قتل‌عام صدها نفر شیعه در نیجریه چه می‌شود کرد؟ آیا باید گفت‌وگو کرد؟ مذاکره کرد؟ بنابراین اسلام رحمانی هر دوی اینهاست. ما اهل ستیز نیستیم اما در برابر دشمنی که به قصد نابودی و قتل‌عام آمده چه باید کرد؟ نباید ایستاد؟ نباید مقاومت کرد؟ نباید دست رد بر سینه ی او زد و سلاح را از دستش خارج کرد؟

دیپلماسی ما باید پشت پرده طراحی‌های آمریکا را فاش کند

شفیعی تصریح کرد: آنها در حالی ما را به خشونت متهم می‌کنند که از همه گروهک‌های تکفیری، تروریستی و خشونت‌طلبانه به نام اسلام حمایت می‌کنند. این چه پارادوکسی است که ما به تندروی‌هایی که داعش انجام می‌دهد محکوم می‌شویم اما به روشنی می‌بینیم سلاح داعش، سلاح آمریکایی است. و تروریست های داعشی مستظهر به حمایت مطلق و بی قید و شرط آمریکا هستند. این چه طنز مسخره‌ای ست؟
وی افزود: آنها خود کوره اسلام‌هراسی را روشن و مواد آن را فراهم و به نفع خود از آن بهره‌برداری می‌کنند؛ دیپلماسی ما باید پشت پرده ی طراحی‌های آمریکا را فاش کند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: امام راحل به ما گفته‌اند این قرن، قرن پیروزی مستضعفان بر مستکبران است. ما نباید از راهی که آمده‌ایم عقب بنشینیم انقلاب اسلامی منادی حرف جدیدی است و ما از حرف خود برنگشته‌ایم.

شفیعی در ادامه به پیام امام راحل در تاریخ 2 فروردین 68 اشاره کرد و گفت: حضرت امام در آن پیام فرموده‌اند که "امروز بیشتر از هر زمانی کینه و دشمنی استکبار علیه اسلام ناب محمدی برملا شده است. بسیج عمومی آنان در دفاع از یک خود فروخته و نویسنده مزدور(سلمان رشدی) گویای این واقعیت است و شاید آنان این همه فضاحت و بی‌آبرویی‌شان را به خاطر رسیدن به هدف شوم خود پیش‌بینی نکرده بودند که امروز با سرافکندگی و خواری از کرده خود پشیمان و با ذلت مراجعت می‌کنند. مبارزه با حجاب زنان مسلمان در فضای آموزشی، حرکتی انحرافی برای کمرنگ کردن جلوه عظیم دفاع جهان اسلام از رسول اکرم( ص) است. همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان - به خیال خام خودشان - بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی گذارند".

اینها سخنان امام است که نشان میدهد این مبارزه یک مبارزه طولانی مدت است. ما هیچ ابایی نداریم که ما را متهم کنند و با ما ستیزه جویی کنند ام باید بدانند ما از خطوط قرمز و اصول و دین خود دست بر نمی داریم.

اسلام‌هراسی یک توطئه بین‌المللی است

وی بیان کرد: اسلام‌هراسی یک توطئه بین‌المللی است اما ما در مواجهه با این پروژه باید حساب شده عمل کنیم. اقدام رهبر معظم انقلاب در نوشتن نامه به جوانان آمریکایی و اروپایی را در همین راستا بدانید.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تاکید کرد: در فضای ارتباط با اندیشمندان یک زبان و گفت‌وگو حاکم است و در فضای دیپلماسی یک زبان دیگر. باید متوجه باشیم با دنیایی مواجه‌ایم که اگر یک ذره عقب‌نشینی کردیم ما را له خواهند کرد چراکه کار استکبار طغیان‌گری است اما خدا و دل‌های مردم و عواطف آزادگان عالم با ماست. ما باید چهره پیامبر را آن چنان که بوده است معرفی کنیم.

شفیعی گفت: در این جنگ تمام عیار نباید به جبهه خود آزادباش بدهیم و همواره باید جبهه توحید آماده باشد.

وی ادامه داد: اندیشمندان، هنرمندان، سیاسیون، نخبگان، دولتمردان و نیروهای مسلح هر کدام یک طور باید آماده باشند؛ اما همان طور که وعده الهی است: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ »(محمد، 7)، «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ»(فصلت، 30)، «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا»(عنکبوت، 69) باید سنتهای الهی را متن باورهای خود قرار دهیم.

منبع: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

  • ۹۵/۰۳/۰۶
  • ۱۹۵۵ بیننده|
  • ۲۰۸۱ نمایش|
  • |

اسلام هراسی غرب

سید محسن شفیعی

پیامبر اکرم

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی