پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، عصر روز 18 بهمن ماه در نشست تحلیلی با موضوع «تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی» که در کتابخانه شهید سیدمرتضی شفیعی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه ای بزرگ و بی نظیر است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از بعثت نبوی دامنه دارترین پدیده اجتماعی و از دو بُعد سلبی و ایجابی قابل بررسی است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظام سلطه جهانی را انکار کرد، عنوان داشت: انقلاب اسلامی در عرصه دشمن شناسی و دشمن تراشی برای خودش دشمن کوچکی نتراشید چرا که امام راحل در روزگار دو قطبی بودن جهان، نفی هر دو را بیان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام راحل در بحث نفی همه استکبار را به مبارزه می طلبد، خاطرنشان کرد: امام در دوران مبارزات انقلابی افکار عمومی را به سمت نقطه اتکایی متوجه نکرد و هیچگونه نرمشی به سوی غرب و شرق نشان نداد و اوج چنین اقدامی در شعار نه شرقی نه غربی قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در پی تبدیل ایران به یک کشور سربلند قدرتمند و تبدیل منطقه به منطقه امن و آرام است، افزود: بسیج عمومی جهان اسلام و نصب پرچم های «لااله الا الله محمد رسول الله» بر فراز قله های مرتفع جهان ادعاهای انقلاب اسلامی است که از زبان امام راحل بیان شد و این امام بزرگوار جایی برای تفاهم و سازش در انقلاب اسلامی با استکبار نمی گذارد.

وی به انسجام دولت ها و ابرقدرت های جهانی در رویارویی با ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کمپانی های بزرگ اسلحه سازی جهانی در جنگ هشت ساله حتی در عوض پول حاضر به فروش اسلحه به ما نشدند چرا که منفعت بسیار بزرگی را دنبال می کردند و آن هم اینکه نظام سلطه نسبت به انقلاب اسلامی در جایگاه نفی مطلق قرار دارد و به کمتر از فروپاشی نظام اسلامی قانع نیست.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار داشت: نظام سلطه حتی اگر نظام اسلامی دست از آرمان ها و اهدافش دست بردارد، دست برنداشته و تا فروپاشی کامل آن همه کار می کند که نمونه آن را در بحث برجام شاهد بودیم حال آنکه ما در تصور پایان دشمنی با برجام را داشتیم اما آمریکا اعلام کرد برجام آغاز یک حرکت است.

این مقام مسئول مذاکره درباره مسائل موشکی و حقوق بشر را دیگر بهانه های آمریکا دانست، تصریح کرد: در نگاه امام راحل، انقلاب اسلامی با تشکیل جمهوری اسلامی گام نخست را برداشته حال آنکه از دید برخ سیاسیون گام نهایی را برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در همه زمینه ها از سوی استکبار به چالش کشیده می شود، اضافه کرد: تحریم اقتصادی، جنگ، محرومیت دانشمندان ما از دسترسی به منابع علمی، ترور بزرگان و دانشمندان از جمله چالش های استکبار علیه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرائت مخالف با واقعیت از فعالیت چهار دهه انقلاب اسلامی برای نسل های آینده جدی ترین مواجهه نظام سلطه با نظام اسلامی است، گفت: این تحریف فرصت تشخیص درست شهید از جلاد را در آینده نخواهد داد و با چنین تحریفی خاندان پهلوی به وطن دوست و انقلابیون به برهم زدگان امنیت کشور متهم می شوند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان هنر بزرگ امام خمینی(ره) را در این دانست که «نشدن» وجود ندارد و پادشاهی دو هزار و 500 ساله را می توان به زیر کشاند و با ایستادگی در برابر استکبار و آن هم با دستانی خالی عزت را بر ذلت ترجیح داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام راحل نگارش تاریخ انقلاب اسلامی و هدف قیام مردم را خواستار شدند، اظهار داشت: تاریخ نگاران نه شرقی نه غربی به یکی از این دو سمت گرایش دارند و امام راحل شش ماه پس از پایان جنگ عنوان کرد که امروز وابستگان به شرق و غرب در حال نگارش تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: امام راحل تکلیفی بر ما قرار داد و آن اینکه باید پایه های تاریخ انقلاب اسلامی ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرت ها و ابرقدرت ها باشد چرا که تاریخ چنین انقلابی را مستکبران نمی توانند بر طبق میل شان املاء کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ائتلاف در قاموس استکبار نبوده و تمام خواه تر از مستکبران در تاریخ نیست، ابراز داشت: تاریخ انقلاب اسلامی را حتی اگر مستکبران نگارش کنند، قابل استناد نیست چرا که با نگاه خودشان می نویسند و برای نگارش واقعی تاریخ انقلاب باید از مستضعفان بهره برد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی