پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در جمع عزاداران مسجد آیت الله شفیعی ابراز داشت: ۱۶ هزار کلمه قصار از امیرمؤمنان به دست ما رسیده که در این میان حدود ۱۴ هزار در غررالحکم و ۴۰۰ در نهج البلاغه و مابقی در سایر کتب وجود دارد که ذخیره بزرگی برای انسانیت، جهان اسلام به ویژه مذهب تشیع است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کوتاهی از فراگیری سخنان معصومین به ما بازمی گردد، عنوان داشت: پیشوایان دینی نه تنها معلمان مسائل شرعی هستند بلکه در همه زمینه ها مواریث علمی فراوانی در اختیارمان قرار دادند از جمله اینکه کتب طب امیرالمؤمنین(علیه السلام)، طب الائمه، الامام الصادق(علیه السلام) و طب الامام الرضا(علیه السلام) که دربرگیرنده روایات پزشکی ائمه هستند به دست ما رسیده اند.

وی گفت: ائمه معصومین هر آنچه برای دین و دنیای ما ضروری است باید در اختیارمان قرار دهند که چنین کاری را انجام داده اند.

حضرت آیت الله شفیعی با توصیه عزاداران حسینی در توجه به اخلاقیات، مذهب، دین، تفسیر قرآن و امور دینی بیان داشت: از جمله نقطه ضعف های جامعه عمومی شیعه گرایش به امور آسان و در دسترس و دوری از آنچه که برای دنیا و آخرت جامعه اسلامی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه باید به امور تعیین کننده سرنوشت جامعه اسلامی توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم، تصریح کرد: سرنوشت اسلام و مسلمانان در صحیفه ۲۲ جلدی امام راحل، صحیفه نور و نهج البلاغه قرار دارد تا با برداشت و بکارگیری آموزه های آنها بتوانیم بگوییم که از فرمایشات معصومین استفاده کردیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیرمؤمنان شرط عقل را احترام و اطاعت از بزرگ بیان کرد، افزود: این اطاعت به معنای قبول و پیروی از همه دستورها به صورت مطلق نیست بلکه منظور در تجربه، تبعیت از اسلام و برداشت نکات مثبت است تا از این طریق به کمال دست یابیم اما امروزه در جامعه شاهد عدم اعتنا به بزرگ ترها هستیم هر چند که احترام ظاهری را رعایت می کنند.

این عالم دینی احترام و بها دادن به هم ردیف را شرط دیگر عقل از زبان امیرمؤمنان بیان کرد و گفت: از این طریق افزون بر رعایت اخلاق اسلامی شاهد احترام متقابل خواهیم بود.

حضرت آیت الله شفیعی انصاف نسبت به پایین تر از خود را سومین شرط عقل از منظر امیرمؤمنان برشمرد و گفت: فرق عبادت مشروط به قصد غربت و اخلاص و امور دیگر است که در نهایت قبولی یا عدم قبولی آن در نزد خداوند است اما در معصیت قصد و غربتی نبوده و خلاف شرع کاری انجام شده و عذاب الهی مستوجب است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی