پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

عنصری که به نظام اجتماعی مشروعیت می دهد، ولایت است/ نگاه ما به مقام ولایت نگاه به یک رجل سیاسی نیست، نگاه به جایگاه نیابت امام عصر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در دهمین جلسه از سلسله نشست های «کلام ولایت» با موضوع «نفوذ؛ پیش درآمد استحاله» که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، عنوان کرد: آنچه در ابتدا و به عنوان مقدمه لازم است مورد توجه قرار گیرد، جایگاه کلام مقام معظم رهبری می باشد؛ باید بدانیم آنچه از لسان مقام معظم رهبری بیان می شود، فراتر از صحبت های عادی است چراکه این سخنان از جایگاهی بیان می شود که جایگاه نیابت حضرت حجت(عج) است و کلام و بیان از لسان نائب امام زمان(عج) صادر می شود.

وی با بیان اینکه جامعه معاصر امیرالمومنین(علیه السلام) از آنجا که قادر به فهم و منزلت و مکانت حضرت نبود، دچار خطاهای بزرگ تاریخی شد، ادامه داد: ارتباط ما با مقام ولایت ارتباطی مبنایی اعتقادی است؛ از بعد اعتقادی مبنای مشروعیت در اجتماع و نظام اسلامی، ولایت (در زمان معصوم ولایت امام و در دوران غیبت ولایت نائب امام) است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تاکید بر اینکه عنصری که به نظام اجتماعی مشروعیت می دهد، ولایت است، گفت: اینکه کشور زیر بیرق ولی فقیه باشد نکته بسیار بزرگی است، دقت داشته باشیم به گونه ای عمل نکنیم که فردا تاریخ ما را ملامت کند آنچنان که ما امروز گذشتگانی را ملامت می کنیم که با وجود امام در جامعه شان لغزیدند. اگر دشمن با شیطنت، کلام و هیمنه ولایت را بشکند برای ما خسارت های جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با تصریح بر اینکه ولایت پذیری مسئله ای اعتقادی و فراتر از سیاست است، افزود: اینکه به افکار عمومی اینگونه القا شود که هر زمان مقام معظم رهبری مسئله ای را مطرح کنند، کسی بخواهد نظر دیگری را طرح کند، اصلا پذیرفته نیست و هر حرکتی در جهت تضعیف منزلت ولایت کاملا مردود است.

وی در ادامه به موضوع نفوذ پرداخت و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی امسال به طور خاص مسئله نفوذ را در گفتمان عمومی برجسته سازی کردند. دو نکته در اینجا باید مورد توجه باشد، اول اینکه رهبر دیده بان است؛ دیده بان امین وظیفه دارد آنچه از خطر را که می بیند اطلاع دهد، اگر رصد، نگهبانی و دیده وری اش درست انجام نشود جای ملامت دارد نه اینکه به دیده بان بگوییم چرا آنچه را از خطر که میبینی مدام اعلام میکنی.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی اضافه کرد: نکته دوم اینست که گاهی از سوی برخی اینگونه مطرح می شود که آیا این مسائل تصورات و توهماتی بیش نیستند؟ آیا واقعا دشمن این مقدار بد است؟ نکند ما تند می رویم؟ در پاسخ به این  دسته لازم است به دو نکته توجه داده شود؛ اول سنت های الهی و آیات قرآن، آموزه های دینی به ما درس «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» میدهند،امروز جریانی با ارائه تعریفی از اسلام رحمانی، بیان می کند چرا در جامعه دغدغه ایجاد می کنید، در پاسخ باید گفت اگر اسلام رحمانی به این معناست که جهاد و مقاتله را کنار بگذاریم، این اسلام ناتمام است و الهی نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: نکته دوم تجربه تاریخی است که علاوه بر آموزه های دینی و الهی باید مورد توجه قرار گیرد. در تجربه تاریخی مشاهده می کنیم نظام سلطه هرگز سابقه رفاقت با کسی را مگر بر اساس منافع استکباری خود نداشته است. ادبیات نظام سلطه فرعونی است نه در تاریخ معاصر و نه در گذشته خبر نداریم که نظام سلطه حتی با ایادی خودش دوستی داشته باشد. بر اساس سنت های الهی و آموزه های دینی مسیرها مشخص هستند لذا بجز افراد ساده لوح کسی به دشمن اطمینان نمی کند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در ادامه به واکاوی کلیدواژه نفوذ در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: امام(ره) 2 هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 9 اسفند 57 خطاب به مردم پیامی دارند که در آن میفرمایند «اگر ما بخواهیم استقلال حقیقی را بدست آوریم باید بتوانیم تمامی اشکال نفوذ آمریکا را (چه سیاسی،فرهنگی، اقتصادی) از میان برداریم.» در 9 خرداد 61 نیز امام(ره) در پیامی خطاب به ... میفرماید «شما باید توجه کنید حفظ کشور و اسلام بسته به تعهد شما به اسلام.... در راس همه  حیله ها، نفوذ در بین شماست».همچنین در 20 دی 67 یعنی 6 ماه پس از پذیرش قطعنامه امام(ره) در پیامی خطاب به بخش های تولیدی عنوان میکنند«مردم تصور نکنند ایادی نفوذی استکبار و آمریکا دست از شیطنت برداشته اند».

وی گفت: همانطور که مطرح شد در سه مقطع؛ 2هفته پس از پیروزی انقلاب، سال 61 در جنگ و 6 ماه پس از پذیرش قطعنامه امام خمینی(ره) تذکر به نفوذ می دهند. در پیام 2 فروردین 68 که از آخرین پیام های حضرت امام(ره) است «من باز می گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت تان بیرون نبرند....» مشاهده می کنیم که در راه های مقابله با نفوذ، استراتژی امام(ره) قرار گرفتن در موضع حمله است. مسئله ای که امروز در گفتمان رسمی مسئولان عکس آن مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: می توان گفت در اولین صحبت های مقام معظم رهبری از آغاز رهبری توجه به مسئله نفوذ بوده است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان اینکه گفته می شود مقام معظم رهبری در این دولت بیش از گذشته مسئله نفوذ را مطرح می کنند، افزود: مقام معظم رهبری سال 94 در 14 سخنرانی و دیدار مسئله نفوذ را مطرح کردند؛ این دغدغه وجود دارد و علت روشن آن اعلام آمریکایی ها از مسئله برجام به عنوان شروع است؛ آمریکایی ها مطرح می کنند اکنون که در مسئله هسته ای به نتیجه رسیدیم چرا در مسائل دیگر نظیر مسئله نقش ایران در منطقه، حقوق بشر و... به بحث و صحبت ننشینیم که متاسفانه برخی هم در داخل برجام 2 و 3 را مطرح می کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری مسئله نفوذ را جدی مطرح می کنند به این دلیل است که آمریکایی ها چنین مقوله ای را مطرح می کنند و متاسفانه این حرف در بین مسئولان داخلی هم طرفدارانی دارد، لذا مسئله نفوذ جدی تر از گذشته مطرح است.

وی تصریح کرد: نگاه ما به مقام ولایت نگاه به یک رجل سیاسی نیست، نگاه به جایگاه نیابت امام عصر است، بنابراین زمانی که دغدغه ای از این جایگاه مکرر مطرح شود مشخصا در آنجا خطری وجود دارد. امام دیده بان است باید راه را بر دشمن بست نه اینکه به دیده بان گفت دیگر نگو. اینکه سال 94 در 14 جلسه رسمی مسئله نفوذ از سوی مقام معظم رهبری مطرح شود ما با نگاه مکتبی می گوئیم مسئله جدی تر شده و باید کاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی به بخش هایی از نظرات و بیانات مقام معظم رهبری در مسئله نفوذ اشاره و عنوان کرد: در 31 مرداد 88 مقام معظم رهبری می فرمایند«در همه حال باید در مقابل دشمن سرسخت بود، خاکریزتان باید در مقابل دشمن نرم نباشد دشمن نتواند نفوذ کند.» 25شهریور 94 میفرمایند«ما همینطور مدام در موردنفوذ دشمن تکرار میکنیم، تاکید می کنیم، ...» 4آذر 94 «نفوذ جریانی از نفوذ فردی خطرناکتر است، ...»

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، گفت: آمریکایی ها رسما اعلام می کنند که هدف ما ایجاد تغییر در نظام ایران است. آنها تغییری را دنبال می کند که منتهی به استحاله شود، دشمن با نفوذ به دنبال از بین بردن محتوای جمهوری اسلامی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری 15 مهر 94 فرمودند «دشمن متجاوز بالطبع است» و همه مشکل در آنجا ریشه دارد که امروز نگاه برخی مسئولان اینگونه نیست و به لبخند و ظاهرسازی دشمن اعتماد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی به فعالیت دشمن در هموار کردن موانع نفوذ اشاره کرد و گفت: از کارهای عمده دشمن بمباران موانع نفوذ است؛ با پاسخ به این سوال که چه کسانی و چه چیزهایی مانع نفوذ هستند؟ در می یابیم اتفاقاتی در حال وقوع است. مشاهده می کنیم در یک حرکت منسجم مقام معظم رهبری، بسیج، باورهای دینی، ادبیات انقلابی، روح عزتمندی مورد هجمه قرار میگیرند. مفاهیم انقلابی بمباران می شوند، در ادبیات رسمی و سخنان بعضی مسئولان کشور ادبیات حماسی و انقلابی گری به حاشیه رانده می شود و نهادهای انقلابی مورد هجمه و تخریب قرار می گیرند.

وی در پایان با بیان اینکه برای جلوگیری از نفوذ آحاد مردم موظفند، عنوان کرد: نظام ما مردم سالاری دینی است یعنی نظامی که مبتنی بر رای مردم است و یکی از راه هایی که نفوذ دنبال می کند تاثیر بر انتخاب مردم و ورود از این مسیر است، بدین معنا که نظام سلطه نفوذ را از طریق سازوکارهای نظام اسلامی و بدست خود ما انجام دهد. لذا دغدغه مقام معظم رهبری در مسئله نفوذ بسیار جدی است و همه ما مکلف هستیم از انقلاب اسلامی که بهای زیادی برایش داده ایم صیانت کنیم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی