پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه چهارشنبه 6 آبان ماه در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به این که بسیاری در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سخن از بهشت و جهنم، عقاب و خداوند به زبان می آوردند، ابراز داشت:از این جنبه که انسان به فکر این مسائل باشد، بسیار خوب اما عدم توجه به دیگر مسائل نقطه حساس و ضعف است.

وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استعمار و استکبار با وجود برجا ماندن اعتقادات مذهبی مطرح شد، بیان داشت: اهتمام ورزیدن به دنیا نباید انسان را از یاد آخرت غافل کند؛ در قبل و بعد از انقلاب اسلامی توجه به دنیا و آخرت لازم و ضروری است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که «ضَمِنْتُ لِسِتَّةٍ الْجَنَّةَ رَجُلٌ خَرَجَ بِصَدَقَةٍ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ» ادامه داد: در این روایت امام علی(ع) برای شش گروه بهشت را ضمانت کردند؛ نخست، انسانی که براى صدقه دادن از خانه خارج مى‏ شود و در این هنگام مرگ او فرا مى‏ رسد.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که واژه صدقه تنها به معنای پول دادن نیست بلکه از نظر اسلام، هر کار خیری، صدقه نامیده می شود، افزود: باتوجه به حدیث مسلم «کل معروف صدقه»، هر کار خیری صدقه به شمار می رود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دومین گروه که امام علی(ع) بهشت رفتن آنان را تضمین می کند و آن «وَ رَجُلٌ خَرَجَ یَعُودُ مَرِیضاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ» گفت: دومین گروه کسى که براى عیادت بیمار از خانه بیرون مى‏ آید و فوت مى‏ کند؛ چراکه عیادت بیماری با اهمیت و با این کار به طرف مقابل روحیه می دهد.

وی با اشاره به سومین گروه بهشتی «وَ رَجُلٌ خَرَجَ مُجَاهِداً فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ» مبنی بر این که شخص براى جهاد در راه خدا از خانه خارج مى‏ شود و به شهادت مى‏ رسد، ابراز داشت: با اشاره به ادامه روایت امام علی(ع) مبنی براین که «وَ رَجُلٌ خَرَجَ حَاجّاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ»، کسى که براى انجام حجِّ خانه خدا بیرون مى ‏آید و ملک الموت جانش را مى‏ ستاند، چهارمین گروه است. 

این مقام مسؤول با بیان این که این گروه مصداق جانباختگان حج امسال است که بر اثر سقوط جرثقیل و یا بی کفایتی مسؤولان عربستانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند، گفت: از نظر فقهی افرادی که به مکه رفته و در این حوادث جان خود را از دست دادند، در صورتی که در سال های پیش مستطیع شده بودند و نرفته باشند، باید حج را به نیابت از این گروه رفت اما در غیر این صورت نیازی نیست.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به آیه قرآنی «وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا» خاطرنشان کرد: در این آیه ذکر شده که هر کس از خانه خویش بیرون آید تا به سوی خدا و رسول مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دریابد، مزدش بر عهده خدا و خدا آمرزنده و مهربان است؛ تفسیر این آیه در حدیث امام علی(ع) ذکر شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادامه حدیث امام علی(ع) مبنی براین که «وَ رَجُلٌ خَرَجَ إِلَى الْجُمُعَةِ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ» ادامه داد: در این حدیث ذکر شده کسی که براى بجا آوردن نماز جمعه از منزل خارج مى‏ شود و مى‏ میرد، از دیگر گروه هایی تضمین بهشت برای آنها از سوی امام علی(ع) هستند.

وی با اشاره به این که «وَ رَجُلٌ خَرَجَ فِی جِنَازَةِ رَجُلٍ مُسْلِمٍ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ‌» آخرین گروه تضمین بهشت برای آنها از سوی امام علی(ع) هستند، ادامه داد: این گروه افرادی هستند که براى تشییع جنازه مسلمانى از خانه خارج شده و فوت مى‏ کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات ذکر شده که انسان برای دیگران دعا و استغفار کند تا در روز قیامت به برکت آن خداوند او را ببخشد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی