پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود در مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز با بیان اینکه قیام امام حسین(علیه السلام) نسخه جعلی و بدلی اسلام معرفی شده بنی امیه را باطل کرد، اظهار داشت: تثبیت امامت و القای روح شجاعت و شهامت در جامعه دچار فرسایش اسلامی از دیگر دستاوردهای قیام اباعبدالله بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه عامل پیشرفت و ترقی مسلمانان صدر اسلام القای روح شجاعت از سوی رسول خدا(ص) بود، عنوان داشت: مسلمانان صدر اسلام در دفاع از اسلام، وحی و حضرت ختمی مرتبت درگیر عِده و عُده نبودند و نمونه آن را در جنگ بدر شاهد بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) جامعه اسلامی را آزاد و شجاع تربیت کرده بود، ادامه داد: پس از آن وفات آن حضرت، بحث شجاعت به خاطر تعلق دنیوی و اشرافی گری مسلمانان به افول رفت که در دوران خلافت امیرمؤمنان عدم همراهی صحابه به خاطر دلبستگی به دنیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی خاطرنشان ساخت: جامعه ای که به علایق دنیوی دل ببندد از کار خواهد افتاد؛ از این رو در دوران خلافت معاویه امور و مسائلی که در اسلام قبیح و ناشایست بود در سرتاسر شهرهای اسلامی گسترش یافت به گونه ای که از کوچه های مدینه و مکه صدای ساز و آواز می آمد و در آن دوران ارزش های اسلامی به استحاله رفت.

وی با بیان اینکه استحاله ارزش های اسلامی شجاعت را از جامعه اسلامی گرفت، افزود: قیام حسین(ع) فرهنگ شجاعت و ایستادگی شجاعانه را زنده و ثابت کرد که قاعده و مبنای شعار اساسی پیروزی خون بر شمشیر درست است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به اینکه امام راحل در دوران نهضت ملت ایران را به شجاعت دعوت کرد، اظهار داشت: امام راحل در فرهنگ عمومی ما مرگ و ترس را تحقیر کرد و جمله معروف «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله است که نارنجک به خود می بندد و زیر تانک دشمن می رود» دال بر چنین مطلبی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه جواب حرف های نامربوط و بی ریشه ترامپ، مرگ بر آمریکا است، گفت: ترس یکی از اهرم های شیطان است که اسلام برای رویارویی با آن شجاعت را بارور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان داشت: در هیچ جای حرکت کربلا عنصر ترس وجود ندارد و روح چنین حرکتی بیداری، شجاعت، حماسه و تحقیر دشمنان است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) شجاعانه کربلا را عامل رسوایی یزید فاسق و فاجر معرفی کرد، افزود: روح شجاعت و آزادگی مدیون سیدالشهدا است و بزرگترین عامل روحیه بخش رزمندگان اسلام در شب های عملیات سینه زنی و روضه خوانی برای اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان عنوان داشت: القای روح شجاعت در امت اسلام پس از آنکه سال ها به تن پروری عادت کرده بودند، از دستاوردهای مهم قیام کربلا محسوب می شود و بسیار مهم است بدانیم که پس از واقعه کربلا حرکت های متعددی در رویارویی با طواغیت و ستمگران روی داد که در آنها روحیه شجاعت برگرفته شده از امام حسین(علیه السلام) دیده می شد.

  • ۹۶/۰۷/۰۴
  • ۱۵۸۶ بیننده|
  • ۱۷۰۰ نمایش|
  • |

امام حسین

سید محسن شفیعی

ماه محرم

مسجد صاحب الزمان

کربلا

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی