پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

آیت‌الله سید‌علی شفیعی، منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در چهارمین یادواره یکصد و سی شهید و گردهمایی بسیجیان و ایثارگران صنعت آب و برق خوزستان که امروز، 8 بهمن در اهواز برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «فَوْقَ کُلِّ ذی بِرٍّ بِرٌّ حَتّی یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ وَ اِذا قُتِلَ فی سَبیلِ اللّهِ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ» گفت: حضرت رسول اکرم(ص) در این فرموده شهادت و جهاد فی‌‌ سبیل‌الله را بالاتر از هر گونه نیکویی معرفی می‌کنند.
وی ادامه داد: بّر و نیکی از جایی شروع شده و به جایی ختم می‌شود و هر شخصی بهره‌ای از آن به‌دست می‌آورد. همه نیکویی در یک درجه متمرکز نیست و نیکویی‌ها بالا و بالاتر رفته تا به نقطه اوج برسد و نقطه اوج آن شهادت فی ‌سبیل‌الله است.
آیت‌الله شفیعی افزود:‌ با این گفتار همه چیز مشخص شده است و هیچ ابهامی در آن نیست. قرن‌ها این بخش عظیم از جهاد اسلامی در فقه پویای شیعه راکد مانده بود. انگیزه‌ها و موجباتی مخفی و علنی اقداماتی را انجام داده تا این وجه مهم در گوشه‌ای خمود و منزوی شود. جهاد فی‌ سبیل‌الله و شهادت در فقه، آیات و روایات متعدد بیان شده است و البته جنبه عملی آن پدیدار نمی‌شد.

جهاد برای اقتدار همیشگی اسلام تعیین شده است.
منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه خود می‌فرماید: «خداوند جهاد را معین کرده تا اسلام همیشه در اقتدار باقی بماند»، گفت: عزت و اوج قدرت اسلام به وسیله جهاد و خون شهدا اتفاق و اتحاد میان شهیدان راه خدا محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: ایران اسلامی، مردم و وحدت و اتحاد میان آنها زیر سایه ولایت و رهبری در دوران دفاع مقدس به دنیا معرفی شد و آن زمان حقیقت وجودی اینها را دنیا دید و فهمید. مطمئن باشید ارزشمندترین و عزیزترین جوانان ما شهدا هستند و دیدارهای متعدد مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مقامات مملکتی با خانواده شهدا حقیقت عزت آنها را نشان می‌دهد.
وی گفت: ایستادگی‌ و مقاومت‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ بی‌سابقه بوده است و دشمن آن دوران را همیشه از مردم ایران به خاطر دارد. هم‌اکنون نیز جوانان آماده فداکاری در راه خدا هستند. دنیا مقابل ایران اسلامی با ترس روبرو شده و مسئله دفاع مقدس و جوانان ایرانی مسلمان در میان استکبار همیشه مطرح بوده است. این یادواره‌های شهدا باید همیشه تازه نگه داشته شود و از آن معنویت بگیریم.
آیت‌الله شفیعی تصریح کرد: ملت ما از این بّر و نیکی برخوردار بوده و باید قدر آن را دانسته و اتحاد را حفظ کرده و رهبری را تقویت کنند.

بسیج؛ ستون فقرات ملت ایران
منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج ستون فقرات ملت ما محسوب می‌شود، گفت: امروز سوریه و عراق فهمیده‌اند تا بسیج نداشته باشند به پیروزی مقابل دشمن دست نمی‌یابند. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خود پیشنهاد تشکیل بسیج در حوزه‌های علمیه را مطرح کردند و این بیانگر آن است که بسیج آن قدر خود را به جامعه شناسانده که حوزه‌های علمیه به عنوان معلمان بسیج نیز خود را بسیجی می‌پندارند. پیش از آنکه این مرجع بزرگوار این پیشنهاد را مطرح کند حوزه‌های علمیه استان خوزستان از پایگاه‌های مقاومت بسیج برخوردار بوده است.

آیه 60 سوره انفال؛ ریشه و سرمنشا بسیج
وی تصریح کرد: جز با بسیجی بودن و فکر و عمل بسیجی به نتایج مطلوب انقلاب اسلام دست نمی‌یابیم. ریشه بسیج بر اساس آیه 60 سوره انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ؛ و هر چه در توان دارید از نیرو و اسبهاى آماده بسیج کنید تا با این [تدارکات] دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] دیگرى را جز ایشان که شما نمى‌‏شناسیدشان و خدا آنان را مى‏‌شناسد بترسانید و هر چیزى در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده مى‏‌شود و بر شما ستم نخواهد رفت» در قرآن کریم آمده است. در میان ائمه نیز فرزندان بسیجی و شهید بسیاری وجود داشته که در رأس همه آنها امام حسین(ع) قرار دارد.

مرجع: ایکنای خوزستان




دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی