پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدعلی شفیعی و دو فرزندشان که روز، هشتم دی‌ماه در دزفول برگزار شد، با اشاره به آیه تطهیر گفت: شاید یکی از بنیادی‌ترین آیات کریمه، این آیه بسیار پراهمیت باشد. آیه تطهیر، تنها برای اخبار از تطهیر این پنج تن نازل نشد؛ بلکه تطهیر آل‌رسول(ص) به عنوان تاسیس مرکز تطهیر جامعه بشری اعلام شده است.

وی با بیان این که خانه فاطمه(س)، خانه تطهیر جامعه بشر است، افزود: این خانه جایگاه سرچشمه‌ای است که عبادالله آن را به جوشش می‌آورند و این سر چشمه جوشان به خانه همه اهل ایمانی که به این خانه می‌پیوندند، متصل می‌شود و در نتیجه یک جامعه پاک با مرکزیت این خانه پاک، به وجود می‌آید.

آیت‌الله اراکی افزود: نقش این خانه پاک در طول تاریخ بشری خود گواه این حقیقت است. در طول ۱۴۰۰ سال این خانه شگفت آور ترین پدیده ها و ثمرات را در جامعه بشری به وجود آورده است. تداوم ارزش‌های متعالی الهی در جامعه بشری از همین خانه سرچشمه گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش علما از نسل فرزندان حضرت فاطمه(س) در عصر حاضر در کشورهای اسلامی افزود: ببینید در استان خوزستان نقش فرزندان فاطمه(س) از صدها سال تاکنون چه نقشی بوده است. من آیت الله شفیعی را از دوران نجف کم و بیش می‌شناختم؛ مردی با تقوا و پرهیزکار که بیش از ۵۰ سال در بین مردم حضوری فعال، راهنما، معلم خدمتگزار، زاهد و با تقوی داشتند. فرزندانی که ایشان تربیت کردند؛ آقا سید مرتضی که برای ما خیلی عزیز بود؛ طلبه پرشور، بااستعداد و متدین که خیلی داغش سخت بود و آقا سید محسن، عالم متدین و تلاشگر، دستاوردهای این عالم بزرگ و آثار وجودی ایشان در استان است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به برکات علمی، تدریس‌ها و تالیفات آیت‌الله شفیعی گفت: تقدیر از این عالمان بزرگ به جا است. خوزستان در طول تاریخ عالم پرور بوده است. این بزرگان نقش اساسی نه‌تنها در حفظ دین در این استان، بلکه در کل کشور و جامعه اسلامی داشتند. از این عالم تقدیر و تشکر می‌کنیم و از خدای متعال طول عمر ایشان را درخواست داریم. امیدواریم طلاب جوان قدر این عالمان بزرگ را بدانند.

وی افزود: اگر در جامعه تقوایی وجود دارد، اگر صدق و وفا و امنیت و امانی وجود دارد، اگر امانتداری و اخلاصی وجود دارد از برکت این عالمان بزرگ است. بزرگترین نعمت خدای متعال بر هر جمعیتی عالمان هستد؛ عالمان عامل بدین که بحمدلله چهره‌های علمای عامل بدین در را سطح استان می‌بینیم.

آیت‌الله اراکی با اشاره به نقش این بزرگان در ترسیخ مبانی دینی و تربیت نیروهای مخلص، گفت: اگر ما در خوزستان شهیدانی تقدیم اسلام کردیم که توانستند اسلام را حفظ کنند در نتیجه تربیت این عالمان بزرگ بود. همه رزمندگان ما از مساجد برخاستند؛ مساجدی که به وسیله این عالمان مدیریت می‌شدند. شهدا از پای منبر این عالمان برخاستند. مدرسه‌ای که از مسجد برخیزد خود می‌تواند یک مسجد باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مسجد خاستگاه تطهیر جامعه است، گفت: مدرسه باید از مسجد سرچشمه بگیرد. باید ارتباط این دو را برقرار کنیم. اگر می‌توانستیم و در کنار هر مدرسه، مسجدی قرار داشت، جامعه وضع بهتری داشت. عالم، نویسنده و هنرمندی می‌تواند به جامعه خدمت کند که پاک باشد. لذا باید این پیوند مدرسه و مسجد، بازار و مسجد و همه اقشار با مسجد را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از افتخارات دزفول این است که مساجد بسیار دارد که پر رونق هستند. عالم در مسجد، روح و جان مسجد است.

آیت‌الله اراکی از بانیان این مراسم قدر دانی کرد و افزود: ان‌شاالله این مراسم برای سایر علمای استان تداوم پیدا کند. مردم باید با خدمات علما آشنا شوند. علمای ما متواضع و شهرت‌گریز هستند. دیگران باید این خدمات را به زبان بیاورند. این به معنی انجام کاری برای یک شخص نیست: عالم شخص نیست؛ عالم یعنی ارزش‌های متعالی و تجلیل از عالم، تجلیل از خوبی‌ها، تقوا و خدمت‌گزاری است. جامعه‌ای زنده است که علمای آن قدرشان شناخته شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش و خدمات آیت‌الله شفیعی در دهه شصت در استان خوزستان گفت: سال‌های ۶۰ تا ۶۲ در استان خوزستان، سال‌های سختی بود. بنده در قوه قضائیه بودم‌. همکاری آیت‌الله شفیعی در دادگستری همکاری متواضعانه بود. وجود ایشان در استان در آن روزهای سخت و تحمل مسئولیت قضایی نقش بسیار عظیمی در ایجاد امنیت در این استان داشت. نقش ایشان در ایجاد امنیت

در پشت جبهه، نقش مهمی است‌. یکی از پرده‌های تاریخ جنگ تحمیلی که گفته نشده است و باید گفته بشود، حفظ امنیت در پشت جبهه در استان بود. شهرها امن بود، با وجود این که همه گروه‌های ضد انقلاب در این استان جمع شده بودند. اما استان امن شد و مردم توانستند از خود و کشور دفاع کنند. زحمات و تلاش‌‌های آیت‌الله شفیعی در آن دوران فراموش نشدنی است.

آیت‌الله اراکی در پایان گفت: امیدوارم کسانی که می‌خواهند تاریخ جنگ تحمیلی را تدوین کنند به این بخش از تاریخ جنگ خوب بپردازند. هرچه درباره تاریخ جنگ تحمیلی نوشته شده مربوط به صف اول جبهه است که خیلی هم خوب و لازم است، اما جبهه فقط یک صف نداشت. لایه‌های زیادی پشت جبهه وجود داشت که اگر آن لایه‌ها نبود صف اول پایدار نمی‌ماند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی