پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان در ارتباط با ۱۶ دی سالروز شهدای دانشجو گفت: چند ویژگی را در ارتباط با شهدای هویزه باید مدنظر قرار داد؛ یکی اینکه این شهدا در شمار سابقون هستند و قرآن مبارک تصریح می‌کند که: «السابقون، السابقون، اولئک‌المقربون» یعنی این شهدا زمانی در این بیابان‌ها حضور پیدا کردند که دوره اقتدار ارتش حزب بعث بود، دوره عربده‌کشی صدام بود. دوره مظلومیت ملت ایران بود.

وی اظهار کرد: این جوان‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب با کوهی از ایمان و شور و حماسه آمدند و اگر کسی بخواهد کمی هویزه را بفهمد و درک کند باید این بیابان‌ها را ببیند اطراف را که تا کیلومترها ببیند و بعد دریابد این بچه‌ها مظلومانه در خاک وطن، در سرزمین خودمان به شهادت رسیدند. شهدای هویزه جزء اساسی‌ترین و معتبرترین اسناد متجاوز بودن حزب بعث هستند. این بچه‌ها در درون خاک کشور با مظلومیت با لب‌های تشنه به شهادت رسیدند و از عزت و شرف ملت ایران دفاع کردند. پس نکته اول این است که این شهیدان از سابقون شهدا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی ادامه داد: اگر ملاحظه بکنید این شهدا از سراسر کشور هستند؛ اگر ما امروز می‌گوییم خوزستان چهره و نماد ملت ایران است. اگر می‌گوییم خوزستان منظومه‌ای است که تصویر ملت ایران را می‌شود در آن دید، این حرف گزافی نیست این شهدا از استان‌های مختلف کشور هستند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: نکته دیگر که قابل توجه است این است که شماری از شهدای هویزه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام هستند، شاید کمتر به این توجه شده باشد؛ اما حائز اهمیت است که این شهدا در هر دو سنگر و در هر دو میدان در برابر نظام سلطه ایستادند. سال ۵۸ ساختمانی را که به عنون سفارت به جاسوسی، به توطئه به دسیسه علیه انقلاب اسلامی اختصاص پیدا کرده بود، تصرف کردند، پوزه نظام سلطه را به خاک مالیدند. سال ۵۹ آن وقتی که احساس کردند یک سنگر و عرصه و میدان دیگری هست، اینجا حضور پیدا کردند؛ این هم قابل توجه و دقت است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که به اعتقاد من جای کار دارد این است که همان‌طور که می‌دانید شهید علم‌الهدی مبتکر دیدار و بیعت عشایر خوزستان با امام(ره) است. این حرکت ارزشمند علم‌الهدی ۵ دی انجام شده است و ۱۶ دی؛ یعنی ۱۱ روز بعد شهدای هویزه به شهادت رسیدند؛ یعنی شهید علم‌الهدی شهیدی است که شهادتش متعاقب و به دنبال تجدید بیعت با امام امت است. در ۵ دی در جماران شهید علم‌الهدی و عشایر خوزستان با امام بیعت کردند و در ۱۶ دی، شهید علم‌الهدی و یارانشان در اینجا به شهادت رسیدند و نامشان برای همیشه جاوید ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه یادمان شهدای هویزه پیام روشن ملت ایران به تجاوزگری، عربده‌کشی، تهدید و ارعاب است، گفت: آن پیام روشن این است که ما ملتی هستیم که در هیچ صحنه‌ای و در هیچ میدانی در برابر دشمن سر فرود نخواهیم آورد. پیام ۱۶ دی ۹۶ از هویزه به ترامپ و دوستان آمریکایی او و دولت‌های اروپایی که از حد خودشان بیشتر صحبت می‌کنند، گزافه‌گویی می‌کند این است که ملتی که از شهادت نمی‌ترسد، از هیچ دشمنی نخواهد ترسید؛ این را بدانند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خوزستان در پایان گفت: آخرین مرحله در عملکرد نظام سلطه تلاش برای ماندن و زنده بودن است و آخرین مرحله برای ما تلاش برای شهادت در راه خداست و مسلم آن کسی که خط پایان را شهادت در راه خدا می‌داند بر کسانی که می‌کشند که زنده بمانند، پیروز خواهد بود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی