پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر روز سه شنبه یکم تیرماه، در مسجد آیت الله شفیعی اهواز، با تبریک ولادت امام حسن(علیه السلام) گفت: نیمه رمضان عید مذهبی شیعیان است و در این روز باید در مساجد، حسینیه ها، کوی و برزن مراسم ویژه ای برگزار شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عمر کوتاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) اظهارداشت: زندگی کوتاه ایشان سرشار از حوادث سهمیگن و قضایای مهم که در دوران حیات امام علی(علیه السلام) و پس از آن مسؤولیت های متعددی را عهده دار بودند و همیشه سایه ای از مظلومیت بر ابعاد گوناگون زندگی وی سایه افکنده است.

 

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به روایت جعلی مخالفان مکتب اهل بیت درباره ولادت و نامگذاری امام حسن(علیه السلام) و اینکه پدر آن بزرگوار خواهان نامیدن ایشان بنام «حرب» هستند، گفت: این مسأله با روایات اهل بیت(علیهم السلام) در این باره متفاوت است و هدف مخالفان از مطرح کردن چنین نام هایی محبوبیت آفرینی برای بنی امیه و کسر شأن اهل بیت(علیهم السلام) است.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت: اسامی همچون «حرب» متعلق به بنی امیه هستند و افزون بر آن مردم از اسامی قریشی و اموی بخوبی آگاه هستند و امامین حسن و حسین «علیهم السلام» از آغاز ولادت هدف تیرهای دشمنان و جعلیات آنها قرار گرفته اند.

 

وی تعدد زوجات را از دیگر ظلم های وارده بر امام حسن(علیه السلام) دانست و تصریح کرد: در مراجعه به کتب تاریخی شاهد نقش بنی امیه و بنی مروان و نقش اصلی و بی بدیل منصور دوانیقی در جعل احادیث نادرست در حق آن امام هستیم که بصورت روایت در کتب حدیثی پخش شده اند.

 

حضرت آیت الله شفیعی با بیان اینکه در کتب حدیثی اهل تسنن در رابطه با تعدد زوجه ها تنها به ذکر تعداد و عدم اسم آنها اشاره شده است، گفت: این اقدام در نتیجه کینه منصور دوانیقی از اولاد امام حسن(علیه السلام) صورت گرفت و پیش از اقدام منصور دوانیقی به هیچ وجه در مناظره ها و سخنرانی ها به آن حضرت نسبت شهوترانی و زن داری داده نشده بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مناظره عمروبن عاص با امام حسن(علیه السلام) اتهام تعدد زوجه مطرح نشد، خاطرنشان کرد: این مناظره دال بر بطلان ادعای تعدد زوجه ها است و اینگونه جعلیات تنها براساس حقد و کینه انجام می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر عدم وجود صلح میان اسلام و کفر تصریح کرد: صلح امام حسن(علیه السلام) با معاویه آتش بس موقت و به تقاضای معاویه صورت گرفت و امام حسن(علیه السلام) براثر دروغگویی و بی وفایی اصحاب ناچار به پذیرش آن شد.

 

وی گفت: در مسأله صلح 2 نفر مقابل از حقوق خود کوتاه و یا به یکدیگر واگذار می کنند در حالی که امام حسن(علیه السلام) نمی توانند از امامت با توجه به الهی بودن آن صرف نظر و در اختیار معاویه قرار دهند و در این آتش بس مواد توافق نامه از سوی معاویه نوشته شد هر چند که به آنها عمل نکرد.

 

حضرت آیت الله شفیعی در پایان با اشاره به محتوای آتش بس که معاویه آنها را خدمت امام حسن(علیه السلام) عرضه و امام حسن(علیه السلام) به سود اسلام آنها را امضا کرد، گفت: بزرگترین نتیجه و دستاورد آتش بس امام حسن(ع) و معاویه، حادثه کربلا است در حالی که دشمنان در این باره ادعای صلح را مطرح می کنند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی