پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان امروز در جمع کارکنان موسسه جهاد نصر با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دوره کمال آن، اظهار داشت: وظیفه خدمت به انقلاب اسلامی ایران برعهده تمامی ملت و مسئولان است.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اینکه انقلاب اسلامی دوستان، دشمنان کمر بسته، هواداران و منتقدانی دارد، ابراز داشت: انقلاب به عنوان موجود زنده در حال حرکت با عکس العمل‌ های مختلفی مواجه است؛ دوستان و دشمنان انقلاب، نباید ما را از مسیر درست بازدارند.

این مقام مسئول نقطه اشتراک دشمنان و دوستان افراطی را در عدم اعتدال و انصاف دانست و ادامه داد: ائمه اطهار(ع) کسانی داشتند که غلات نامیده و اهل افراط بودند همچنین دشمنانی داشتند که از ناسزا گفتن دریغ نمی‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی فرصت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی را موقعیت مناسبی برای بررسی ابعاد گوناگون آن برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی بدون امام خمینی(ره) بی معنا و امکان پذیر نیست و بخشی از تحولات دنیای معاصر بدون امام فاقد مفهوم هستند.

وی با اشاره به تقسیم دوگانه بلوک شرق و غرب در دهه 50 شمسی بر نظام عالم که یک عَلَم آن در دست آمریکا و عَلَم دیگر در دست شوروی بود، اظهار داشت: این تقسیم به میزانی دقیق بود که یک تغییر دولت، بلافاصله منجر به انجام اقدامات جبرانی از سوی ابرقدرت دیگر می‌ شد.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به اینکه دو بلوک غرب و شرق با وجود همه اختلافات در مسأله عدم دخالت دین در معادلات جهانی مشترک بودند، بیان کرد: در میان این تقسیم بندی قطعی؛ از حنجره و حلقوم امام ندایی مبنی بر نه شرقی و نه غربی به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی امام خمینی(ره) را منادی نفی التقاط و الحاد برشمرد و گفت: امام انسانی بلامنازع و نظریه پردازی توحیدی است که برای گریز از یک بلوک به بلوک دیگر پناه نبرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به جزء خدا ابرقدرتی را نمی ‌شناخت، خاطرنشان کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر و پیروزی ملی امام بلافاصله به رزمنده ‌ها پیام داد که حواستان باشد پیروزی از خدا بود.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران حرفی و شعاری نیست و تجربه نویی در تاریخ بشری است که دلیل مخالفت با آن نیز به دلیل بیان سخن جدید بدون اجازه استکبار و نظام سلطه است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این ایام برخی مدعیان روشنفکرنما به دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند و کسی از آنان در سخنی گفته که علاقه‌ مند است چکمه رضاشاه را ببوسد که بدون تردید این ناشی از غفلت و جهل نسبت به آن دوره سیاه و به دلیل عدم شناخت عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس دوره سبقت در کمک به رژیم بعثی و وحدت جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار داشت: تسخیر سفارت آمریکا، ایستادگی در برابر نظام سلطه به اعتقاد آنها گناه بزرگ جمهوری اسلامی و انقلاب است که باوجود تمامی این دشمنی ‌ها نسبت به نظام و امام مسئول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولی که دست خود را در بیت المال به کجی بچرخاند به سرمایه میلیون ها موحد عالم آسیب وارد کرده چرا که تنها مکانی که لطمه به ساختار حکومت منجر ضرر به دین می‌شود، ایران است.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: ریشه انرژی هسته‌ای را درآوردند که حسن نیت خود به آمریکا را نشان دهند و اکنون نیز پروژه برجام موشکی را دنبال می ‌کنند؛ مسؤولان در برجام اشتباه کرده و استکبار را براساس مفاهیم قرآنی نشناختند.

این مقام مسئول ادامه داد: خط قرمز بودن رژیم اشغالگر قدس برای آمریکا به دلیل عمل کردن آنها براساس اعتقادات باطل خودشان است اما برخی سیاسیون به دنبال غیراعتقادی عمل کردن هستند حال آنکه دنیا براساس عقیده اداره می ‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی بیان کرد: امروز مسؤولیت پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی بر عهده همگان بوده و شرکت سراسری در راهپیمایی 22 بهمن ماه نماد حمایت از انقلاب اسلامی است.

  • ۹۶/۱۱/۲۱
  • ۱۵۵۴ بیننده|
  • ۱۶۵۹ نمایش|
  • |

22 بهمن

انقلاب اسلامی

جهاد نصر

دهه فجر

سید محسن شفیعی

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی