پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ضروری است که در جلسات تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در اهواز، پیام ایشان برای وفات حاج آقا سیدمحسن شفیعی که افتخار خوزستان است شرح داده شود تا بعضی حقایق روشن شود. کتاب "نقشی ارزشمند در همه عرصه ها" شرحی بر این پیام از آیت الله شفیعی است. 

حجت‌الاسلام محمد انصاری، استاد حوزه و دانشگاه در آیین رونمایی از دو کتاب آیت‌الله سید علی شفیعی که روز پنج شنبه ۲۵ آبان در کتابخانه شهید شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به کتاب «تفسیر سوره فاتحه الکتاب» گفت: در باب عظمت سوره حمد در روایات می‌خوانیم که رسول گرامی اسلام از جابر بن عبدالله انصاری پرسیدند: «آیا می‌خواهی افضل سور قرآن را به تو بیاموزم؟» جابر گفت: بله یا رسول الله(ص). آنگاه رسول خدا(ص) سوره حمد را به جابر یاد دادند. این اهمیت سوره در بین دیگر سوره‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط و مقدمات تفسیر قرآن اظهار کرد: کسی که می‌خواهد به تفسیر سوره حمد و به طور کلی تفسیر قرآن کریم اقدام کند، باید از یک سری فضایل و مقدمات بهره‌مند باشد؛ آگاهی و تسلط کامل به قرآن، آگاهی به ادبیات عرب، علم لغت، علم اصول، فقه، منطق، فلسفه، کلام و اشراف به تاریخ و سیره نبی گرامی اسلام از جمله این مقدمات است و نداشتن هر یک از این مقدمات در تفسیر قرآن آسیب است.

انصاری افزود: امروز در مراسم رونمایی تفسیر «سوره فاتحه الکتاب» به قلم آیت‌الله شفیعی جمع شده‌ایم‌. آیت‌الله شفیعی در زمینه این علوم، تسلط و اشراف کامل بلکه اجتهاد دارند. در زمینه تنوع علمی و اشراف جامع، ایشان هم‌ جزو نوادر علمی استان محسوب می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله شفیعی‌ نسبت به منابع کتاب و حدیث اطلاعات به روز و دقیقی دارند، گفت: یکی از ویژگی‌های این مفسر این است که دو دوره کامل تفسیر قرآن را طی ۳۸ سال بیان کرده‌ و بعد از بیان دو ‌دوره تفسیر، دست به قلم‌ شدند و تفسیر سوره حمد را به رشته تحریر در آوردند.

انصاری ادامه داد: کتاب «نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها» در باب نقش حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی است. رهبر انقلاب از باب رعایت مسائل تقوی و اخلاق در بیان و قلم، اهل بزرگنمایی نیستند، اما پیام حکمت آمیز ایشان در پی رحلت جانسوز حجت الاسلام و المسلمین شفیعی به گونه‌ای است که نمی‌شد نسبت به آن بی تفاوت ماند. بهترین فرد برای تفسیر این کلام کسی جز آیت الله شفیعی نبودند.

وی گفت: این خاصیت یک حکیم است که در پیامی مختصر نکاتی مهم بگنجانند. رهبر انقلاب در پیام خود‌ ۹ ویژگی را از مرحوم سید محسن شفیعی بیان می‌کنند. «نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها» کتابی زیبا و پرده‌ای از ابعاد مخفی و اسرار این پیام رهبر است. این پیام به اذعان بسیاری از افراد، پیامی بی نظیر است که ثمره اخلاص و بزرگ منشی سید محسن شفیعی است.

انصاری اظهار کرد: گرچه امروز برای رونمایی از دو تألیف آیت الله شفیعی جمع شده‌ایم، اما آثار عملی آیت‌الله شفیعی مهم‌تر و برجسته‌تر از آثار علمی ایشان است و این آثار، فرزندان بزرگوار ایشان هستند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی