پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی، در جلسه تفسیر خود که شب گذشته چهارم مهرماه برگزار شد، با اشاره به ۲۴ ذی‌الحجه و سالروز مباهله با تأکید بر اینکه باید اعتقادات خود را محکم داشته باشیم، گفت: قضیه مباهله جریانی است که همزمان اسلام را در مقابل ادیان دیگر و همچنین مذهب تشیع را در مقابل مذاهب دیگر اثبات می‌کند. مباهله اثبات می‌کند تنها دین، اسلام و تنها مذهب، تشیع است.

وی اظهار کرد: «مباهله» به معنی قسم خوردن و خدا را قسم دادن بر هلاکت و نابودی طرف مقابل است که بر باطل باشد. ماجرای مباهله چنین است که منطقه‌ای در بیرون مدینه وجود دارد به نام نجران که ساکنان آن مسیحی بودند. اینان نزد پیامبر خدا(ص) آمدند و با ایشان بر سر صدق و حقانیت دین اسلام بحث کردند. آنها معتقد بودند حضرت عیسی(علیه السلام) پیامبر است و به دلیل اینکه پدری ندارد، خدا است.

حضرت آیت‌الله شفیعی ادامه داد: پیغمبر اسلام(ص) به دستور خدا با آنها چنین مباحثه کرد که اگر بنا باشد عیسی(علیه السلام) به دلیل نداشتن پدر، خدا باشد، چرا به خدایی حضرت آدم(علیه السلام) قائل نیستید؟ مسیحیان نجران زیر بار این سخن نرفتند. پیامبر(ص) به امر خدا به آنها گفت: با شما مباهله می‌کنم. طبق قانونی که در فقه است، دست در دست هم می‌‌گذاریم و کسی را که بر باطل است، نفرین می‌کنیم تا عذاب الهی شخص باطل را نابود کند. آنها نیز پذیرفتند.

این مؤلف و محقق قرآنی گفت: محل مباهله در خارج از مدینه تعیین شد. هیئت مسیحیان نجران ۷۰ نفر بودند و پیش از پیامبر(ص) به این نقطه رفته و آماده مباهله بودند. بزرگ آن هیئت به همراهان خود گفت: وقتی پیامبر مسلمانان آمد ببینید چه کسی همراه او است. اگر از اصحاب و یاران او را همراهی کردند، نترسید و مباهله کنید و اگر پیامبر مسلمانان از اهل‌بیت و افراد خانواده‌اش کسی را آورده بترسید و مباهله نکنید؛ چراکه همه شما نابود می‌شوید.

وی افزود: بزرگان نجران به همراهان خود گفتند: اگر پیامبر مسلمانان(ص) به حقانیت دین خود معتقد نباشد، اهل‌بیت خود را همراه خود نمی‌آورد ولی اگر اهل‌بیت خود را آورد معلوم می‌شود به حقانیت دین خود ایمان دارد. هنگامی که پیامبر(ص) آمد دیدند یک جوان دوشادوش ایشان حرکت می‌کند و یک زن و دو طفل نیز همراه آنها هستند.

حضرت آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه تمام اهل سنت این جریان را در کتب خود نوشته‌اند، اظهار کرد: هیئت نجران دانستند که این همراهان، اهل‌بیت پیامبر(ص) هستند و محبوب‌تر از آنها نزد پیامبر(ص) روی زمین وجود ندارد. از این رو به یکدیگر گفتند: مراقب باشید با محمد(ص) مباهله نکنید. اینان چهره‌هایی دارند که اگر دعا کنند، خداوند کوه‌ها را نیز از جای بر می‌کند.

وی با اشاره به آیه مباهله اظهار کرد: همه مفسران سنی وشیعه در تفاسیر خود نوشته‌اند که مقصود آیه مبارکه از «ابناءنا» حسن(علیه السلام) و حسین(علیه السلام) و مقصود از «نساءنا» حضرت فاطمه زهرا(س) و مراد از «انفسنا» علی بن ابیطالب(علیه السلام) است.

حضرت آیت‌الله شفیعی ادامه داد: مسیحیان وقتی این صحنه را دیدند، گفتند: یا محمد ما با تو مباهله نمی‌کنیم. فرمود: پس آماده جنگ باشند، گفتند: جسارت جنگ را نیز نداریم. فرمود: پس جزیه دهید. جزیه مالیاتی است که کافر به مسلمانان می‌دهد. آنها پذیرفتند و سالیانه مقادیری پول و سلاح به مسلمانان بدهند و در پناه اسلام قرار بگیرند.

مؤلف کتاب بیان و تبیان در علوم قرآن با بیان اینکه آپه مباهله حقانیت دین مبین اسلام و مذهب حقه جعفری را اثبات می‌کند، گفت: سالروز مباهله از روزهای بسیار متبرک بلکه از اعیاد ملی و مذهبی ما و افتخاری برای مسلمین و شیعه است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی