پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰
زندگی نامه حضرت آیت الله سید علی شفیعی

ایشان در سال 1319 هجری شمسی در خانواده‌ای از سـادات روحـانی وارسته و خوشنـام متولد شدند. پدر بزرگوارشـان مرحوم آیت الله حاج سید محمدرضا شفیعی از علمای متقی و پر آوازه خوزستان بودند و مقام زهد و تقوی و خطابه‌ها و تالیفات پربار و ارزنـده ایشـان مشهور و معروف است.

پس از طی دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی قدیم، میل وافر به تحصیل علوم دینی با توصیه و مراقبت جدی والد معظم ایشان را در مسیر ورود به حوزه علمیه و فراگیری علوم اهل بیت (علیهم السلام) قرار داد. پس از تحصیل دروس مقدمات و بخشی از دروس مقطع سطح در حوزه علمیه اهواز در محضر والد بزرگوارشان و دیگر علمای برجسته و مبرز همچون حضرت آیت الله العظمی سید علی بهبهانی مرجع عالیقدر وقت، در سال 1339 هجری شمسی در 20 سالگی جهت تکمیل تحصیلات عالی حوزوی به دیـار علم و اجتهـاد نجف اشـرف مهـاجرت نمودند.

در سالهای 1339 تا 1343 در محضر اعاظم حوزه علمیه نجف با تلاش و جدیت به تحصیل علوم دینی پرداختند و پس از آن نیز در سال‌های 1345 تا 1347 در نجف اشرف به تعلم و تلمذ دروس حوزوی نزد اساتید بزرگوارشان ادامه دادند. در طول این مدت معظم له علاوه بر تکمیل سطوح عالیه فقه و اصول و فلسفه نزد اساتید گرانقدری چون حضرات آیات شهید محراب سید اسداله مدنی، میرزا کاظم تبریزی و شیخ مسلم ملکوتی، به تحصیل در مقطع درس خارج فقه و اصول همت گماشتند.

از اساتید برجسته و مبّرز ایشان در درس خارج می‌توان به حضرات آیات عظام سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خوئی و میرزا باقر زنجانی (قدس سرّهم) اشاره نمود. پس از سال‌ها حضور در نجف اشرف و مراجعت به اهواز، به درس خارج دو فقیه بزرگ مرحوم آیت الله العظمی بهبهانی و مرحوم آیت الله العظمی مروج حاضر شدند و علاوه بر حضور جدی در درس، تقریرات دروس آن بزرگواران را نیز به رشته تحریر در آوردند. حاصل 12 سال حضور در درس خارج و تلاش و مجاهدت علمی، حصول ملکه اجتهاد و نائل شدن به این مقام رفیع بـود که در 35 سالگـی به این موهبت عظیـم الهـی توفیق یافتند و مراتب اجتهاد معظم له مورد تایید و تصدیق شفاهی و کتبی جمعی از بزرگان فقاهت و مرجعیت مانند حضرات آیات عظام سید محمدرضا گلپایگانی، شیخ محمد فاضل لنکرانی و شیخ مسلم ملکوتی (رضوان الله علیهم) قرار گرفته است. علاوه بر آن حدود 20 اجازه دیگر از علماء و مراجع عالی مقام در زمینه نقل حدیث و امور حسبیه و مالی درباره ایشان صادر شده که نشان دهنده مراتب علمی و اعتماد بزرگان علم و تقوی به معظم له می باشد. از اهم اجازات صادره می توان به اجازه حضرت امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد.

این عالم بزرگوار پس از سال‌ها تدریس دروس حوزوی از سال 1362 شمسی به تدریس دروس خارج فقه و اصول اشتغال دارند و علما و فضلا و اساتید حوزه علمیه اهواز از 32 سال قبل تاکنون از برکات علمی ایشان در این درس بهره‌مند می‌‌شوند.

حضرت آیت الله شفیعی علاوه بر حضور پیگیر در صحنه‌های مبارزه با رژیم ستمشاهی، برای نشر دین و تبلیغ معارف اصیل اسلامی به برپایی جلسات تفسیر قرآن و شرح نهج البلاغه در مسجد و منزل خویش و در جمع کثیر مخاطبان خود و به ویژه نسل جوان اهتمام ورزیده‌اند.

از ویژگی‌های مهم معظم له آن است که از سوئی مشتاقان منبر و خطابه خود را با تبلیغ و نشر آموزه‌های دینی به صورت عالمانه و محققانه مستفیض می‌سازند و از سوی دیگر ارتباط مستمر علمی با فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی دارند. بیش از 50 سال وعظ و خطابه مستمر در مناسبت‌های دینی و مذهبی و انقلابی به خصوص در ماه محرم و صفر و رمضان در مسجد ایشان موجب حضور خیل اقشار مؤمن در مسجد محل امامت ایشان از سراسر شهر اهواز و حتی دیگر نقاط و شهرها شده است. حاصل سال‌ها تدریس و تبلیغ آن است که بسیاری از حاضران و بهره‌مندان از جلسات درس و منبرهای ایشان در مناصب و مراکز گوناگون در سطح استان و کشور به خدمت صادقانه به نظام مقدس اسلامی و ایفای مسئولیت‌های مختلف اشتغال یافته‌اند.

در دوران مبارزات ملت مسلمان ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان ایشان از سوئی با ارتباط مستمر با جامعه روحانیت و علمای اهواز و از سوی دیگر با ایفاء نقش محوری علمی و مبارزاتی نزد جوانان مومن و انقلابی به انجام وظیفه پرداختند. ایراد سخنرانی‌‌های پرشور و روشنگر علیه اقدامات رژیم پهلوی، شرکت و حضور فعال در برنامه‌ها و جلسات مبارزاتی و انقلابی و تنظیم بیانیه‌های جامعه روحانیت اهواز در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات ایشان بود که موجب احضار ایشان به دستگاه‌های امنیتی و آزار و بازجویی ساواک شد.
سخنرانی تاریخی ایشان در دیدار علما و روحانیون اهواز با حضرت امام خمینی در 16 بهمن 1357 در مدرسه رفاه تهران و اعلام مراتب اطاعت و بیعت جامعه روحانیت خوزستان، با رهبر بزرگ انقلاب اسلامی از نقاط برجسته در کارنامه درخشان ایشان به شمار می‌آید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این عالم مردمی و ساده زیست با نهایت اخلاص و صداقت در مسئولیت‌ها و مناصب گوناگون و خطیری چون نمایندگی حضرت امام در لشکر 92 زرهی خوزستان در سال‌های اولیه دفاع مقدس و تصدی 14 ساله ریاست دستگاه قضایی استان خوزستان تا سال 1375 به خدمت به نظام اسلامی پرداخته‌اند.

در طول دوره جنگ تحمیلی اقامت و حضور پیوسته ایشان در سخت‌ترین شرایط در شهر اهواز و ارتباط با رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در طول این دوران و حضور پیوسته در جبهه‌های نبرد در کنار این عزیزان آفریننده خاطرات و صحنه‌های به یاد ماندنی فراوانی بوده است.

ارتباط عمیق و همیشگی ایشان با مردم شریف خوزستان و عشایر غیور و قهرمان استان و دلسوزی و تلاش ایشان برای حل مشکلات و معضلات مردم در زمینه‌های مختلف و ملاقات‌ها و دیدارهای مردمی در مسجد، منزل و دفترشان در طول ده‌ها سال مورد تصدیق و شهادت همگان است.

از دیگر نکات قابل ذکر و مهم آن است که معظم له در کنار همه مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه خود برای پیش برد انقلاب مقدس اسلامی فرزند فاضل و دلاور خویش را هم تقدیم اسلام و انقلاب نمودند. شهید والامقام سید مرتضی شفیعی که از طلاب متقی و مؤمن حوزه علمیه قم و دارای نبوغ و استعداد سرشار در زمینه علوم حوزوی و ادبی بود به صورت بسیجی گمنام در کنار دیگر فرزندان دلیر اسلام در میادین عزت و شرف افتخار آفرینی کرد و سرانجام در عملیات کربلای 4 به فیض عظیم شهادت نائل شد. پیکر مطهر این شهید مفقودالاثر پس از 15 سال در سال 1380 به میهن اسلامی بازگشت و در جوار بقعه متبرکه علی بن مهزیار اهوازی در کنار مرقد جدّ بزرگوارش به خاک سپرده شد.

معظم له جایگاهی شایسته و رفیع در عرصه علم و قلم دارند. علاوه بر ده‌ها سال تدریس در حوزه و دانشگاه، بیش از 70 کتاب به زبان‌های عربی و فارسی در زمینه های گوناگون علمی و اجتهادی نگاشته‌اند که حدود 35 کتاب ایشان به چاپ رسیده و بعضی از این کتب بارها انتشار یافته اند. همچنین ده‌ها مقاله ارزنده از ایشان در مجامع علمی و تحقیقی کشور ارائه شده است.

برخی از آثار و آرای علمی و اجتهادی ایشان مورد توجه جدی محققان و مراجع عالی قدر و تحسین و تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. حمایت مستدل علمی و عملی ایشان از ولایت فقیه و طرح بعضی از نوآوری‌‌ها و ابتکارات و همچنین تلاش مستمر ایشان در تحکیم مبانی ولایت و رهبری برای جوانان و اقشار مختلف دیگر از نقاط درخشان در زندگی انقلابی و دینی این شخصیت عظیم القدر می‌باشد.

مردم قدرشناس و ولایت‌‌مدار خوزستان با شناخت کامل و اعتماد به این عالم محبوب و مردمی در دوره‌های دوم، سوم و چهارم انتخابات مجلس خبرگان ایشان را به نمایندگی خود در این مجلس برگزیدند.

اینک در عرصه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بار دیگر شاهد خواهیم بود که مردم حماسه آفرین و شریف خوزستان با نشان دادن هوشیاری و دقت نظر خود در انتخاب نمایندگانی شایسته برای ورود به مجلس خبرگان یکپارچه و قاطع، حضرت آیت الله سید علی شفیعی را به نمایندگی خود در این دوره برخواهند گزید.

ستاد مرکزی: اهواز، میدان شهدا، جنـب مسجـد آیت الله شفیعـی

تلفـن ستـاد مرکـزی (اهـواز): 32222734 – 32222455  فکس: 32223451

Telegram.me/shafiee_ir

ستاد انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

  • ۹۴/۱۱/۲۸
  • ۴۲۷۲ بیننده|
  • ۴۹۱۷ نمایش|
  • |

حضرت آیت الله شفیعی

خبرگان رهبری

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی