پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه 26 مهرماه در سلسله سخنرانی های ماه محرم در مسجد آیت الله شفیعی اهواز با اشاره به اینکه اینکه امیرمؤمنان(علیه السلام) در دوران خلافت، حریث بن جابر را به استانداری خراسان منصوب کرده بود، افزود: در این بین دو دختر یزدگرد سوم (شهربانو و شاه زنان) که به همراه پدرشان به خراسان رفته بودند با استاندار وقت دیدار و اعزام به مدینه برای ملاقات با مولای متقیان را خواستار شدند که پس از حضور در مدینه و پیروی از علی(علیه السلام)، شوهر اختیار کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهربانو با سیدالشهدا(علیه السلام) و شاه زنان با محمد بن ابی بکر ازدواج کرد که ثمره چنین ازدواج هایی به ترتیب امام سجاد(علیه السلام) و عاصم بن محمد بن ابی بکر(از فقهای 7 گانه اهل مدینه) است.

این عالم دینی با بیان اینکه شهربانو در هنگام ولادت امام زین العابدین(علیه السلام) از دنیا رحلت کرد، افزود: امام چهارم در 22 سالگی به امامت منصوب و به مدت 35 سال امامت شیعیان را بر عهده داشت که در این مدت معنویت مسلمانان را فزونی و معجزات گوناگونی را به منصه ظهور رساند.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه امام سجاد(علیه السلام) در برابر برخورد استهزاء کنندگان بی اعتنا بود، تصریح کرد: واقعه کربلا، قتل عام اهل مدینه و محاصره مکه و آتش انداختن به کعبه سه جنایت یزید ملعون در دوران سه ساله خلافت است که قتل عام اهل مدینه پس از قیام آنها علیه یزید صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یزید اهل مدینه را برای لشکریانش مباح کرده بود، ادامه داد: در این لشکرکشی ده هزار و 700 نفر از صحابه رسول خدا(ص) شهید و به  هزار دختر باکره تجاوز شد که در نهایت اهل مدینه تسلیم شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام سجاد(علیه السلام) با سیاست منحصر به فرد، مدینه را از سقوط کامل نجات داد که در این میان فرمانده لشکر اعزامی به مدینه «مسلم بن عقبه» سه بار تصمیم به قتل چهارمین امام کرد اما هر بار با مشاهده ابهت و عضمت آن حضرت از نیت پلید خود روی گردان بود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی