پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در آستانه ۱۶ مردادماه، سی‌ونهمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: کلیات و ماهیت آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بیان کردند، یکی از مبانی فکری و خط‌قرمزهای همیشگی ایشان بوده است؛ یعنی همان مسئله که باید به جوان‌ها و توان داخلی توجه کرد، باید به امکانات، توانمندی‌ها، استعداد و هوش و نبوغ سرشار جوانان اعتماد کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه این مسئله را بیان کرده‌اند و تأکید داشته‌اند که چشم بر بیگانه ببندیم و امید از بیگانه ببریم. این موضوعات همیشه در مبانی و اصول رهبری بوده است. در سخنرانی اخیر، رهبر نام جهاددانشگاهی را مطرح کردند که این مسئله برای من بسیار ارزشمند بود. شیرینی ذکر نام جهاددانشگاهی برای من در این بود که وقتی رهبری داشتند موضوع اعتماد به جوان‌ها و مجموعه خلاق جوان را ذکر می‌کردند، بدون تأمل و بدون درنگ نام جهاددانشگاهی بر زبان ایشان جاری شد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: این معنا و مفهوم ارزشمندی دارد و به این مفهوم است که جهاددانشگاهی در دل و جان ما جا گرفته است و توانسته به عنوان اولین و سریع‌ترین گزینه توانمند داخلی در اذهان و زبان‌ها جاری شود. ذکر نام جهاددانشگاهی بر زبان رهبری، حقیقتاً مباهات و سربلندی و افتخاری برای خانواده جهاددانشگاهی است.

 

مسئولیت جهاددانشگاهی

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: بدون تردید این صحبت‌ها، این اعتماد و این نگاه، مسئولیت جهاددانشگاهی و بار خانواده جهاددانشگاهی را دوچندان می‌کند و طبیعتاً نشاط جدیدی را نیز به خانواده جهاد خواهد داد. نگاه ما به جایگاه مقام رهبری، نگاه به نیابت جایگاه حضورت ولی‌عصر است. بنابراین رضایت مقام معظم رهبری، تأکید و نارضایتی رهبری، همه دارای اهمیت مضاعف و دوچندان است.

وی تأکید کرد: این نگاه اعتماد مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی در طول سال‌های طولانی دوران رهبری و قبل از آن برای همه مشهود بوده است و همه می‌دانستند که مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی با نگاه مسروق به علاقه نگاه می‌کنند اما صحبت‌های اخیر ایشان بار مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار بالایی دارد. در طول سال‌های گذشته با جهاددانشگاهی ارتباط داشته‌ام و مجموعه جهاددانشگاهی را می‌شناسم و با آن در تعامل بوده‌ام و می‌دانم این سازمان چه ظرفیت بالایی دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: اما اینکه بخواهیم بگوییم مأموریت‌های جهاددانشگاهی متناسب با ظرفیت آن به این سازمان واگذار شده است، قطعاً می‌گویم خیر. به ویژه اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، خصوصاً در سال‌های گذشته متأسفانه نگاه دولت به مجموعه‌ها و توانایی‌های داخلی، نگاه عدم اطمینان و عدم باور بوده است. ما این مسئله را در وزارت نفت به طور مشهود دیده‌ایم. آن‌ها به چینی‌ها، فرانسوی‌ها، به خارجی‌ها اعتماد کردند و خودی‌ها را به چشم اعتبار و بزرگی ننگریستند. البته ضربه آن را نیز خوردیم و خیانت فرانسه را در قرارداد توتال دیدیم.

 

جهاددانشگاهی امتحان خود را پس داده است

وی ادامه داد: خوشبختانه بدعهدی آمریکا و نامردی اروپا امروز راه را باز کرد تا بگوییم مسئولان محترم دولتی و دولت محترم، چشم‌ها را بشویند و جور دیگری ببینند و به مجموعه‌های داخلی اعتماد و از توان آن‌ها استفاده کنند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ظرفیت جهاددانشگاهی بسیار بالاتر از این‌ها است. جهاددانشگاهی امتحان خود را پس داده است. به نظر می‌رسد مسئولان کشور باید نگاهشان را اصلاح کنند. به ویژه نگاه مسئولان اجرایی کشور به داخل و صنعتگران، جهادگران و تلاشگران داخلی باید نگاهی مهربان و با اعتماد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید بر اینکه تجربه به ما نشان داده است که نمی‌توانیم به بیرون اعتماد کنیم، بیان کرد: تجربه به ما نشان داده است که کشورها و دولت‌های خارجی در هنگام خطر دست ما را رها خواهند کرد و به ما پشت می‌کنند. تجربه نشان داده است که ما هر جا که به نیروهای داخلی اعتماد کردیم، آنجا کار پیش رفته است. این مساله را در نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دیده‌ایم. امیدوارم مسئولان این نگاه را اصلاح کنند. با اصلاح این نگاه، جهاددانشگاهی یکی از قله‌ها محسوب می‌شود.

 

چهار دهه در تحریم هستیم

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که در شرایط سخت تحریم، وظیفه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف چیست؟ گفت: اینکه در شرایط سخت تحریم وظیفه جهاددانشگاهی چیست، معلوم است. اساساً چهار دهه است که در تحریم هستیم. لازم است این مسئله را رسانه‌های ارتباط جمعی برای مردم تحکیم کنند. چه زمانی در این چهار دهه ما تحریم نبوده‌ایم؟ تنها نوع تحریم‌ها فرق کرده است. دلیل تحریم نیز روشن است. ملت ایران دست رد به سینه استکبار جهانی زده است. ملت ایران شریان‌های حیاتی نظام سلطه را در این منطقه قطع کرده است و در مقابل چپاول و غارت سرمایه‌های انسانی، ملی و منطقه‌ای توسط استکبار در این منطقه ایستاده است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: معلوم است که استکبار با ما سر آشتی نخواهد داشت. ما همیشه تحریم بوده‌ایم، بنابراین همیشه به روحیه انقلابی و جهاددانشگاهی نیاز داریم. همه نهادهای انقلاب اسلامی بر اساس ضرورت، نیاز و یک تشخیص درست، تأسیس شده‌اند و مادامی که انقلاب اسلامی در حال حرکت در این مسیر است، به نهادهای انقلابی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی بیان کرد: چه کسی می‌تواند عظمت و بزرگی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای این ملت ایجاد کرده است، نبیند؟ چه کسی می‌تواند جهاددانشگاهی را نبیند؟ چه کسی می تواند جهادسازندگی را از صفحه ذهن خود به فراموشی بسپارد؟ چه کسی می‌تواند خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد؟ چه کسی می‌تواند کمیته امام خمینی و خدمات آن به محرومان را نبیند؟ بنابراین جهاددانشگاهی نیز با امید، نشاط، ابتکار و خلاقیتی دوچندان باید در صحنه حاضر باشد. 

وی گفت: به جهادگران جهاددانشگاهی توصیه می‌کنم از بی‌مهری‌ها نرنجند و از بی‌اعتنایی‌ها دل نگران نشوند. در ذات انقلاب اسلامی و نهادهای انقلاب اسلامی، جوشش، خیزش، خسته نشدن، از ملامت جا نخوردن و دل آزرده نشدن وجود دارد. این مسیر با نورانیت ادامه پیدا خواهد کرد و همه کسانی که در عرصه خطر نقش آفریده‌اند، علاوه بر اینکه در محضر خدا نام آن‌ها ثبت شده است، در حافظه تاریخی ملت ایران نیز نامشان به بزرگی خواهد درخشید.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی