پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰
قسمت سوم
شما در جریان 15 خرداد کجا بودید؟

در جریان 15 خرداد، من در نجف بودم. وقتی خبر پخش شد که امام را دستگیر کردند و خبرش به عراق رسید، طلاب در نجف در مدرسه آیت الله بروجردی تجمع کردند.

مرحوم بروجردی در نجف 3 مدرسه داشت که به مدرسه بزرگ و وسطی و کوچک معروف بودند که ما در مدرسه بزرگ آیت الله بروجردی حجره داشتیم. طلبه ها جمع شدند و اتّفاقاً منبر را در کنار اتاق بنده قرار دادند، خود من هم در بین طلاب بودم و یک روحانی به نام دکتر محمّد صادقی که می گفتند از دست شاه فرار کرده بود و پناهنده سیاسی در نجف است، ایشان در آن روز 16 خرداد منبر رفت و مسائل را به صورت مجمل گفت، از اینکه بایستی قیام کرد و از علما و مراجع کمک گرفت و ما از همین جا حرکت می کنیم به سوی منازل مراجع تقلید.

(شاید روز ۱۳ محرم بود،) آن شیخ از منبر پایین آمد تمام طلاب دسته جمعی در حالی که مرحوم شیخ نصرالله خلخالی که از روحانیون محترم نجف بود و بعداً نماینده امور مالی حضرت امام شد و مرحوم آیت الله اسدالله مدنی شهید محراب که این دو نفر یادم بود در جلوی جمعیت بودند، به منزل آیت الله شاهرودی رفتیم که در آنجا همان آقای صادقی صحبت کرد و بعد از مذاکره برخاستند و اعلام کردند که برای مخابره تلگراف به شاه می روند، با اعلام این مسئله طلاب حوزه علمیه از منزل ایشان بیرون آمدند و از آنجا به صورت دسته جمعی به طوری که جلب توجه مردم می کرد به منزل آیت الله خویی رفتیم.

آنجا هم سخنرانی انجام و اطلاعیه ای تنظیم شد که به زبان عربی و فارسی چاپ گردید، به عنوان تحریم همکاری با شاه با امضای آیت الله خویی که هر گونه همکاری با شاه حرام مطلق است و در اسناد دفتر آیت الله خویی موجود است.

از طرف سایر علمای نجف در آن موقع چه حرکتی صورت گرفت؟

بلافاصله بعد از منزل آیت الله خویی همه با هم به سوی کربلا و برای دیدار با آیت الله حکیم حرکت کردیم. آیت الله حکیم ساکن نجف بود اما برای عاشورا به کربلا می رفت؛ آن سال هنوز از کربلا برنگشته بود.

حدود 20 اتومبیل آماده شد و به کربلا منزل آیت الله حکیم رفتیم. خود آقا آمد و نشست و یک آقایی به نام آقای احمدی که داماد مرحوم شیخ حبیب الله گلپایگانی از ائمه جماعت مسجد گوهرشاد، ایشان برخاست سخنرانی و صحبت کرد و بعد دوباره همان شیخ نجفی شروع به صحبت با آیت الله حکیم کرد. ما هم می دیدیم و می شنیدیم، یعنی این ها دانستنی های مستقیم من است، -در بعضی از تألیفات کسانی قضایا را نوشته اند که خودشان نبوده اند و بعضی تحریفات در آن هست.- وقتی مسائل را گفتند، آیت الله حکیم از آقایان تشکر کرد و سوال نمود که آیا با علمای نجف مشورت شده است؟ و از جمله اسم آقای شاهرودی و اسم آقای میرزا باقر زنجانی که از بزرگان حوزه علمیه نجف بود را آوردند.

مرحوم شیخ نصرالله خلخالی خدمتشان عرض کرد: خدمت آیت الله شاهرودی بودیم و صحبت شده ولی خدمت آیت الله زنجانی نبودیم، خدمت آیت الله خویی بودیم.

مرحوم آیت الله حکیم گفتند: الان در کربلا هستم و اینجا مسافرم، باید برگردم نجف ببینم چه تصمیمی می توانیم بگیریم، آقایان را جمع کنیم و تصمیم بگیریم.

همان آقای صادقی گفت: شما دستور بدهید دولت عراق رادیو را در اختیار ما قرار بدهد و ما از آن طریق صدای مان را به دنیا برسانیم.
مرحوم آیت الله حکیم جوابش داد: شما از کجا می دانید که ما این پیشنهاد را بدهیم رادیو را به ما می دهند؟ نمی دهند!

به ایشان گفته شد تا شما بیایید نجف طول می کشد، ممکن است به آیت الله خمینی صدمه ای وارد یا اعدام بکنند.

آیت الله حکیم جواب داد: اگر من کار با عجله ای کردم که نتیجه بدتری داد، چه می شود؟

علت اصرارشان چه بود؟

آقای صادقی گفت: جان آقای خمینی در خطر است.
آیت الله حکیم گفت: الان تلگرافی می زنم تهران که علمای تهران با شاه صحبت کنند و هیچ جسارت و سوء قصدی نسبت به آیت الله خمینی انجام نشود تا من برگردم نجف و آقایان را جمع کنم و مشورت کنیم.

آقای صادقی سماجت می کرد که بایستی رادیو را بگیرید و به ما بدهید و آقای حکیم هم مقاومت می کرد.
 

پایان قسمت سوم

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی