پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در آیین اختتامیه سومین جشنواره خاطره‌نویسی «در کوچه آفتاب» که بعدازظهر روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی منشأ تحولات بزرگی در تاریخ معاصر است. همه ما این جمله را شنیده‌ایم اما مسئله این است که بعد از بعثت پیامبر اسلام(ص) حادثه‌ای به جامعیت و دایره تأثیرگذاری انقلاب اسلامی نمی‌شناسیم.


یک حوزه تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بازخوانی و بازشناخت مفاهیمی است که گمان می‌کردیم با آنها آشناییم

وی در بیان استدلال این موضوع گفت: دایره تأثیرگذاری انقلاب اسلامی محدود به تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، سیاست و اقتصاد نیست، دایره آن گسترده است. یک حوزه این تأثیرگذاری در بازخوانی و بازشناخت مفاهیمی است که گمان می‌کردیم با آنها آشنا هستیم. ما گمان می‌کردیم معنای شجاعت را می‌دانیم. گمان می‌کردیم معنای ترس، زندگی، مرگ، پایداری و مقاومت را می‌دانیم، فرصتی پیش آمد و دیدیم که خیلی از این مفاهیم را نمی‌دانستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی ادامه داد: فکر می‌کردیم شجاعت آن مفهومی است که در افسانه‌های تاریخی خوانده و شنیده بودیم؛ اما عرصه‌ای پیش آمد که دیدیم نقش‌آفرینان یک صحنه بزرگ، افسران و ژنرال‌ها و مردان کارکشته نظامی نیستند بلکه جوان‌های هجده، نوزده ساله هستند.


ما از تغییر واژگان و کلمات و اصطلاح‌ها در گفتمان مسئولان عالی و متوسط کشور نگران هستیم

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است بگویم ما از تغییر واژگان و کلمات و اصطلاح‌ها در گفتمان مسئولان عالی و متوسط کشور نگران هستیم. برخی عناوینی را در گفت‌وگوها به کار می‌برند که این عناوین با آنچه بوده و آنچه باید باشد، فاصله زیادی دارد. در گفت‌وگوهای رسمی و غیررسمی، گاهی از سال‌های دفاع مقدس به جنگ ایران و عراق تعبیر می‌کنند. جنگ ایران و عراق؛ یعنی دعوای نظامی دو ارتش و درگیری نیروهای مسلح دو کشور. حتی بدون اینکه معلوم باشد شروع کننده کیست.


قرائت بی‌طرف به معنای بیان دگرگونه و واژگونه ماجرا نیست

وی ادامه داد: برخی در فضای رسمی و غیررسمی کشور از ادبیات بی‌بی‌سی فارسی استفاده می‌کنند. ژست هم روشنفکری ست. می‌گویند ما بی‌طرفانه قرائت می‌کنیم. قرائت بی‌طرف یعنی در برابر مزار هزاران شهید در خوزستان بگویید جنگ ایران و عراق؟ آیا این جنگ ایران و عراق بود یا جنگ تحمیلی از یک طرف و دفاع مقدس از طرف دیگر؟ قرائت بی‌طرف به معنای بیان ماهیت حادثه به آن شکلی است که هست؛ قرائت بی‌طرف به معنای بیان دگرگونه و واژگونه ماجرا نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: ما در سال‌های ۵۹ تا ۶۷ جنگ ایران و عراق نداریم. در این سال‌ها جنگ نیابتی حزب بعث به نمایندگی از نظام سلطه با ملت حزب الله ایران و دفاع تمام قامت ملت در برابر هجوم غیرمنصفانه دشمن را داریم. این درگیری جنگ ایران و عراق نیست؛ دفاع مقدس است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: آنچه از شهادت به ذهن ما خطور می‌کرد، کربلای ابی‌عبدالله(ع) بود. در این هشت سال فهمیدیم یک مرگ انتخاب شده‌ای است که نامش شهادت است. فهمیدیم مادر شهید یعنی چه؟ فرزند شهید یعنی چه؟ همسر شهید یعنی چه.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام(ره) در یکی از پیام‌های مکتوبشان مضمونی چنین می‌نویسند که «چه کوته‌نظرند آنهایی که گمان می‌کنند ما در برابر شهادت جوانانمان خاکمان را آزاد کردیم؛» ما با شهادت فرزندانمان راه به عوالمی باز کردیم و با مسیری آشنا شدیم که جز از این طریق شناخته نمی‌شد. اینها تحول انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس در فرهنگ و گفتمان ادبیات ما هستند. این ظرفیت در اختیار نسل‌ها و آیندگان است و حوزه فرهنگ و ادبیات فرصت خوبی برای بارور شدن این ظرفیت است.


اگر فرزندانمان امروز آن سال‌ها را ندیدند صحنه جدیدی پیش روی آنهاست

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه اینها فرصت‌هایی برای بیان جلوه‌هایی از عظمت ملت ایران و سال‌های دفاع مقدس است، گفت: اگر فرزندانمان امروز آن سال‌ها را ندیدند صحنه جدیدی پیش روی آنهاست؛ شهدای مدافع حرم. آیندگان در برابر شهدای مدافع حرم تعظیم خواهند کرد. به فرموده مقام معظم رهبری بشریت وامدار این مجاهدان است. به گمان من دانشگاه برای استفاده از این فرصت زمینه و فضای خوبی است.


حوزه فرهنگ ایثار وشهادت با دغدغه‌هایی از جنس عدد و رقم و تجهیزات و اعتبارات به جایی نخواهد رسید

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه با اشاره به جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان، تصریح کرد: جنس دغدغه‌های مطرح شده در شورای ایثار، عدد و رقم و تجهیزات و اعتبارات بود. با این مقوله، کار و بار حوزه فرهنگ ایثار وشهادت به جایی نخواهد رسید. از ظرفیت خیل عظیم دانشجویانی که به دنبال این ارزش‌ها هستند باید استفاده کرد.


دانشگاه‌ها در میزبانی از شهدای گمنام از حوزه‌های علمیه سبقت گرفتند

وی با بیان اینکه حضور مزار شهدای گمنام در دانشگاه‌ها یک فصل جدیدی است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در میزبانی از شهدای گمنام از حوزه‌های علمیه سبقت گرفتند. ما گله‌مندیم فاصله حوزه از دانشگاه در این مقوله زیاد شده است. شهدای گمنام هر جا استقرار پیدا کردند آنجا یک تحول بزرگ صورت گرفته است؛ باید از این فرصت استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی خطاب به استادان دانشگاه در حوزه‌های علوم انسانی گفت: چه فرصتی بهتر و دست‌یافتنی‌تر از این می‌شود پیدا کرد؟ چقدر با اندیشه عالمان غریبه مربوط به هشتاد، صد سال پیش می‌خواهیم با فرزندانمان صحبت کنیم؟ این کلاس درس، این استادان زنده فعال، این نقش‌آفرینان به روز فرهنگ ما، پیش روی ما هستند. دنبال چه چیز می‌گردیم؟ با آن دستگیره‌ها به چه قله‌ای رسیدیم؟ با ترجمه علوم غربی و انتقال آن به فرزندانمان چه فتح‌الفتوحی انجام دادیم؟ این دانشگاه برپا شد و معلمانش شهیدان سربلندی هستند که انسان وقتی پای درس آنها می‌نشیند، تعجب می‌کند که با ۲۰، ۲۲ سال سن به این بزرگی رسیده بودند.

وی در پایان با بیان اینکه نباید این فرصت را از دست داد،‌ گفت: بهترین امکان برای بهره‌برداری از این فرصت در اختیار نسل جوان دانشجوی ماست و امیدواریم بیش از آنچه تاکنون بوده بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایکنا خوزستان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، دانشگاه سما، دانشگاه لوله‌سازی، مؤسسه ایثار و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در برگزاری سومین جشنواره خاطره‌نویسی «در کوچه آفتاب» مشارکت داشتند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی