پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

10 پند شهید بهشتی، 23 روز قبل از شهادت

شهید مظلوم آیت‌الله ‌بهشتی 23 روز قبل از شهادتشان در فاجعه انفجار دفترمرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 1360، در یک سخنرانی که برای جمع نمایندگان انجمن‌های اسلامی سازمان بهزیستی کشور انجام دادند، 10 پند را به عنوان تکیه گاه نیروهای در خط انقلاب برشمردند که شما را به بازخوانی این پندها دعوت می‌کنیم.

***

حالا شما اقلیت مومن می خواهید چکار کنید؟ می‌خواهید بر ستون قدرت دولت پیروز انقلاب تکیه کنید و کارهایتان را پیش ببرید یعنی بگوئید بله امروز دیگر دولت، دولت ماست تا حدی این کار را بکنید، ولی زیاد نه اگر زیادی کردید اثر عکس دارد تا یک حدودی.

پس بر چه می‌خواهید تکیه کنید؟ نظر ماها این است که شما‌ها یک اقلیتی باشید که‌تکیه کنید بر:

1ـ ایمان هر چه قویتر به آرمانتان و به کارتان، نگذارید این ایمان در شماها خدای نکرده پژمرده و ضعیف بشود باید روز بروز تقویت گردد.

2ـ برنامه‌های عملی که در آن تفوق ساختار اسلامی به چشم بخورد، معلم باشد این خواهر مسلمان ما از یک هم سن و سال و همکلاسی و هم رتبه غیر مسلمانش در مقام عمل صالح‌تر است و این برادر مسلمان ما در مقایسه با همطراز غیر مسلمان و غیر متعهدش در عمل سودمندتر است. واما ماینفع الناس: فیمکث فی‌الارض... (آیه 17 سوره رعد) اگر شما بحال مردم سودمند واقع شوید ماندنی خواهید بود این بیان‌قرآن است. سودمندی بیشتر شما عامل پیروزی شماست به همین جهت در خود سازی فردی و جمعی انجمنها باید با برنامه‌ریزی طوری عمل بکنید که در بعد خدمت به مردم بدرخشید برای خداوند نه برای اینکه مردم تعریف کنند.

3ـ ارتباطاتتان را قوی کنید وقتی یک عده در اقلیت هستند اینها باید به کمک ارتباطات گسترده یک جمع بزرگتر بشوند. حالا ببینید اینجا جمع هستید یک احساس دلگرمی و قدرت بیشتر می‌کنید توی هر شهری چهار تا، پنج تا یا ده تا هستید اینجا اکنون پنجاه تا یا شصت، هفتاد تا هستید احساس دلگرمی بیشتر می‌کنید، بنابراین مسئله ارتباطات را بیشتر کردن نشان دهنده جمع وسیعتر است.

4ـ جذب عناصر جدید در نیروهای اسلامی، گاهی دافعه خیلی قویست اما جاذبه چندان قوی نیست مسلمان هم دافعه دارد و هم جاذبه شما باید جاذبه‌تان زیاد باشد باید کلامتان، رفتارتان چنان باشد که میان همکارهائی که دارید یکی یکی آنها را جذب کنید اصلاً باید برنامه داشته باشید برای جذب آنها، مبادا فکر کنید به اینکه اینهائی که با ما مخالف هستند دیگر کارشان خراب است نه انسان تغییر می‌کند آدم عوض می‌شود خیلی‌ها آدمهای خوبی هستند که می‌لغزند وبد می‌شوند و خیلی‌ها آدمهای بدی هستندو دراثر ارشاد و معاشرت خوب می‌شوند مگر شما ندیدید که تا حالا آدمهائی بد باشند و خوب شده باشند؟ ندیدید شما؟ اگر دیدید دنبالش را بگیرید تعلیم اسلام یادتان نرود، اسلام می‌گوید تا آخرین لحظات حیات در توبه باز است. یعنی آدم می‌شود برگردد و عوض بشود این هم مسئله تلاش برای جذب افراد جدید با سخن خوب با عمل خوب با جاذبه اخلاقی.

5ـ مسئله انضباط است، یک مقدار هم باید روی انضباط تکیه‌کنید هر کار دسته جمعی انجام میدهید همراه باشد با انضباط تشکیلاتی، بچه مسلمانها به انضباط یک مقدار کم بها میدهند حالا کی می‌آید؟ کی میرود؟ حالا فلان کسی فلان خلاف را کرده باید با او خوش‌رفتاری کنیم رودربایستی کنیم اینها گاهی ناجور از آب درمیاید باید یک مقدار به انضباط و نظم بیشتر بها بدهیم، اما نظم فرعونی نه. زیرا نظم هم گاهی فرعونی و طاغوتی است. هیتلر خیلی کارش منظم بود ولی نظمش طاغوتی بود نه‌الهی. همینطور استالین. نظم ما باید نظم الهی باشد، نظم سازنده، نظم نورانی ولی به نظم و انضباط بها دهید بحمدالله حالا دارد شروع می‌شود که کلیه انجمنهای اسلامی در همه سازمانها با همدیگر پیوند داشته باشند و مربوط بشوند یک نیروی بزرگ تشکیل بدهند.

6ـ شناسائی و کشف استعدادهاو عناصر مدیر و به درد بخور که‌بتوانند پستهای کلیدی موثر را با لیاقت اداره‌کنند این خیلی مهم است. گاهی مایک فرد متدین و خوبی را می‌گذاریم راس کاری ولی چون توانائی‌اش ضعیف است اثر بدی می‌گذارد می‌گویند آدم کم توانی، آدم ضعیفی است. مدیریتش ضعیف است. این نتیجه مطلوبی نمی‌دهد شماباید بگردید عناصری را که می‌توانند از برادرهاو خواهرها در کارها مدیر باشندو مسئولیت یکجای 5 نفری، 10 نفری، 50 نفری را به عهده بگیرند. شما باید مدیرهای مومن و متعهد 10 سال آینده را کشف کنید و بسازید، هم کشف کنیدو هم بسازید به این اهمیت بدهید.

7ـ معلوماتتان را ببرید بالا، مطالعاتتان باید مطالعات اسلامی باشد مطالعات فنی هم باید باشد. هر کدام از شما وظیفه شرعیتان هست که در هفته یک مقدار روی رشته خاص خودتان‌مطالعه فنی بکنید وظیفه دینی شما هست بطوریکه کاردانی و کارآئی فنی شما رو به افزایش پیگیر و مستمر باشد.

8ـ شیوه‌های صحیح برخورد با دشمن و مخالف را یاد بگیرید گاهی برادرهاو خواهرها با جریانهای مخالف می‌خواهند برخورد کوبنده داشته باشند اما طرز برخورد آنها طوریست که در جامعه اینها محکوم می‌شوند. در حاکم، شیوه‌های برخورد باید صحیح باشد باید در باره این شیوه‌های برخورد بنشینید و تبادل نظر بکنید بطوریکه با شیوه‌های غلط برخورد نکنید.

9ـ انتقاد از خویشتن است. من نمی‌دانم آیا هیچ وقت دور هم جمع می‌شوید که هر کس بنشیند و بگوید این یک هفته نقائص و عیب کار من این بود؟ اینکار را می‌کنید یا خیر کرده‌اید؟ (پاسخ حاضران: خیر) خوب شروع کنید، هیچ اشکال ندارد چهار تا خواهر و 5 تا برادر دور هم بنشینید بگویید آقا من این هفته این کار را کردم و می‌بینم این گوشه از کارم عیب دارد خودش بگوید بعداً هم از دیگران با روی باز و گشاده روئی بخواهد که اگر عیب دیگر هم داشتم که من نگفتم بگوئید بگذارید ما عیب‌هایمان را خودمان بدانیم.

المومن مرآت المومن یعنی چه؟ همین فقط می‌گوئیم برادر و خواهر مسلمان باید آئینه یکدیگر باشند آئینه یکی از کارهایش این است که عیب‌های آدم را می‌گوید شما چرا صبح میروید جلوی آئینه می‌آیید بیرون؟ برای اینکه بما بگوید موهایت مرتب نیست، شانه بزن و مرتب کن، لباست مرتب نیست آنرا مرتب کن، مگر برای همین نمیروید پیش آئینه؟ قاعدتاً انسان برای همین میرود پیش آئینه. بنابراین ما باید کوشش کنیم هر هفته‌ای دو هفته‌ای یکساعت دور هم بنشینیم‌با روی باز و گشاده روئی هر کسی اول عیبهای خودش را بگوید بعد آنهائیکه جا می‌ماند دیگران بگویند بعد هم عیب جمعمان را بگوئیم از انجمن انتقاد کنیم، انتقاد سازنده.

10ـ مسئله امید کامل به آینده است. هیچ مسلمانی حق یاس و ناامیدی را ندارد. مسلمان سرا پا امید است انه لایائس من روح‌الله الا القوم الکافرون (آیه 87 سوره یوسف) آدمهائیکه ایمان به خدا ندارند آنهائی هستند که از گشایش آفرینی خدا در تنگناها مایوس می‌شوند انسانهای مومن همیشه باید امیدوار باشند. هیچوقت نباید چهره هیچ برادر و خواهر انجمن اسلامی متعهد پژمردگی و افسردگی و آثار یاس و ناامیدی داشته باشد، آنقدر قرآن و اسلام به ما تعلیم می‌دهد که نه با یک غوره سردیتان بشود و نه با یک مویز گرمیتان بشود.

لکیلاً تاسوا علی ما فاتکم و لا تفرحوا بماآتیکم. (آیه 23 سوره الحدید) این حوادث پیش می‌آید.

و تلک الایام نداولها بین الناس (آیه 140 سوره آل عمران)

یک روز بالا و یک روز پائین و یک روز جلو و یک روز عقب تا شما یک دفعه ضایعه اگر برایتان پیش آمد زود دچار تاسف نشوید واگر هم یک نعمت خدا بشما داد و یک پیروزی، زود از شادی خودتان را نبازید در هر دو حالت باید صبور باشید، امیدوارم که با چنین امیدی و با چنان ایمانی وچنین و چنان عمل صالحی موفق باشید که پایه‌های‌اداره قاطع نظام اسلامی را برفراز اسلام محکم‌تر کنید شما برادران و خواهران گرامی ما در این عبادت بزرگ و خدمت بزرگ سهم فعال و خلاق و سازنده داشته باشید.

(منبع: جاودانه تاریخ، گفتارها 5، از انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی، ج7، صص 269-264)

* اگر شما به حال مردم سودمند واقع شوید ماندنی خواهید بود. این بیان قرآن است

* نگذارید ایمان در دل شماها خدای نکرده پژمرده و ضعیف بشود، ایمان باید روز به روز تقویت شود

* هیچ مسلمانی حق یاس و ناامیدی را ندارد. مسلمان سراپا امید است.

  • ۹۵/۰۴/۰۸
  • ۲۵۴۵ بیننده|
  • ۲۷۳۴ نمایش|
  • |

حزب جمهوری اسلامی

شهید بهشتی

قرآن کریم

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی