پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم صبح روز پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این مراسم اساتید و نفرات برگزیده مسابقات، به قرائت قرآن پرداختند و فضای حسینیه امام خمینی(ره) را با تلاوت کلام الهی عطرآگین کردند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این مراسم، تنها راه پیشرفت و سعادت امت اسلامی را عمل به قرآن دانستند و گفتند: عمل به قرآن، درواقع تمسک به حبل‌الله است و موجب می‌شود مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، دچار سقوط و انحراف و ذلت نشوند.

ایشان با تأکید بر اینکه بی‌توجهی و عمل‌نکردن به قرآن موجب ضربه‌پذیری خواهد شد، افزودند: متاسفانه امروز، کشورهای اسلامی به‌دلیل عمل نکردن به قرآن گرفتار ضربه‌ی عقب ماندگی و تسلط کفار شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین گفتند: کشورهای اسلامی در اثر تمسک نجستن به قرآن دچار «بیماری ذلت» شده اند و اینکه رییس جمهور آمریکا با کمال وقاحت می گوید «اگر ما نباشیم، برخی کشورهای عربی یک هفته هم دوام نمی آورند»، نتیجه همین بیماری است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به آیات قرآن، خاطر نشان کردند: قرآن به ما می گوید که مومن باید در مقابل کفار و زورگویان عالم همچون سد مستحکمی بایستد وگرنه مبتلا به ذلت و فساد و خونریزی و عقب ماندگی خواهد شد.

ایشان افزودند: قرآن همچنین به ما می گوید، مومنین باید با یکدیگر «وحدت» و «پیوند ولایتی» داشته و با جبهه کفار هیچ‌گونه پیوند و ارتباطی نداشته باشند اما متاسفانه امروز شاهدیم که برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در ارتباطند و نتیجه این عمل نکردن به دستور قرآن، جنگ و جنایت های کنونی در منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند : شرایط مردم یمن را ببینید که گرفتار چه مصیبتی شده اند و عروسی آنها تبدیل به عزا می شود و یا وضعیت مردم افغانستان و پاکستان و سوریه. همه این مسایل بخاطر این است که ولایت میان مؤمنین فراموش شده است و به تأکیدات قرآن عمل نمی شود.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با تاکید بر اینکه عمل به قرآن موجب عزت خواهد شد، افزودند: جمهوری اسلامی ایران، چهل سال است که در مقابل زورگویی های استکبار ایستاده و به کوری چشم دشمنانی که می خواستند این نظام را نابود کنند، پیشرفت و توانایی و قدرت او روزافزون شده است.

ایشان، حفظ و تلاوت قرآن را مقدمه فهم و عمل کردن به آن دانستند و با توصیه جوانان به اتخاذ چنین نگاهی به قرآن، خاطر نشان کردند: اگر تلاوت و حفظ قرآن، مقدمه عمل به آن باشد، قطعاً فردای دنیای اسلام از امروز آن بهتر خواهد بود و دیگر، آمریکا نخواهد توانست برای کشورها و امت اسلامی، خط و نشان بکشد و آنها را تهدید کند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان گزارشی از مسابقات قرآن، گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان ۸۴ کشور دنیا و ۳۷۰ شخصیت قرآنی یعنی حافظان، قاریان، داوران، محققان و پژوهشگران قرآنی برگزار شد.

  • ۹۷/۰۲/۰۶
  • ۱۲۷۱ بیننده|
  • ۱۳۶۲ نمایش|
  • |

امام خامنه‌ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی

قرآن کریم

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی