پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با آرزوی پیروزی نهایی رزمندگان اسلام بر کفر جهانی.
وصیت نامه ام را آغاز می کنم، دنیا خانه استیجاری است و محل عبور قوم های مختلف بوده و خواهد بود. در این خانه هر کسی در امانتداری کوشا بوده و یا نبوده از این دنیا هجرت کرده، انسان در این خانه از خیر و شر هر چه انجام داده در و دیوار این منزل در روز محشر شهادت می دهند. در روز محشر نه تنها زمین شهادت به اعمالمان می دهند، این بدن انسان تک تک جوارحش از کوچک ترین تا بزرگ ترین از خیر و شر شهادت می دهند.
اسلام دینی است که اگر انسان به فرمایشاتش عمل نماید در دنیا و آخرت رستگار خواهد بود و عمل نمودن به وصایای قرآن شرط اسلامی بودن یک فرد مسلمان است، انسان بواسطه یک نماز و روزه و اعمال ظاهری را انجام دادن ﻧﻤﻲتواند مطمئن باشد که راه را یافته. آدم مسلمان کسی است که همه بعدی باشد، آن گونه باشد که مولای متقیان علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: «کسی که از میدان جهاد رو بازگرداند خداوند جامه ذّلت را بر او می پوشاند.» و همانطور که رسول اکرم (ص) بعد از اینکه از میدان کارزار برگشته بودند خطاب به مسلمانها فرمود: «آفرین بر شما که در جهاد اصغر پیروز شدید»، پس اگر چه جهاد اسلام از اهمیّت ویژهﺍیی برخوردار و اهمیّتش حتّی از نماز هم بالاتر چرا که برای حفظ دین است و اگر جهاد نباشد اثری از دین باقی نخواهد ماند، لذا رسول اکرم ﻣﻲفرماید: «جهاد اصغر است، جهاد اکبر چیست؟» بله همانگونه که مطلع هستید مبارزه با نفس اماره. بله کسی که نماز می خواند روزه ﻣﻲگیرد، دیگر اعمال انجام می دهد و لیکن غیبت ﻣﻲکند، دروغ ﻣﻲگوید و هر چه که بر خلاف حکم خدا و وصایای انبیاء و ائمه باشد دریغ نکند، این شخص ﻧﻤﻲتواند به آینده خویش خوشبین باشد. اکنون در این قسمت که انگیزه اصلی من از کاغذ و قلم بدست گرفتن بود و خصوص و مربوط به وصایای است که به خانواده عزیزم دارم .
بر من حرام بود روزه گرفتن، لذا باید مدتش را پرداخت کنم چند سالی که (8 سال) پرداخت نکردم کفاره بر آن آمده استدعا دارم در صورت امکان پرداخت نمایند .
مادرم و پدرم، همسر و خواهرانم و برادرام بدانید که گریه سودی به حالم ﻧﻤﻲبخشد جز اینکه هر آشنایی را که دیدید از آنها برایم حلالیت بطلبید و خواهشمندم در صورت امکان در مجلس فاتحه خوانی و بر سر قبرم این جمله را بنویسید: «که هر کس طلبی از من دارد پرداخت نمایید و هرکس از او طلبی دارم، بخشیدم، هر کس غیبتش را کردم حلالم نماید و هر کس غیبتم را کرده بخشیدم.»
والسلام علیکم و رحمت الله
  • ۹۳/۱۰/۰۶
  • ۳۴۶۴ بیننده|
  • ۳۸۴۱ نمایش|
  • |

دیدگاه (۳)

  • یک اهوازی که در دوران جنگ در محله 24 متری اهواز زندگی می کرد
  • با سلام من از همسایگان خانواده شهید علی اکبر نقی ترابی بودم و به یاد دارم که در یکی از حملات که باعث شده بود مقداری غنیمت جنگی به رزمنده ها بدهند مقداری خوراکی به شهید علی اکبر داده بودند که او آنها را بطور مساوی بین همسایگان تقسیم و توزیع کرد. فکر کنم در حمله ی فاو بود که باعث پیشروی به خاک عراقق شد. جوان بسیار مومنی بود و خانواده بسیار شریف و متدینی داشت.روحش شاد
    سلام یادش بخیر روحش شاد
    خدا بیامرزدش ... دوران ابتدایی با هم همکلاس بودیم دبستان فردوسی اهواز... پسر پاک و دوست داشتنی بود فکر کنم سال 1349 یا 50بود  دقیق نمیدونم بخاطر شغل پدرش یکی دو سال رفت تهران... هیچ خبری ازش نداشتم تا سال 1361 که دیدمش... جوانی مومن و انقلابی لاغر اندام و عینکی  زود منو بیاد آورد همدیگه رو تو بغل گرفتیم و احوالپرسی کردیم اون موقع هم جبهه می زفت... آه ... ما کجاو اون کجا...یاد همه شهدا بخیر برای شادی روحشون صلوات...

    ارسال دیدگاه

    بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

    لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

    پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

    در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

    از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

    لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    یادداشت سردبیر
    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

    سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

    دریافت

    مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

    آخرين ديدگاه‌ها
    پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
    • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
      🤔
    مسجد حضرت آیت الله شفیعی