پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، روز ۱۷ اسفندماه در جمع طلاب، استادان و مدیران حوزه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) آبادان با اشاره به این‌که نقش اساسی رهبر معظم انقلاب، هدایت و مدیریت صحیح حرکت جامعه است، اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) می‌فرمایند خداوند همچنان که از جامعه عهد گرفته یاد گیرند و از علما سوال کنند، از علما نیز عهد گرفته که تبیین، روشنگری و تعلیم دهند.

وی گفت: در آغاز حرکت ملت ایران در دهه چهل، امام راحل رهبری این حرکت را برعهده داشت و جامعه نیز آرام آرام به تدریج امام خمینی(ره) را شناختند، با ایشان همراه و همدل شدند و بعد از گذشت دو دهه مبارزه نفس‌گیر، انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دو واژه امام و امت تولد پیدا می‌کند که در آن امام خمینی(ره) پرچم را به دست گرفته و جامعه بزرگ ایران نیز پشت سر امام راه افتاده‌اند.

وی با اشاره به این‌که امام راحل پیروزی سال ۵۷ را آغاز راه می‌داند، خاطرنشان‌کرد: امام راحل از سال ۵۷ تا ۶۸ در قامت یک رهبر رشید، شجاع، حاضر در صحنه و برخوردار از بصیرت کامل و جامع مشاهده می‌شود. ایشان جامعه را از هزاران توطئه و صدها خطر اساسی عبور می‌دهد و امت را با مفاهیمی مثل عزت، شجاعت، سربلندی و نترسیدن آشنا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی با اشاره به این‌که امام راحل راهنما به سمت قله کمال است، گفت: از آغاز رهبری مقام معظم رهبری بعداز ارتحال امام در مدت سه دهه، بار دیگر طی شدن مسیر امام مشاهده می‌شود و عرصه‌های سخت داخلی و خارجی به لطف خداوند متعال با مدیریت نورانی رهبرمعظم انقلاب پشت سر گذاشته شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در سه دهه رهبری در ایفای نقش امامت به خوبی از عهده کار برآمدند.

وی با هشدار از این‌که در دام‌های نظام سلطه واقع نشویم و انقلاب اسلامی دچار استحاله، ارتجاع و ارتداد نشود، اظهار کرد: اگر انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی باشد که دست رد به نظام سلطه و به صورت دشمن سیلی زده است، طبیعی خواهد بود که دشمنان نقشه داشته و دسیسه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی گفت: رهبر معظم انقلاب ناظر بر عبور از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، تحولات جهانی، حرکت رو به جلو و قله هستند. انقلاب در این مقطع نیازمند توجه جدی است که همچنان به ملت ایران باید خطوط کلی را نشان داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هرچه به سمت قله حرکت کنیم سختی و مشکلات بیشتر می‌شود اما وقتی که به قله رسیدیم از فراز آن مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی گفت: رهبرمعظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را در راستای هشدارها، تذکرهای لازم و ترسیم خطوط کلی و اساسی حرکت رو به جلو ارائه دادند. عرضه این بیانیه بر دوش و عهده رهبری بود و اکنون رسالت سنگین اجرای آن بر دوش امت قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی با اشاره به این‌که بعد از بیان بیانیه گام دوم انقلاب ماموریت امت آغاز می‌شود، عنوان کرد: آحاد جامعه در حوزه‌های مختلف وارد اقدام شوند و این بیانیه را راهنما و چراغ راه خود قرار دهند و البته در این میان مسئولیت نخبگان دوچندان است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی