پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم وفات حضرت معصومه(س) و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وفات حضرت معصومه(س) با سالروز آیت‌الله دکتر مفتح تقارن پیدا کرده و 27 آذر به عنوان روز وحدت و دانشگاه نامگذاری شده است. گذشت ایام و عبور از حوادث تاریخی، ضرورت بازخوانی و بازگویی را دو چندان می‌کند و تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه جای شهید و جلاد عوض نشود ناشی از همین دغدغه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: گاهی تحریف و وارونگی یا بیان بخشی از حقیقت و کتمان بخش دیگری انجام می‌شود. تاریخ انقلاب اسلامی را باید کسانی از جنس تولید کنندگان و آفرینندگان آن تدوین کنند.

وی ادامه داد: تعبیر وحدت حوزه و دانشگاه فارغ از مسیر طی شده و آسیب شناسی، این تعبیر در روزگاری قابل تصور نبود. در میان کلمات امام راحل در صحیفه می‌توان به تصویری از شرایط آن زمان در این باره را بدست آورد. برای قرب و نزدیک شدن حوزه و دانشگاه امام راحل حدود دو دهه رنج و زحمت کشیدند و تلاش نفس‌گیری انجام دادند تا دیدگاه‌های متفاوت به اختلاف تبدیل نشود البته خیلی‌ها در این زمینه بازی خوردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‎های خوزستان اظهار داشت: آیت‌الله شهید بهشتی، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله باهنر و رهبر معظم انقلاب، جنس دردی که امام راحل منادی آن بود را شناختند و آن را منتقل کردند. چهره‌های دانشگاهی نیز درد این مساله را داشتند.

وی بیان کرد: منادیان وحدت در تلاش برای ارائه تصویر صحیح از حوزه و دانشگاه بودند. با موج انقلاب اسلامی، جدایی‌ها به همبستگی و وحدت تبدیل شد و حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد. آیت‌الله مفتح در محضر علمای بزرگ شاگردی کرد. ایشان در جایگاه یک دانشجو وارد دانشگاه شد و در شرایطی که مجتهد بود در کلاس دانشجویی حضور داشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: نزدیک‌ترین گفتمان درباره وحدت حوزه و دانشگاه مربوط به آیت‌الله مفتح است و اولین جلسه درباره این مسئله را ایشان تشکیل داد. شهادت آیت‌الله مفتح در دانشگاه تهران امضای صداقت و درستی ایشان بود. ارتباط حوزه و دانشگاه مسئله پذیرفته شده و اکنون مطالبه در میزان این ارتباط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی بیان کرد: از دوران تاریک، کدورت و نگرانی حوزه و دانشگاه عبور کردیم اما از افق مطلوب فاصله داریم ولی باید این میزان را نگه داشت. مسئله امروز این است که در حرکت مشترک منشور یک نظام کارآمد دینی را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه‌های مشترک بین علمای حوزه و اساتید دانشگاه‌ وجود دارد، عنوان کرد: این پیوندها علاوه بر سطح عاطفی در سطوح گسترده‌تری باید انجام شود تا دغدغه امام راحل را بتوان تبیین کرد و به میدان آورد. طلبه و دانشجو باید عالم و دانشمند باشند و در این زمینه باید زحمت و تلاش کرد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی