خیلی سخت است که برادرانت سلاح به دوش و جان بر کف در میدان رزم باشند و تو فقط بتوانی به تماشا بنشینی و خیلی هنر کنی، از رشادت هایشان حرف بزنی و شعر بگویی و قلم فرسایی کنی و جز این کاری از دستت برنیاید.
اما حالا که وظیفه به تماشا نشستن و دیده ها را در قالب کلمات گنجاندن است، می نویسم:
1-عصر ما عصر مادی گرایی و ماده پرستی است. روزگار ما روزگار دوری از معنویت و ترس از مرگ است.
دوره ی ما دوره ترویج شهوت پرستی و دنیاطلبی است.
گرچه همواره در طول تاریخ هم گناه بوده و هم گناهکار، اما هیچ گاه این چنین برای توجیه نفس پرستی و گناه فلسفه پردازی نشده و هیچ گاه این چنین قبح آلودگی و شهوت رانی شکسته نشده است.
و همه ی اینها دستاورد تمدن غرب است.
2-از آنجا که انقلاب اسلامی در ذات خود تهدیدکننده و منافی موجودیت تمدن غرب است، انسانی تربیت می کند که هیچ کدام از خصوصیات پیش گفته را نداشته و دارای ویژگی هایی است منحصر به تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی.
یکی از این ویژگی های متمایز نوع تعامل"انسان انقلاب اسلامی"با مرگ است.
3-در منزل ثعلبیه امام حسین (علیه السلام) در رویا دید که هاتفی می گوید: شما در حال حرکت هستید و مرگ از پشت سر دنبال شماست و شما را به سوی بهشت می راند. "وقتی حضرت علی اکبر (علیه السلام) این خواب را شنید عرض کرد: "پدر جان مگر ما بر حق نیستیم؟ "فرمود: "بله به خدایی سوگند که بازگشت بندگان بسوی اوست. "علی اکبر (علیه السلام) جواب داد: "یا ابه اذن لا نبالی بالموت" (ترجمه: پدر جان! در این صورت اهمیتی ندارد که مرگ ما را دریابد.)
نیز: در شب عاشورا وقتی سیدالشهدا (علیه السلام) از قاسم بن الحسن (علیه السلام) درباره مرگ پرسید، جواب داد: "احلی من العسل."
4-همان طور که ماهیت انقلاب اسلامی با ماهیت نهضت عاشورا یکی است، انسان انقلاب اسلامی هم ویژگی هایی دارد همانند انسان عاشورا.
انسان انقلاب اسلامی نه تنها از مرگ نمی ترسد که تمنای مرگ و شوق به مرگ دارد و گواه این مطلب زمزمه آنهایی است که در قنوت خود"اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک"گفته و می گویند.
5-در حالی که مرگ یکی از معماهای پیچیده انسان دنیا زده ی از معنویت بی خبرِ معاصر است، این انسان تربیت شده مکتب انقلاب اسلامی است که مرگ را به زانو درآورده و با مرگ زندگی کرده و معمای ترسناک مردن در قرن ماده گرایی و ماده پرستی را به سادگی حل کرده است.
6-"شهید مدافع حرم" انسان تربیت شده انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه انسان عاشوراست که نه برای دفاع از مرزهای جغرافیایی ایران، که برای دفاع از موجودیت اسلام ناب کیلومترها از آب و خاک خود دور شده و در دیار غربت مسکن گزیده و اول ترس از مرگ را سربریده و سپس با شوق مرگ به تمنای خود رسیده است.
7-این روزها در عالم خبرهایی است. دوباره باب شهادت باز شده و سبکبارها دارند داخل می شوند و گرانبارها پشت در مانده اند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: "تخففوا تلحقوا" (ترجمه: سبکبار بشوید تا به مقصد برسید.)
8-
والسلام
اما حالا که وظیفه به تماشا نشستن و دیده ها را در قالب کلمات گنجاندن است، می نویسم:
1-عصر ما عصر مادی گرایی و ماده پرستی است. روزگار ما روزگار دوری از معنویت و ترس از مرگ است.
دوره ی ما دوره ترویج شهوت پرستی و دنیاطلبی است.
گرچه همواره در طول تاریخ هم گناه بوده و هم گناهکار، اما هیچ گاه این چنین برای توجیه نفس پرستی و گناه فلسفه پردازی نشده و هیچ گاه این چنین قبح آلودگی و شهوت رانی شکسته نشده است.
و همه ی اینها دستاورد تمدن غرب است.
2-از آنجا که انقلاب اسلامی در ذات خود تهدیدکننده و منافی موجودیت تمدن غرب است، انسانی تربیت می کند که هیچ کدام از خصوصیات پیش گفته را نداشته و دارای ویژگی هایی است منحصر به تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی.
یکی از این ویژگی های متمایز نوع تعامل"انسان انقلاب اسلامی"با مرگ است.
3-در منزل ثعلبیه امام حسین (علیه السلام) در رویا دید که هاتفی می گوید: شما در حال حرکت هستید و مرگ از پشت سر دنبال شماست و شما را به سوی بهشت می راند. "وقتی حضرت علی اکبر (علیه السلام) این خواب را شنید عرض کرد: "پدر جان مگر ما بر حق نیستیم؟ "فرمود: "بله به خدایی سوگند که بازگشت بندگان بسوی اوست. "علی اکبر (علیه السلام) جواب داد: "یا ابه اذن لا نبالی بالموت" (ترجمه: پدر جان! در این صورت اهمیتی ندارد که مرگ ما را دریابد.)
نیز: در شب عاشورا وقتی سیدالشهدا (علیه السلام) از قاسم بن الحسن (علیه السلام) درباره مرگ پرسید، جواب داد: "احلی من العسل."
4-همان طور که ماهیت انقلاب اسلامی با ماهیت نهضت عاشورا یکی است، انسان انقلاب اسلامی هم ویژگی هایی دارد همانند انسان عاشورا.
انسان انقلاب اسلامی نه تنها از مرگ نمی ترسد که تمنای مرگ و شوق به مرگ دارد و گواه این مطلب زمزمه آنهایی است که در قنوت خود"اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک"گفته و می گویند.
5-در حالی که مرگ یکی از معماهای پیچیده انسان دنیا زده ی از معنویت بی خبرِ معاصر است، این انسان تربیت شده مکتب انقلاب اسلامی است که مرگ را به زانو درآورده و با مرگ زندگی کرده و معمای ترسناک مردن در قرن ماده گرایی و ماده پرستی را به سادگی حل کرده است.
6-"شهید مدافع حرم" انسان تربیت شده انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه انسان عاشوراست که نه برای دفاع از مرزهای جغرافیایی ایران، که برای دفاع از موجودیت اسلام ناب کیلومترها از آب و خاک خود دور شده و در دیار غربت مسکن گزیده و اول ترس از مرگ را سربریده و سپس با شوق مرگ به تمنای خود رسیده است.
7-این روزها در عالم خبرهایی است. دوباره باب شهادت باز شده و سبکبارها دارند داخل می شوند و گرانبارها پشت در مانده اند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: "تخففوا تلحقوا" (ترجمه: سبکبار بشوید تا به مقصد برسید.)
8-
کاش اسم تو آخرین کلامم باشد
پروانه شدن حسن ختامم باشد
مانند کبوتران در خون خفته
عنوان"شهید" قبل نامم باشد...
پروانه شدن حسن ختامم باشد
مانند کبوتران در خون خفته
عنوان"شهید" قبل نامم باشد...
نوزدهم دی93
والسلام
سید علی رضا شفیعی
- ۹۳/۱۰/۲۷
- ۳۲۳۳ بیننده|
- ۳۴۸۹ نمایش|
- |