پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود در مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز با بیان اینکه می توان از ظرفیت واقعه کربلا برای تربیت و هدایت جامعه بشری استفاده کرد، اظهار داشت: براساس مستندات تاریخی معاویه از سال 56 هجری در فکر تعیین یزید به جانشینی خود بود حال آنکه براساس توافق صورت گرفته با امام حسن مجتبی(علیه السلام) حق تعیین جانشین را نداشت.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به اینکه معاویه از روزهای اول هیچ تعهدی به توافق نامه نداشت، افزود: امروزه در مسائل مختلف هم تعهد جمهوری اسلامی ایران و عدم پایبندی آمریکا را شاهد هستیم و چنین جبهه ای در طول تاریخ یکسان عمل می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از کربلا باید درس بصیرت را بیاموزیم، ابراز داشت: معاویه با تعیین جانشین در سودای تبدیل مدیریت جامعه اسلامی از امامت به سلطنت بود و اعتقادی به مشروعیت الهی نداشته و تنها معیارهای پادشاهی و سلطنت را قبول داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی بیان داشت: در محدوده سال های 56 تا 58 قمری مکاتبات تندی میان امام حسین(علیه السلام) و معاویه درباره جانشینی یزید رد و بدل شد که در یکی از آنها سالار شهیدان در جواب تهدیدهای معاویه می گوید ما شمارا خواهیم کشت و کفن تان نخواهیم کرد و بر جنازه هایتان نماز نخواهیم گذاشت و در واقع با چنین عباراتی آنها را کافر معرفی می کند.

وی در ادامه گفت: معاویه به توافق نامه عمل نکرد و برای یزید بیعت گرفت. در ادامه یزید در 28 رجب سال 60 قمری نامه ای به والی مدینه نوشته و بر ضرورت اخذ بیعت از سیدالشهدا و بزرگان مدینه تأکید کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه یزید در نامه خود به والی مدینه از ادبیات تهدید و ارعاب استفاده کرده بود، خاطرنشان ساخت: امام در 29 رجب همراه با اهل بیت(علیهم السلام) از مدینه خارج و در 3 شعبان وارد مکه شدند که در این مدت بحث های اساسی درباره قیام خود مطرح کرد.

این مقام مسئول به شبهات مطرح شده درباره قیام امام حسین(علیه السلام) اشاره و ابراز داشت: اساسی ترین توصیه ما در این باره مطالعه و بررسی دقیق مستندات تاریخی است چرا که بخشی از اهداف قیام در دیدارها، سخنرانی ها و نامه نگاری های صورت گرفته در مدت زمان حضور امام در مکه بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) با نزدیک شدن به موسوم حج فرصتی بیشتری برای تبیین اهداف قیام کربلا داشتند، اظهار داشت: وجه تمایز نامه نگاری کوفیان نسبت به سایرین در آن است که اهل کوفه عمدتا شهروندان دوره خلافت امیرمؤمنان بودند و آن دوران را طلایی قلمداد می کردند؛ از این رو نخستین مکاتبات از سوی آنها صورت گرفت.

وی افزود: اهل کوفه آشناترین مردم در امت اسلام به امیرمؤمنان، خلافت و ولایت علی(علیه السلام) هستند البته در کالبدشکافی آنها باید دانست که در پی حقیقت بدون هزینه بودند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بصیرت واژه عمیقی از حیث معنایی است، تصریح کرد: آدم بصیر صرفا کسی نیست که وظیفه را تشخیص دهد بلکه باید برای آن اقدامی کند؛ از این رو تشخیص اهل کوفه در خلافت امام حسین(علیه السلام) درست بود اما نمی دانستند که مخالفی در این باره وجود دارد و باید به مقابله آن بپردازند.

این مقام مسئول ترس و طمع کوفیان را سبب تنها ماندن مسلم بن عقیل در کوفه و پشت به امام حسین(علیه السلام) دانست و گفت: امام به عنوان راهبر و مدیر ارشد جامعه مطابق اصول و مبانی جامعه عمل می کند و در برابر نامه های فراوان کوفیان برحسب ظواهر موظف به اجابت دعوت بود.

  • ۹۶/۰۷/۰۳
  • ۱۷۲۵ بیننده|
  • ۱۸۱۶ نمایش|
  • |

امام حسین

سید محسن شفیعی

ماه محرم

نهاد رهبری

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی