پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز صبح روز 18 فروردین ماه با حضرت آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند و از رهنمودهای ایشان در زمینه مسائل فرهنگی شهر اهواز بهره مند شدند.

به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این نشست فرهنگی که با حضور مدیران فرهنگی شهرداری اهواز صورت گرفت امیر آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت در سال 1393 به تشریح برنامه های اجرا شده در نوروز 1394 پرداخت و سپس خلاصه ای از برنامه های پیش بینی شده سال 1394 را بیان نمود.

وی گفت: کارهای فراوانی از جمله چاپ کتاب و بروشور، برگزاری جشنواره، رویدادهای ورزشی، برنامه های نمایشگاهی، ایستگاه سلامت و ... انجام داده ایم و برای سال 1394 نیز برنامه های بسیاری را پیش بینی کرده ایم که از جمله آنها پروژه های ورزشی عمرانی، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، سرای محله، خانه سلامت، نمازخانه و ... می باشد.

آهن جان همچنین در ادامه گزارشی از برنامه های نوروزی ارائه داد و گفت: طی ایام نوروز مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) را با نام آسمان کبود برگزار نمودیم. اجرای تعزیه و سوگواری در مناطق مختلف نیز بخش دیگری از کارهای ما بود. اجرای تورهای گردشگری رایگان، اجرای جشن در مناطق در ایام شادی و نشاط، برنامه های ورزشی، تئاترهای خیابانی از جمله این برنامه هاست.

در ادامه این نشست آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن خیر مقدم و تبریک سال جدید و همچنین تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل (ره) گفت: گزارشی که ارائه شد بسیار خوب و بشاشت آفرین است اگر همه این خروجی ها جامه عمل بپوشند تصدیق می کند که چهره اهواز متحول می شود.

وی در ادامه گفت: برای انجام کارها باید هماهنگی و وحدت حاکم باشد ولی مسئله ای که پیش می آید این است که با نهایت حسن نیت و هدف برنامه هایی آغاز می شود ولی گاهی نتیجه می دهد گاهی نتیجه نمی دهد یا نتیجه ضعیف می دهد که باید بررسی کرد که چرا آنچنان که می خواهیم نتیجه نمی دهد. در این زمینه دو کار باید انجام داد اینکه هر یکسال چک کنیم که از پارسال تا امسال چه مقدار پیشرفت کرده ایم این بررسی عادلانه، صادقانه و بی طرفانه باید باشد. این تفاوتها باید یادداشت شود و سالهای بعد هم همینطور چک کنید و یادداشت کنید و به این وسیله مشخص می شود که عملکردتان تا چه اندازه موثر بوده است. سال به سال آمارگیری شود و با سال قبل مقایسه شود که چه مقدار ترقی صورت گرفته و اگر در جایی تنزل کرده علت آن بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت امور تبلیغی و امور فرهنگی اشاره نمود و افزود: امور فرهنگی و تبلیغی باید هر کدام مشخص شود تا ببینیم کار فرهنگی انجام می دهیم یا تبلیغی؟ مسئله فرهنگ عبارت است از بالا رفتن سطح افکار مردم. این برای ما مهم است و به خصوص در خوزستان که اقوام مختلف هر کدام با شرایط خود در آن وجود دارند. فرهنگ یعنی روشن بودن، فهیم بودن. بینش ما باید بالا برود و افکار ما مترقی شود. در احادیث نیز آمده است که خداوند عمل بهتر را می خواهد و نه عمل بیشتر و به همین دلیل است که گفته اند عالم از عابد بهتر است چون عالم احسنیت دارد و عابد اکثریت دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: کار فرهنگی این است که افکار مردم مترقی شود و روشن فکر کنند و هر چیزی را قبول نکنند و در این زمینه بیشتر باید روی جوانان کار کرد و به اجرایی کردن آن اهمیت داد. اسلام افراد بالابین می خواهد نه بالانشین و مطمئنا اگر برنامه های فرهنگی ترقی کند برنامه های مذهبی هم ترقی پیدا می کند.

گفتنی است، در این نشست مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و معاونین فرهنگی مناطق هفتگانه نیز حضور داشتند.

  • ۹۴/۰۱/۲۱
  • ۲۱۸۸ بیننده|
  • ۲۳۷۴ نمایش|
  • |

آیت الله شفیعی

شهرداری اهواز

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی