پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدعلی شفیعی و دو فرزندشان؛ طلبه فاضل شهید سیدمرتضی شفیعی و عالم پرتلاش، خدوم و بصیر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی؛ مسئول فقید دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، روز هشتم دی ماه در حسینیه ثارالله دزفول با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی، امام جمعه دزفول در این مراسم با بیان این‌که عالم از منظر آموزه‌های دینی مقامی بس رفیع و بلند دارد، گفت: امام حسن عسکری(ع) از پدرانشان نقل می‌فرمایند که شدیدتر از یتمی که پدرش را از دست داده یتیمی است که از امامش بریده و منقطع است و حکم مسئله‌ای از دین را که مورد ابتلای اوست، نمی‌داند. هر کس این یتیم را در دامان خود گیرد و هدایت و ارشادش کند و شریعت ما را به او تعلیم دهد، همراه ما است. این توفیق برای علمای دین است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله شفیعی عالم وارسته‌ای است که سال‌ها در سنگر محراب و منبر و تدریس معارف اهل بیت(ع)، به نشر علوم آنها اهتمام داشت؛ عالم زمان‌شناسی که با شناخت نیازهای فکری و فرهنگی جامعه با کوشش علمی و منش اخلاقی خود تشنگان معرفت را سیراب کرد. بنده از ابوالشهید آیت‌الله شفیعی تشکر و تقدیر می‌کنم که درخواست مصرانه ما را برای این اجلاس اجابت کردند و زمینه فیض را فراهم کردند.

امام جمعه دزفول افزود: برگزاری این اجلاس را با همه کمی‌ها و کاستی‌ها وظیفه جدی وقتی احساس می‌کردیم که با تلاش ستاد نکوداشت نخبگان و علما در دزفول موفق به انجام آن شدیم.

قاضی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شفیعی سراسر عمر پر برکت خود را در تلاش و مجاهدت برای خدمت به دین، ولایت و مردم گذراند و‌ عنایت و لطف مقام معظم رهبری در صدور پیام هنگام بازگشت پیکر فرزندشان سید مرتضی و ارتحال فرزند برومندشان و نور چشممان؛ آقا سیدمحسن، سند افتخارآمیزی برای معظم‌له است‌.

همچنین حجت‌الاسلام زارع، دبیر ستاد مردمی نکوداشت علما و نخبگان شهرستان دزفول در این مراسم گفت: این ستاد، فصلی نو در کنش‌گری فرهنگی در شهرستان، استان و بلکه در کشور به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: این مجموعه مردمی و این ستاد به ابتکار بسیج جامعه مهندسان شهرستان دزفول شکل گرفت و هدف آنها دل‌مشغولی و تعلق‌خاطرشان به اعتلای فرهنگ دینی است. این مجموعه در تعاملی خاص با نهادهای حاکمیتی وارد شد و در جلسات متعددی نسبت به تبیین ضرورت گفتمان تکریم انسان‌هایی که می‌توانند در شاخص‌های مختلفی اسوه جوانان باشند، اقدام کرد.

زارع گفت: قریب یک سال و نیم از فعالیت این ستاد در دزفول می‌گذرد. در گام نخست مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه برگزار شد و در گام دوم مراسم بزرگداشت آیت‌الله شغیعی، عالم مجاهد و فقیه وارسته استان را برگزار می‌کند. دلیل انتخاب این زمان برای برگزاری این برنامه نزدیک شدن به سالروز عملیات کربلای چهار و سالگرد شهادت طلبه شهید سیدمرتضی شفیعی است؛ دلیلی که باعث شد آیت‌الله شفیعی برگزاری این مراسم را بپذیرند.


💎 عضویت در کانال ایتا، تلگرام و اینستاگرام:
@shafiee_ir

http://eitaa.com/shafiee_ir

http://telegram.me/shafiee_ir

http://instagram.com/shafiee_ir

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی