پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اشاره:

خوزستان در دوران پیش از انقلاب اسلامی و به خصوص از 15 خرداد 42 صحنه مبارزات مردمی بر ضد رژیم پهلوی بود. با مطرح شدن نام حضرت امام خمینی(ره)، این مبارزات شکل و محتوای اسلامی تری به خود گرفت. نقش روحانیت متعهد و مردمی و انقلابی در سازماندهی و هدایت مردم خوزستان بسیار اساسی بود. یکی از خانواده های اصیل و روحانی خوزستان، خانواده شفیعی است.

خانواده آیت الله سید علی شفیعی پس از مهاجرت از دزفول به اهواز در ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام به خصوص در دوران سیاه ستم شاهی نقش مهمی داشتند. حضور آیت الله سید علی شفیعی در نجف در دوران مبارزات 15 خرداد و دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و خاطرات ایشان در عراق، بازگشت از نجف و ادامه درس و تربیت و مبارزه و حضور در صحنه های تظاهرات و راهپیمایی ها در خوزستان پیشاپیش صفوف مردم در کنار سایر روحانون مبارز و انقلابی همچون آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده فعلی ولی فقیه، از این روحانی بزرگوار چهره ای مورد احترام در بین مردم به نمایش گذاشت.

آیت الله سید علی شفیعی نماینده دوره های دوم تا پنجم مجلس خبرگان رهبری و پدر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی است. شهیدی بزرگوار که مدت ها پیکر عزیزش مفقود بود و پس از سال ها، باقیمانده نورانی این سید شهید به وطن بازگشت و در کنار مرقد علی بن مهزیار اهوازی آرام گرفت.

درباره خاطرات و مبارزات در 15 خرداد، تبعید امام و حوادث انقلاب در خوزستان با آیت الله شفیعی به گفتگو نشستیم که ماحصل آن  از نظرتان می گذرد:

 

حاج آقا شفیعی لطفا مختصری از خودتان و تحصیلات و اساتیدتان برای ما بگویید.

پدرم ساکن اهواز هستند اما تولد بنده در شهرستان دزفول در سال 1319 می باشد. بعد از پایان دوره ابتدایی نظام آموزش قدیم وارد زمره طلبگی شدم. از سن 11 سالگی، حدود 8-9 سال هم درس های مقدماتی و سطح را در اهواز گذراندم در سال 1339 در سن 20 سالگی به نجف مشرف شدم و در محضر مرحوم شهید مدنی، مرحوم آیت الله مروج و آیت الله ملکوتی سطح عالی یعنی کفایه و مسائل و مکاسب را تلمذ کردم. درس خارج را هم در حضور آیت الله خویی و آیت الله مروج و در اهواز محضر مرحوم آیت الله بهبهانی و یک مدت کمی هم خدمت مرحوم آیت الله العظمی حکیم بودم.

چه زمانی به خوزستان مراجعت کردید؟

از سال 1347 که از نجف به اهواز برگشتم تاکنون در اهواز هستم که به تدریس و امامت و مشاغل اجتماعی روحانی و ایراد سخنرانی و منبر مشغول هستم.

دو دوره کامل تفسیر قرآن گفتم که 38 سال طول کشید و بعد از آن یک دوره تفسیر نهج البلاغه شروع کردم که هم اکنون قسمت های آخر نهج البلاغه است و از 25 سال پیش به تدریس درس های خارج و اجتهادی فقه و اصول مشغول هستم و عده ای از فضلای شهر در کلاس درس بنده حاضر می شوند و عده زیادی این دوره های درس را که مشغول هستیم پیش ما گذراندند.

من 20 اجازه روایت دارم از بزرگان علمای شیعه در عصر حاضر و 6 تصدیق اجتهاد دارم از جمله مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و آیت الله العظمی ملکوتی و سه مورد دیگر.

حدود 65 تألیفات دارم که تاکنون 27 مورد از این تألیفات به چاپ رسیده است، هم به زبان فارسی و هم به زبان عربی.

فرزندان من 3 پسر و یک دختر هستند که پسر ارشدم، سید محسن از مدرسین و امام جماعت در اهواز و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و پسر دوم، سید مرتضی که طلبه بود و در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و فرزند سوم سید محمد رضا که استاد حوزه و دانشگاه است.

پدر بزرگوار شما روحانی بوده است، سایر اجداد شما چطور؟

مرحوم پدرم آیت الله سید محمدرضا شفیعی متولد دزفول و مهاجر به اهواز که در سال 1343 شمسی در سن 57 سالگی از دنیا رفتند و ایشان دقیقا تعداد 57 تألیف داشتند که 3 تا از آنها به چاپ رسیده و از ائمه جماعات و خطبا و مدرسین طراز اول استان بودند که الآن آرامگاه شان در بقعه علی بن مهزیار اهوازی در یک مقبره خانوادگی، محل زیارت مردم است.

پدرانم تا ائمه اطهار هرچه بودند روحانی و در خدمت به اسلام و شریعت بودند. آباء و اجداد ما تا آنجایی که شناختیم همگی اهل علم و روحانی بوده اند.

پایان قسمت اوّل

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی