پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله سید علی شفیعی، در جلسه تفسیر قرآن که شب گذشته ۲۰ شهریورماه برگزار شد، در آغاز سخنان خود به بیان فضیلت شب و روز نهم ذی الحجه پرداخت و گفت: شب نهم ماه ذی‌الحجه از مهم‌ترین و خطیرترین شب‌های سال است. عبادت، دعا، مناجات، احیا و تلاوت قرآن در چنین شبی فراوان توصیه شده است.

وی ادامه داد: روز عرفه، روز مناجات است. مخصوصاً دعای روز عرفه در چنین روزی از اعمال مهم است. شب و روز عرفه را از دست ندهید. قدر آن‌ها را بدانید و بیش از اوقات دیگر خدا را عبادت کنید؛ به گونه‌ای که با روزها و شب‌های دیگر شما تفاوت داشته باشد.

حضرت آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه امشب شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)؛ سردار بزرگ اباعبدالله(ع) و نماینده تام‌الاختیار ایشان در کوفه است، افزود: حضرت مسلم(ع) در روز نهم ماه ذی‌الحجه، بسیار مظلومانه به شهادت رسید و ایادی ابن‌زیاد او را شهید کردند. آن‌قدر مسلم برای حضرت اباعبدالله مهم بود که وقتی امام اصحاب خود را فرا خواند، اولین کسی که صدا زد، مسلم بن عقیل بود و این نهایت ارتباط حضرت مسلم با امام حسین(ع) را می‌رساند. در روز عرفه حتماً باید از حضرت مسلم یاد کنیم.

این مؤلف و محقق قرآنی در ادامه این جلسه به بیان تفسیر سوره قدر پرداخت و گفت: درباره آیه نخست این سوره «إنا انزلناه فی لیله القدر» دو احتمال وجود دارد؛ یکی اینکه قدر، شبی است که خداوند همه چیز را تقدیر می‌فرماید و اندازه و ابعاد آن را تا سال آینده تعیین می‌کند. خداوند می‌فرماید: ما قرآن را در لیله‌القدر نازل کردیم. بنابراین قرآن نیز مثل همه چیز دیگر اندازه معین دارد.

وی ادامه داد: احتمال دوم آن است که لیله‌القدر به معنی لیله‌الشرف باشد، مقام و منزلت. بنابراین شب قدر یعنی شب عظمت و شرافت و منزلت. پس خداوند متعال بهترین کتاب را که قرآن باشد در بهترین شب عزت و شرافت نازل فرمود؛ این است که باید برای قرآن احترامی قائل باشیم که برای هیچ چیز دیگر قائل نباشیم.

حضرت آیت‌الله شفعیعی گفت: خداوند در ادامه خطاب به پیغمبر(ص) فرمود: «و ما ادراک ما لیله‌القدر» و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟ به این معنا که قابل وصف نیست. ای پیغمبر عزیز(ص) تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟ قرآن برای اینکه بیان حقیقت کرده باشد، فرمود: «لیله القدر خیر من الف شهر» شب قدر بهتر از هزار ماه است.

مؤلف کتاب بیان و تبیان در علوم قرآن با بیان اینکه تفسیرهای مختلفی درباره این آیه بیان شده است، گفت: بهترین تفسیر در روایات اهل‌بیت(علیهم السلام) است که فرمودند: شب قدر بهتر از عبادات هزار ماهی است که شب قدر در آن نباشد. به عبارتی عبادت و احیاء یک شب قدر بهتر از عبادت و احیاء هزار ماه بدون شب قدر است.

این عالم دینی اظها رکرد: کلمه «شهر» در این آیه به معنی ماه است. چون وقتی ماه در آسمان دیده شد، شهرت پیدا می‌کند و ماه جدیدی آغاز می‌شود. خداوند متعال در ادامه این آیه فرمود: «تنزل الملائکه و الروح فیها بإذن ربّهم من کلّ أمر» که در جلسه بعد تفسیر آن بیان می‌شود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی