پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، در اجلاس بزرگداشت شهدای دانشجو دانشگاه های خرمشهر و آبادان که امروز چهارشنبه 29 بهمن در تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد، عنوان کرد: دفاع مقدس از مقاطع حساس و سرنوشت ساز ملت ایران است و در این تحول بزرگ نقش دین، رهبری امام خمینی(ره) و غیرت و عزت ملت ایران برجسته و بارز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه از پیامدهای فرهنگی این دوره می توان به احیای شهادت، ایثار و جانبازی، قناعت و ایستادگی و پایداری و وحدت ملی و عمومی اشاره کرد، ادامه داد: در این میان شهادت طلبی عنصری تعیین کننده و کلیدی است و از همین رهگذر فرهنگ ایستادگی تا حد شهادت به شعار عمومی آزادگان جهان تبدیل شد.
شفیعی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ملت ما آموخت از خدا بترسید نه از کدخدا و پیوسته در فراز و نشیب و تلخی و شیرینی ما را به قدرت لایزال الهی توجه داد و خود ایشان فرمودند می‌بینم ملت الهی شده است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان افزود: در دفاع مقدس همه اقشار و آحاد مردم حضور داشتند و صحنه ای از عزم ملی و خیزش عمومی به نمایش درآمد و به همین دلیل شهدا مربوط به همه اصناف و اقشار هستند. وجود 5 هزار شهید دانشجو در میان شهدای دفاع مقدس دلیل و گواه محکمی برحضور دانشگاهیان در صحنه دفاع مقدس است.
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی کنگره شهدای دانشجو، این شهیدان را نوابغ و نخبگان جامعه خواندند که باید با معرفی آنان به نسل های متوالی و به ویژه جوانان، شهید و راه شهدا را تعریف و این مقوله و عظمت آن را تبیین کنیم.
شفیعی اظهار کرد: امروز پاسداری از آرمان های شهیدان و خصوصا شهیدان دانشجو وظیفه و تکلیفی است که بر دوش همگان به ویژه دانشگاهیان سنگینی می کند. با مهندسی دقیق در برنامه ریزی فرهنگی، فضای دانشگاه ها را معطر به رایحه معنویت، اخلاق و فضیلت کرده و مانع هرگونه انحراف و لغزش در این میدان باشند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان در پایان گفت: برگزاری یادواره ها و کنگره های شهیدان نیز افزون بر تعظیم شعائر باید به فرصتی بی بدیل و کارگاهی کارآمد برای آشنایی جوانان دانشجو با سیره، روش و سلوک شهیدان تبدیل شود و از این رهگذر برای استحکام مبانی فرهنگی و تعمیق باورهای دینی و اخلاقی نسل جدید و آیندگان به بهترین وجه استفاده شود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی