پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

نشست استادان معارف دانشگاه‌های استان خوزستان صبح روز ۱۷ بهمن‌ ماه در تالار اجتماعات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه شاید بیشترین بار تبیین انقلاب اسلامی بر دوش گروه‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها باشد، گفت: امروز در زمینه کارآمدی انقلاب اسلامی در آستانه ورود به چهلمین سال پیروزی آن بحث بسیار است. امروز ایجاد تفکیک بین حقانیت انقلاب اسلامی و عظمت آن و کاستی در حوزه اجرا و عملکرد مسئولان برای افکار عمومی دانشجویان رسالتی جهادی و کاری سخت است.


کار بزرگی که ملت ایران و امام انجام دادند حقیقتاً فراتر از فهم و تصور است

وی اظهار کرد: کار بزرگی که ملت ایران و امام انجام دادند حقیقتاً فراتر از فهم و تصور است. به استادان پیشنهاد می‌شود که صحیفه امام(ره) را مرور کنند و ببینند امام راحل همزمان در چند عرصه جهاد کرده است؛ مسئله صرفاً نظام سلطه و دشمن خارجی نبوده است؛ امام از جمله افرادی است که همزمان در چند سنگر و ساحت جنگید؛ در حین هدف گرفتن نظام سلطه، به جنگ با کج‌فهمی‌ها رفت و نوآوری مبتنی بر اجتهاد سنتی را انجام داد که اهل خبره و آشنایان با معارف اسلامی آن را می‌فهمند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: انقلاب اسلامی خیلی گران و پرهزینه به دست آمد و این امانت و صیانت از آن بر دوش ماست اما عده‌ای در این حرکت در صفوف جلو هستند؛ روحانیت اگر درست عمل نکند انقلاب اسلامی لطمه می‌خورد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: نگاه ما به گروه‌های معارف اسلامی نگاه صرف به یک گروه‌ آموزشی نیست؛ این نه از باب خود برتربینی بلکه از این باب است که بار سنگینی را به عهده گرفته‌ایم.


حوصله گذاشتن بردباری در برابر جوان‌ها و پرسش‌های آنها مسائل ساده‌ای نیستند

وی تصریح کرد: وقت گذاشتن، حوصله گذاشتن و حلم و بردباری در برابر جوان‌ها و پرسش‌های آنها مسائل ساده‌ای نیستند، گاهی نفس‌گیرند و انسان را خسته می‌کنند. بار ایجاد تفکیک بین عملکرد یک مسئول یا بخش ـ که می‌دانیم دارد اشتباه می‌‌کند و ما منتقد آن هستیم ـ و مفاهیم انقلاب اسلامی بردوش استادان معارف قرار دارد و این هم نوعی جهاد به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه دفاع از اسلام جهادی مستمر و طولانی است، گفت: از باب تذکر که امری قرآنی است در جمع شما عرض می‌کنم شما در دانشگاه نمایندگان انقلاب اسلامی هستید. این خیلی بار سنگینی است؛ منتها برآمدن از عهده این مسئولیت هم قطعا توفیق الهی می‌خواهد و هم این هم‌اندیشی‌ها و تبادل تجربه‌ها از نسل جلوتر به نسل جدیدتر مهم است. این تقاضا را دارم که از نشر افکار امام(ره) و ذکر معارف موجود از امام غفلت نشود.


انقلاب در آستانه چهلمین سال پیروزی خود طبیعتاً در معرض نقد و بررسی و پرسش خواهد بود

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: انقلاب در آستانه چهلمین سال پیروزی خود قرار دارد و طبیعتاً در معرض نقد و بررسی و پرسش خواهد بود. ما که این مقطع را دیدیم فهمِ بزرگیِ انقلاب اسلامی خیلی برای ما آسان‌تر است تا برای نسل‌های جدیدی که در فضای جمهوری اسلامی متولد شدند و حالا می‌خواهند مطلب را بدانند.

وی با بیان اینکه کار برای نسل‌های آینده باید با مهندسی صورت بگیرد، تصریح کرد: تبیین کاستی‌هایی که در امور و مسائل مختلف کشور هست چه آنجایی که قصور و تقصیری هست و چه آنجایی که قصور و تقصیری نیست، برای جوانان کار سنگین و دشواری است.


صحیفه امام(ره) نباید در بین گروه‌های معارف اسلامی مهجور باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه یکی از بهترین منابعی که در این زمینه در اختیار ماست، صحیفه امام خمینی(ره) است، گفت: امام، هویت و شناسنامه انقلاب اسلامی است. صحیفه امام(ره) نباید در بین گروه‌های معارف اسلامی مهجور باشد. امام انسان جامعی است، انس با صحیفه انسان را زمین‌گیر می‌کند، انسان می‌بیند نمی‌تواند از آن فاصله بگیرد؛ انسان دست خالی برنمی‌گردد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در دفاع از انقلاب اسلامی باید به جوانان معیار و مبنا دهیم. آن معیار کجاست؟ زاویه انحراف‌های احتمالی از مسیر انقلاب اسلامی را چطور می‌توان تشخیص داد و محاسبه کرد؟ بر اساس سلیقه‌ها و ذوق‌ها؟ یا یک معیاری وجود دارد؟ اساس در تحلیل انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و صحیفه ایشان است که اخیراً مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر ملت ایران از مبانی امام فاصله بگیرند، سیلی خواهند خورد.» چون انقلاب اسلامی بدون امام قابل تصور نیست.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی