پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

به مناسبت سالروز صدورفتوای تاریخی امام خمینی علیه سلمان رشدی

25 بهمن ماه، سالروز صدور فتوای تاریخی امام خمینی علیه نویسنده هتاک و مورد حمایت غرب به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان مسلمین است. احمد سلمان رشدی، نویسنده هندی‌الاصل که در انگلستان تحصیل کرد و به تبعیت این کشور درآمد، در سال 1367 با انتشار کتاب موهن «آیات شیطانی» تحت تاثیر القائات دولت‌های استعماری غرب،‌ موجی از انزجار و اعتراضات مسلمانان را برانگیخت. وی در این کتاب با حمله به پایه‌های اعتقادی و ایمانی مسلمانان و با تمسخر و استهزاء و توهین به مقدسات اسلامی و قرآن کریم و حضرت رسول اکرم صلی‌الله و علیه و آله، قصد داشت با وهن پایه‌های دین و مذهب، زمینه‌های نفوذ انقلاب اسلامی و بازیافت هویت اسلامی در میان جوامع مسلمان را سد نماید.
این کتاب در شرایطی منتشر شد که انقلاب اسلامی ایران به رغم گرفتار بودن در جنگ تحمیلی عراق با حمایت همه قدرت‌های بزرگ جهان و انواع توطئه‌های ریز و درشتی که منشا همه آن توطئه‌ها از درون هیات‌های حاکمه دولت‌های غربی به عنوان مخالفان سرسخت اسلام و انقلاب سرچشمه می‌گرفت، توانسته بود مقتدرانه در برابر همه آن توطئه‌ها استقامت نماید و نه تنها قدمی در برابر استعمارگران به عقب برندارد، بلکه با پیروزی‌های متناوب در جبهه‌های جنگ، نوید غلبه بر مهره‌ها و عوامل منطقه‌ای آنها را سر دهد. دولت‌های غربی گمان می‌کردند با حمله به اسلام به عنوان سرچشمه مقاومت ملت‌های مسلمان، می‌توانند ناکامی‌های خود در عرصه میدان نبرد و رویارویی مستقیم با مظهر مقاومت ملت‌های مسلمان یعنی جمهوری اسلامی ایران را جبران نمایند، از این رو با پروبال دادن به نویسنده‌ای ناشناخته و نامتعادل، وی را تشویق به اهانت به مقدسات اسلامی نمودند، غافل از اینکه این توطئه نیز با هوشمندی و شجاعت امام خمینی تبدیل به سلاحی علیه خود آنان می‌گردد و به استیصال هرچه بیشتر آنان می‌انجامد.
انتشار کتاب آیات شیطانی که با اعتراضات گسترده مسلمانان جهان مواجه گردیده بود و هر روز از اقصی نقاط ممالک اسلامی صدای اعتراض و تظاهرات مسلمانان را به گوش بانیان انتشار این کتاب می‌رساند، با فتوای تاریخی امام خمینی در 25 بهمن ماه 1367 به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات اسلامی علیه مخالفان اسلام تبدیل شد. فتوای امام اعتراضات در کشورهای اسلامی را به اوج خود رساند، بطوری که علمای اسلامی و رهبران احزاب اسلامی در اکثر کشورهای مسلمان‌نشین، فتوای امام را خواست عمومی مسلمانان اعلام کردند و بطور یکپارچه خواستار اعدام این نویسنده موهن به مقدسات اسلامی شدند.
فتوای امام خمینی به شرح زیر است:
«انالله و اناالیه راجعون – به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مولف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم، چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس که در این راه کشته شود، شهید است انشاءالله. ضمناً اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته روح‌الله الموسوی الخمینی – 25 بهمن ماه 1367/ 11 رجب 1409»
این فتوا نه تنها در داخل ایران، بلکه در سرتاسر جهان موجی از بیداری را در میان مسلمانان به راه انداخت و دولت‌های غربی حامی سلمان رشدی را به شدت نگران کرد. آنها تلاش کردند در موضع گیری‌هایی شتابزده این فتوا را منحصر به چارچوب مرزهای ایران معرفی کنند و یا آن را مرتبط با مذهب تشیع نشان دهند و همزمان با تشویق سلمان رشدی به عذرخواهی از مسلمانان سعی کردند به اندازه توان خود از اثرگذاری این فتوا در جوامع اسلامی کم نمایند. اما پیام مجدد امام درباره اینکه سلمان رشدی و ناشران کتابش اگر توبه کنند و زاهد زمان هم گردند، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال، تمامی هم خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند، این تلاش‌های بی‌ثمر را نیز خنثی نمود.
غربی‌ها که کلیه اقدامات خود در بی‌اثر کردن فتوای امام را ناکام دیدند، در یک هماهنگی آشکار رو به فشارهای سیاسی و بین‌المللی به جمهوری اسلامی آوردند و با فرا خواندن سفرای خود از ایران گمان کردند که با توسل به چنین حربه‌هایی دولت ایران را ناچار به عقب نشینی از این فتوا خواهند نمود. اما این ترفند نیز جواب نداد و با تصویب مجلس شورای اسلامی، روابط ایران با انگلیس به عنوان حامی نویسنده و منتشر کنندگان کتاب آیات شیطانی قطع گردید. دولت انگلیس که تا آن زمان تلاش می‌کرد خود را بی‌ارتباط با انتشار کتاب نشان دهد، از آن پس به حمایت علنی از سلمان رشدی برخاست و با گماردن محافظان دولتی برای وی رسماً خود را حامی او اعلام کرد.
از آن پس سلمان رشدی مرتد به زندگی مخفیانه روی آورد و چند ماه بعد همسرش از وی جدا شد. حدود سه سال بعد دولت لندن که از حفاظت بیشتر از سلمان رشدی اظهار عجز می‌کرد، ناچار شد او را به آمریکا منتقل نماید و مسئولیت حفاظت از او را به سازمان‌های امنیتی آمریکا بسپارد. سلمان رشدی از آن زمان به طور مخفی در آمریکا زندگی می‌کند و در واقع تبدیل به مرده‌ای متحرک شده است که هر لحظه سایه مرگ را به واسطه فتوای تاریخ ساز امام خمینی بالای سر خود احساس می‌کند.
در سال‌های اخیر،‌ تحرکاتی علیه مقدسات ادیان توحیدی به ویژه اسلام در کشورهای غربی دیده شده که اقدام موهن هفته‌نامه «شارلی ابدو» در پاریس از جمله این تحرکات است. کسانی که پشت صحنه این اقدامات قرار دارند، دنباله‌های سلمان رشدی هستند که می‌خواهند اسلام هراسی را ترویج کنند ولی با رشد آگاهی‌های مردم نسبت به اسلام حتی در اروپا و آمریکا و با دفاع جانانه‌ای که امام خمینی با فتوای تاریخی خود از پیامبر گرامی اسلام کرد، این تلاش‌های مذبوحانه راه به جائی نخواهد برد و اقبال مردم در نقاط مختلف جهان به اسلام، روز به روز بیشتر خواهد شد و دنباله‌های سلمان رشدی ناکام خواهند شد.

مرجع: روزنامه جمهوری اسلامی 25 بهمن ماه 1393

  • ۹۳/۱۱/۲۶
  • ۲۷۷۳ بیننده|
  • ۲۹۵۸ نمایش|
  • |

آیات شیطانی

امام خمینی

سلمان رشدی

شارلی ابدو

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی