پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

یار مهربان و مقتدر

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، «امنیت» را موضوعی «درجه یک» خواندند و با تأکید بر نظارت کامل و جدی مسئولان نیروی انتظامی بر «سلامت فکر و عمل و اخلاق کارکنان» و «تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی»، افزودند: برنامه‌ها را بر «عقل و منطق»، «عزم و اقتدار» و «قانون‌گرایی و عطوفت» استوار کنید تا تصویری کاملاً مطلوب از ناجا در ذهن مردم قدرشناس ترسیم شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به چند رویداد مهم ماه‌های اخیر از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و وزیر محترم کشور در برقراری امنیت در مراسم دهه‌ی فجر و راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری همراه با آرامش و امنیت دو مرحله‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان، و حضور مسئولانه در راه‌های مواصلاتی کشور در ایام سفرهای نوروزی، تشکر و قدردانی کردند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درخصوص سفرهای نوروزی این نکته را نیز متذکر شدند که اگرچه آمار تلفات تصادف‌های جاده‌ای کاهش یافته است اما آمار تلفات همچنان بالا است و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند این آمار به‌‌طور مستمر کاهش یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع امنیت را بسیار مهم و در درجه‌ی اول اولویت خواندند و با تأکید بر اینکه بدون امنیت، زندگی روزمره‌ی مردم و فعالیت‌های علمی، دانشگاهی، اقتصادی و اداره‌ی کشور امکان‌پذیر نیست، گفتند: اقدام و عمل در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری شجره‌ی طیبه‌ی اقتصاد درون‌زا نیز نیازمند امنیت است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بررسی ریشه‌های ناامنی توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول را حائز اهمیت دانستند و با تأکید بر لزوم کمک همه‌ی دستگاه‌ها به نیروی انتظامی، خاطرنشان کردند: سلامت، دقت و احساس انگیزه‌ی بالا در فرماندهان رده بالای نیروی انتظامی و رفتارِ انصافاً پدرانه‌ی وزیر محترم کشور با نیروی انتظامی، فرصت‌های مغتنمی است که باید بیش از پیش از آنها برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کرد.

ایشان با تأکید بر لزوم کمک دولت برای ارتقای کمی و کیفی نیروی انتظامی، لزوم توجه جدی به موضوع کمک‌های مردمی را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: نیروی انتظامی و وزارت کشور باید با بررسی دقیق، عرصه‌های حضور و کمک مردمی را مشخص و اعلام کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با آحاد مردم، سلامت این نیرو را بسیار مهم برشمردند و گفتند: «سلامت فکر، عمل و اخلاق در نیروی انتظامی»، ضمن جلب پشتیبانی مردم، ارتباط نیرو با قشرهای مختلف مردم را صمیمانه خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای لازمه‌ی سلامت نیروی انتظامی را، «وجود نظارت دقیق، همه‌جانبه و دائمی» دانستند و گسترش دایره‌ی حضور نیروی انتظامی در سراسر کشور و برقراری امنیت در همه‌ی مناطق سکونتی و محیط‌های زیستی مردم اعم از مناطق حاشیه‌ای شهرها، مناطق دوردست و شهرهای کوچک را مورد تأکید قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع «امنیت اخلاقی» و دغدغه‌های مردم در این زمینه، از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه نیروی انتظامی قرار گیرد، گفتند: اعتیاد، شرارت‌ها، و هنجارشکنی‌ها، موجب تهدید امنیت جسمی، جانی و اخلاقی جامعه می‌شود؛ بنابراین باید با استفاده از دیدگاه‌های کارشناسانه‌ی انسان‌های متفکر و صاحب‌نظر به‌خصوص در درون نیروی انتظامی، برای مقابله با این مسائل، برنامه‌ریزی دقیق کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی، بعد از برنامه‌ریزی دقیق، مستحکم، عقلانی و صحیح، دیگر نباید به مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌های رسانه‌ای توجه شود بلکه باید با توکل بر خدا کار را پیش برد.

ایشان شکل‌گیری یک تصویر کاملاً مطلوب از نیروی انتظامی را در ذهن مردم ضروری دانستند و تأکید کردند: باید تصویر یک «یار مهربان و مقتدر» از نیروی انتظامی در ذهن مردم ترسیم شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: «اقتدار و قاطعیت بدون بی‌رحمی»، «سلامت درونی»، «حضور به‌هنگام و سریع»، «عطوفت و کمک به مردم»، و «قانون‌گرایی» عواملی هستند که موجب ارائه‌ی تصویری مثبت از نیروی انتظامی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، تحقق این موارد را زمینه‌ساز پیشرفت نیروی انتظامی و سهیم شدن این نیرو در پیشرفت عمومی کشور دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روند پیشرفت‌های کشور را با وجود تلاش‌های ۳۷ ساله‌ی دشمنان، «خوب» و «مداوم» ارزیابی کردند و افزودند: نظام اسلامی به پشتوانه‌ی ملت، بینی دشمنان را به خاک مالیده است و سعی دشمنان برای ایجاد ناامیدی، بدبینی و اختلاف در کشور نیز در عصبانیت آنها از پیشرفت‌های ایران ریشه دارد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، همه‌ی مسئولان و مردم را به مراقبت از وحدت موجود در کشور فراخواندند و افزودند: ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است.

ایشان، وجود برخی ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها در جامعه را مانند هر کشور دیگری دانستند و افزودند: برای تحلیل کلی اوضاع ایران، باید حرکت عمومی را مورد توجه قرار داد که به فضل الهی، این حرکت و نگاه غالب، بسیار خوب است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین فعالیت‌های بخش عقیدتی - سیاسی نیروی انتظامی را در تقویت ظرافت‌مندانه‌ی انگیزه‌های دینی در ناجا، با ارزش و قابل تقدیر خواندند.

ایشان از صبر و بردباری خانواده‌های فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی نیز که زمینه‌ساز خدمات گسترده‌ی آنان می‌شوند، تشکر کردند.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی با تبریک اعیاد شعبانیه، اعلام کرد: «اشراف و کنترل بر مرزها»، «افزایش ظرفیت عملیاتی برای مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و قاچاقچیان»، «هوشمندسازی سامانه‌ها»، «کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات رانندگی»، «توجه به انضباط در همه‌ی ابعاد»، «صیانت از نیروی انسانی» و «کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی» از برنامه‌ها و فعالیت‌های نیروی انتظامی است.

سردار اشتری افزود: پاسخ به دغدغه‌ها و مطالبات عمومی مبنی بر برخورد با ناهنجاری‌ها و فساد سازمان‌یافته در اولویت برنامه‌های کاری نیروی انتظامی قرار گرفته که البته نیازمند پیگیری مداوم و همدلی قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف کشور است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی