پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

آیت الله سید علی شفیعی در چهارمین جلسه سخنرانی خود در ماه مبارک رمضان با اشاره به بیست و سوم تیر ماه سال 62 روز تأسیس مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که در مقام ولایت و رهبری 4 مرحله وجود دارد، اظهار داشت: اولین مرحله، ولایت خداوند است و در قرآن نیز در آیه «انما ولیکم الله» به این ولایت اشاره شده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان مرحله بعد از ولایت الله را ولایت الرسول عنوان کرد و افزود: در این مرحله که در آیه « انما ولیکم الله و رسوله» به آن اشاره شده است خداوند ولایت خود را از طریق پیامبران اعمال می کند.

آیت الله شفیعی با بیان این که سومین مرحله، ولایت ائمه اطهار است، اظهار داشت: ولایت اصلی متعلق به خداوند است و این ولایت را با علم خود بر بندگان اعمال می کند، از این روز گاهی این ولایت تکوینی و گاهی تشریعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت ولایت الرسول و ولایت الائمه خاطر نشان کرد: در ولایت رسول الله و سایر انبیاء، نام آنها در قرآن ذکر شده است اما در ولایت ائمه صفات آنها در قرآن آمده است.

ولایت فقیه؛ چهارمین مرحله ولایت و رهبری در اسلام

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که پیامبر دین خدا را ابلاغ می کند و ائمه آن را ادامه و امتداد می بخشند، اظهار داشت: پس از اتمام دوران ولایت ائمه، ولی فقیه جامع الشرایط است که به عنوان چهارمین مرحله، ولایت را برعهده می گیرد.

وی به تشریح جامع الشرایط بودن ولی فقیه اشاره و خاطرنشان کرد: فقیه کسی است که جانشین امام زمان(عج) باشد و صفت جامع الشرایط به معنای عدالت، تقوا و آگاهی به زمان، مکان و شرایط روز است.

آیت الله شفیعی با بیان این که در بحث ولایت فقیه اوصاف ذکر شده است، ابراز داشت: انسان مؤمن باید با تحقیق و جست و جو ولی فقیه جامع الشرایط را انتخاب کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) در رابطه با فقیه خاطر نشان کرد: عامه مردم وظیفه دارند که از فقیهی که دین خود را حفظ کند، نفس خود را از شهوت دور کند و مطیع پروردگار باشد تبعیت کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فقهای بسیاری با این شرایط وجود دارند و همه نمی توانند مقام ولایت را بر عهده گیرند، تصریح کرد: نائب بالفعل باید یک نفر باشد و بقیه فقها نواب بالقوه هستند و باید از ولی فقیه تبعیت کنند.

آیت الله شفیعی تشخیص ولی فقیه جامع الشرایط برای مردم عادی را مسأله ای مشکل قلمداد کرد و افزود: جهت حل این مشکل مجلسی به نام خبرگان رهبری در نظام اسلامی به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی تشکیل مجلس خبرگان رهبری را از ابتکارات امام خمینی(ره) دانست و عنوان کرد: انتخابات های گوناگون در نظام جمهوری اسلامی در یک مرحله و با رأی مستقیم مردم صورت می گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتخاب ولی فقیه در دو مرحله صورت می گیرد، اظهار داشت: مردم در ابتدا باید خبرگان و فقهای استان خود را انتخاب می کنند.

ولایت در هر دوره ای از بشریت لازم است

آیت الله شفیعی با بیان این که در هر دوره ای از بشریت باید ولایتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: خبرگان با تشکیل جلسه ولی فقیه و جانشین امام زمان(عج) را انتخاب و به مردم معرفی می کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با اعلام خبرگان ولایت بالقوه فقیه جامع الشرایط تبدیل به بالفعل می شود.

آیت الله شفیعی با اشاره به زمان حیات امام خمینی(ره) اظهار داشت: در آن زمان مردم و فقها امام خمینی(ره) را به عنوان مرجعی اعلم و آگاه پذیرفته بودند.

انتخاب آیت الله خامنه ای در کوتاه ترین زمان سبب حیرت جهانیان شد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پس از رحلت امام خمینی(ره)، مجلس خبرگان کاربرد پیدا کرد، گفت: دشمنان پس از رحلت معمار کبیر انقلاب توطئه های بسیاری را علیه نظام اسلامی طراحی کردند.

وی انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر جامعه اسلامی در کوتاه ترین زمان را عامل خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و افزود: پس از ارتحال امام خمینی(ره) اعضای خبرگان رهبری در در سه جلسه 6 ساعته با اکثریت آرا حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان ولی فقیه انتخاب کردند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای و تبعیت ملت ایران از این انتخاب مورد حیرت جهانیان شد، اظهار داشت: تحلیل گران سیاسی  تا به امروز نیز از از عظمت رهبر معظم انقلاب در عرصه سیاست سخن می گویند.

تاریخچه و عملکرد مجلس خبرگان رهبری از زبان آیت الله شفیعی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تاریخچه و عملکرد مجلس خبرگان رهبری از آغاز تأسیس تا به امروز اشاره کرد و گفت: این مجلس از آغاز تأسیس تا به امروز 4 دوره خود را پشت سر گذاشته است.

آیت الله شفیعی با ببان این که دوره اول، دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری هشت سال بوده است، اظهار داشت: مدت زمان دوره چهارم مجلس خبرگان به 10 سال افزایش یافته است.

وی با بیان این که در هر سال دو اجلاس در شهریور و اسفند ماه با حضور اعضای خبرگان رهبری در تهران برگزار می شود، گفت: در آغاز فعالیت مجلس خبرگان تعداد اعضا 75 نفر بود و با توجه به افزایش جمعیت این تعداد در حال حاضر به 86 نفر رسیده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مهم ترین کمیسیون این مجلس کمیسیون تحقیق است و وظیفه آن نظارت بر اعمال رهبری و بررسی و پیگیری نکات مبهم در عملکرد ایشان است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه ابراز داشت: در این کمیسیون به پاسداری از ولایت فقیه در سراسر دنیا پرداخته می شود.

آیت الله شفیعی کمیسیون مسائل سیاسی و اجتماعی و کمیسیون آیین نامه و مقررات را از دیگر کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری دانست.

وی با بیان این که هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از 5 نفر تشکیل می شود، خاطر نشان کرد: آیین نامه مجلس خبرگان در 92 ماده به تصویب خبرگان رسیده و ملاک عمل اعضای خبرگان رهبری است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر « مجلس خبرگان بر رهبری نقش مشروعیت دارد» اظهار داشت: دفاتر و عملکرد نمایندگان ولی فقیه در استان ها و دیگر مراکز منتصب به ایشان از سوی اعضای کمیسیون تحقیق ممجلس خبرگان رهبری مجوز پیگیری دارند.

مجلس خبرگان رهبری مورد تأیید شیعه و سنی است

آیت الله شفیعی به جامعیت مجلس خبرگان رهبری اشاره و تأکید کرد: چگونگی تشکیل و اداره مجلس خبرگان رهبری مطابق با عقاید شیعه و سنی است؛ چرا که سنی ها نیر انتخاب را از ملاک ها خود می دانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتخاب اعضای خبرگان حجت بین شیعه و سنی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان از ابتدای تأسیس تا کنون سبب استحکام و قدرت نظام جمهوری اسلامی شده است./

  • ۹۲/۰۴/۲۴
  • ۲۸۶۸ بیننده|
  • ۳۰۶۸ نمایش|
  • |

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی