پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، در خصوص نقش کانون های مساجد گفت: انقلاب اسلامی نگاه عمومی و اجتماعی به مساجد را به طور اساسی و زیربنایی تغییر داد در عین اینکه خود انقلاب و خیزش ملت ایران به طور مستقیم با مساجد در ارتباط تنگاتنگ بوده است.

وی مساجد را کانون های بیداری عمومی و سنگرهای پایداری ملت ایران دانست و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حرکت های اعتراضی علما و حوزه های علمیه به رژیم ستم شاهی تعطیل یک یا چند روزه نمازهای جماعت بود، وقتی امواج مردان و زنان مؤمن به سمت مساجد می آمدند و می دیدند نماز جماعت برگزار نمی شود این سؤال پیش می آمد که چرا نماز جماعت برگزار نمی شود و روحانیون و علما صحبت می کردند که به طور مثال در اعتراض به این حرکت رژیم و کشتار مردم یزد و کرمان نمازهای جماعت تعطیل است.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد احیا شدند

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مساجد را احیا کرد و توانایی های مساجد را به نمایش گذاشت و میل به ارتباط با مسجد را فزونی بخشید، ادامه داد: صحنه دومی که باید به آن اشاره شود جنگ تحمیلی است؛ با شروع جنگ و ایستادگی و مقاومت ملت ما در برابر این هجوم ناجوانمردانه، مساجد به اصلی ترین سنگرهای ایستادگی تبدیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، اضافه کرد: در این مقطع زمانی پایگاه های بسیج مساجد شکل گرفتند، آموزش های نظامی در مساجد آغاز شد و اخبار از طریق مساجد به اطلاع مردم می رسید و اولین نقطه اجتماع و گردهم آمدن مردم در فراز و نشیب ها مساجد بود.

وی تصریح کرد: در طول سال های دفاع مقدس مساجد کانون پشتیبانی جبهه های مقاومت حق علیه باطل بودند، اعزام ها از مساجد شروع می شد، حمایت های پشت جبهه از مساجد به سمت جبهه ها ارسال می شد و تا پایان جنگ تحمیلی شهیدان از مساجد تشییع می شدند.

وی اظهار کرد: بعد از جنگ، انقلاب اسلامی با جنگ نرم و یا به تعبیری تهاجم و شبیه خون فرهنگی مواجه شد، اینجا به طور طبیعی مساجد در ایجاد مقاومت و خنثی سازی این حرکت جدید، نقش جدی تر و حساس تری داشتند به این معنی که اگر در سال های دفاع مقدس مساجد محل اعزام رزمندگان مجاهد به جبهه ها بودند، در دوران جنگ نرم محل مصون سازی و پاسداری از روح و روان مردم به ویژه جوان ها به شمار می آمد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان اینکه به طور طبیعی وقتی بنا باشد مسجد آن قدر خدمات ارائه کند باید خود مسجد و ساز و کارهای مربوطه هم تقویت و بهیه سازی شود، ابراز کرد: به گمان من کانون های مساجد گامی بلند از سوی نظام اسلامی برای توانمندسازی و مقاوم سازی بنیه مساجد هستند.

وی بیان کرد: اعلام یک روز به نام کانون های مساجد، تدوین آیین نامه ها، پشتیبانی های نرم افزاری و سخت افزاری و مسائلی از این دست، همه اموری لازم اما غیرکافی هستند؛ لازم از این جهت که باید واقعا در این حرکت مساجد را کمک کرد و اینکه می گویم غیرکافی است چون اصل کار در مساجد آن حرکت منسجم مؤمنانه مبتنی بر باور انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، با اشاره به اینکه ما به آن حرکت نیازمندیم و کانون های مساجد و ساز و کارهای قانونی باید به کمک آن بیایند، خاطر نشان کرد: بر این نکته تاکید می کنم نه در این ساز و کارها متوقف شویم و نه اجازه دهیم این ساز و کارها حجابی در مسیر آرمان و هدف اصلی شود.

 

تکلیف مساجد امروز مقاومت در برابر نظام سلطه است

وی اذعان داشت: تکلیف مساجد امروز مقاومت در برابر نظام سلطه است و به این دلیل که مسجد بنیادی است که بر اساس تقوا برقرار می شود، بدون تردید در برابر هجوم ناجوانمردانه نظام سلطه و ایستادگی و مقاومت، کارآمد، توانمند و مؤثرند.

 

وی گفت: مسئولان مربوطه اعم از فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی باید این مسیر را باز و این حرکت را روان و تسهیل کنند که آن فرماندهان و افسرانی که در مساجد مشغول به کار فرهنگی هستند بتوانند راحت تر کارشان را پیش ببرند.

 

ساز و کار و آیین نامه های متناسب با مساجد دانشگاهی تدوین شود

این مسئول فرهنگی، در خصوص راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد دانشگاهی، ابراز کرد: ساز و کار مساجد در دانشگاه ها به شکلی با مساجد سطح شهرها متفاوت است، مساجد در دانشگاه ها به طور طبیعی در قبضه و اختیار نسل جوان است.

وی اظهار کرد: شاکله جریان موجود در دانشگاه ها جوانان هستند و به نظر می رسد با وجود دفاتر نهاد نمایندگی رهبری، هیئت های دانشجویی، دانشگاه ها و بسیج دانشجویی تا حد زیادی آنچه را که کانون های فرهنگی هنری در مساجد انجام می دهند در مساجد دانشگاه ها انجام می شود.

وی یاد آور شد: پیشنهاد مشخص و روشن من این است که اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهد برای مساجد دانشگاه ها، کانون های فرهنگی و هنری تاسیس کند، حتما ساز و کار و آیین نامه های متناسب با مساجد دانشگاهی تدوین شود و آنها به میدان بیاید.

 

مساجد به شکل سنتی اما پویا و زنده تکالیف خود را انجام دهند

استاد حوزه و دانشگاه، مساجد در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی ماموریت روشن و مشخصی بر عهده دارند که اگر به آن کارها بپردازند موارد و مصادیقی همچون ترویج کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و ترویج زندگی ساده و دوری از تجملات تامین می شود.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب در مقطعی که نفت به فرمان امام(ره) از مدار و حرکت ایستاد تا رژیم شاهنشاهی نتواند به حیات خود ادامه دهد، توزیع مواد سوختی برای نیازهای ضروری زندگی مردم از طریق مساجد انجام شد و در طول جنگ هم جذب نیرو برای جبهه ها و جذب کمک برای پشتیبانی جبهه ها از مساجد بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز هم حرکت های فرهنگی در مساجد انجام می شود، تصریح کرد: به نظر من اگر مساجد به شکل سنتی اما پویا و زنده تکالیف خود را انجام دهند، سبک زندگی اسلامی که واجد همه ابعاد یک زندگی مؤمنانه است در جامعه ترویج و منتشر خواهد شد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی